Kategorie

Alfa Romeo Giulietta Sprint: w hołdzie poprzedniczce

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Giulietta w wersji Sprint to swoisty hołd złożony jej legendarnej poprzedniczce. Nowa wersja nie przeszła radykalnym zmian, ale zadebiutowało w niej kilka nowych rozwiązań.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: nowa wersja

Bardziej wyrazista estetyka, doskonałe osiągi oraz najświeższe nowinki technologiczne: nowa Giulietta Sprint reprezentuje prawdziwego „ducha" Alfy, mądrze dobrany pakiet wyposażenia - zgodnie z zasadami „Lightness & Efficiency",  „Italian Style", „Advanced Technology" i „Dynamics", dzięki którym samochody Alfa Romeo są niepowtarzalne.
Z połączenia tych elementów powstaje stuprocentowa Alfa Romeo, zdolna zapewnić „prawdziwe wrażenia", wykraczając poza zakres rzeczywistych potrzeb i granic i wejść do świata emocji: od poczucia estetyki po zamiłowanie do wyrafinowanej techniki, od przyjemności trzymania kierownicy po wyrażenie własnej osobowości.

Giulietta Sprint dostępna jestw Polsce od 6 listopada w cenie od 87 600 zł za samochód wyposażony w  silnik 1.4 MultiAir 150 KM sprężony z manualną 6-biegową skrzynią biegów.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: cechy charakterystyczne

Reklama

Nowa Giulietta Sprint pojawia się w ekskluzywnej, sportowej szacie, wyróżnionej specjalnym logo Sprint oraz kilkoma charakterystycznymi elementami, takimi jak: zderzak  tylny z dyfuzorem i sportowym wydechem, powiększone końcówki układu wydechowego oraz felgi aluminiowe Sprint 17'' z 5 otworami (opcjonalnie dostępne są koła 18"). Dopełnieniem stylowego nadwozia nowej wersji są przyciemniane szyby tylne oraz błyszczące wykończenia w kolorze grafitowym na osłonie chłodnicy, klamkach, obudowach lusterek bocznych oraz ramkach świateł przeciwmgłowych.

Dbałość o szczegóły oraz wysoka jakość wybranych materiałów jest najwyższym wyrazem stylu Made in Italy. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się sportowe, czarne wykończenie, które jest jeszcze bardziej efektowne dzięki fotelom Sprint, pokrytym tkaniną i Alcantarą, ozdobionym czerwonymi przeszyciami oraz z logo na zagłówku. Seryjne wyposażenie obejmuje również kierownicę pokrytą skórą z czerwonymi przeszyciami, a deska rozdzielcza i poszycie drzwi posiadają wyszukane wykończenie w kolorze karbonu.

Sportowy charakter Giulietty Sprint widać również w czarnej podsufitce oraz dywanikach welurowych. Zresztą, nic nie jest pozostawione przypadkowi, kiedy stosowane są zasady Italian Style: stąd rodzi się niepowtarzalny charakter, który codziennie na drodze pozwala nam natychmiast rozpoznać samochody z logo Alfa Romeo wśród tylu różnych aut, które spotykamy.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: dyfuzor

By jeszcze bardziej udoskonalić i tak już dobrą aerodynamikę modelu, nowa wersja Sprint proponuje zderzak tylny z dyfuzorem oraz sportowym wydechem oraz boczne spoilery progowe, które w połączeniu ze sztywną i lekką strukturą wykonaną z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości oraz nowoczesnymi technologiami produkcji, zapewniają doskonałą dynamikę, tworząc udany duet „lekkości i efektywności".

Alfa Romeo Giulietta Sprint: silniki

Reklama

„Advanced Technology": nowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM.
W Giulietcie Sprint debiutuje nowy turbobenzynowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, mocna i niezawodna jednostka napędowowa, która doskonale wyraża sportowy charakter nowej wersji Sprint. Samochód wyposażony w ten sposób osiąga maksymalną szybkość 210  km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Gwarantuje też doskonałe osiągi w zestawieniu z bardzo ograniczonym spalaniem i niską emisją spalin: w cyklu mieszanym zarejestrowane dane to odpowiednio 5,7 l/100 km i 131 g/km CO2 (zastosowanie opon ECO, dostępnych w zależności od rynku, pozwala na dalszą redukcję wartości aż do 5,6 l/100km i 129 g/km). 

Sercem MultiAir jest nowy układ elektro-hydrauliczny zarządzający zaworami, który pozwala zredukować emisję spalin (dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pośrednictwem zaworów ssących silnika, bez użycia przepustnicy) oraz emisję szkodliwych substancji (istotę kontroli spalania). Poza tym, będąc głównym „zwolennikiem" idei downsizingu, wszechstronna technologia Multiair znajduje łatwe zastosowanie we wszystkich silnikach benzynowych.

Oprócz najnowszego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, Giulietta Sprint może zostać wyposażona w pięć innych silników: turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 170 KM - z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT - oraz silnik turbodiesel 1.6 JTDM o mocy 105 KM, 2.0 JTDM o mocy 150 KM i 2.0 JTDM o mocy 175 KM (ten ostatni z Alfa TCT) oraz silnik 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM. Zapewniają one „elektryzujące" połączenie mocy i technologii, które łączą wyjątkowe osiągi z poszanowaniem środowiska i niskimi kosztami obsługi.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: prowadzenie

Giulietta wpisała się w tradycję najlepszych aut marki Alf Romeo, przejmując ich spuściznę w postaci dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych, poszanowania środowiska i codziennej, wygodnej eksploatacji.

Sekretem tych osiągów jest nieustanne poszukiwanie nowych technologii, które znajduje w Giulietcie najwyższy tego wyraz. Świadczy o tym kompaktowy kształt samochodu wykonanego z materiałów o dużej wytrzymałości, pozwalających na ograniczenie masy samochodu, jak i aktywny układ kierowniczy Dual Pinion oraz wyszukane schematy zawieszenia przedniego Mc Pherson oraz tylnego zaawansowanego Multilink.
Ponadto, satysfakcja z jazdy i komfort mogą być dostosowane do potrzeb konkretnego Klienta, dzięki selektorowi kontroli dynamicznej DNA, urządzeniu, które dostosowuje zachowanie pojazdu do różnych warunków i stylów prowadzenia. Nowa platforma Alfy Romeo Giulietta została zaprojektowana tak, by połączyć i wykorzystać w pełni różne systemy pojazdu, wyróżniając przy tym trzy tryby (Dynamic, Normal i All Weather) dostępne poprzez Alfa DNA. To urządzenie, zainstalowane seryjnie w całej gamie nowego modelu, obejmuje kontrolę nad parametrami silnika, skrzyni biegów, elektronicznego mechanizmu różnicowego Q2, jak również nad zachowaniem systemu ESC.
Wreszcie, w nowej Giulietcie Sprint może zostać zamontowana najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT, w połączeniu z turbodoładowanym silnikiem  benzynowym  1.4 MultiAir o mocy 170 KM i 2.0 JTDM o mocy 175 KM, która zapewnia oszczędność, komfort jazdy oraz sportowe emocje lepsze niż w automatycznych skrzyniach biegów z przekładnią hydrokinetyczną.

„Advanced Technology": wzorowe bezpieczeństwo.
Nowa Giulietta Sprint jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej kategorii, który zmusza do zmiany opinii, że osiągi muszą zawsze iść na kompromis z bezpieczeństwem. Jako dopełnienie elementów nierozerwalnie związanych z dynamiką modelu, w standardzie montowanych jest: 6 poduszek powietrznych, ESP, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnym napinaczem, zagłówki anti-whiplash oraz trzecia linia obciążenia, zapewniająca doskonałą ochronę kabiny samochodu.
Do tego dochodzą również, jako wyposażenie standardowe, unikatowe w tej kategorii systemy, takie jak Alfa DNA z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2, systemem, który na zakręcie pozwala przenieść moment obrotowy na koło zewnętrzne, zmniejszając podsterowność auta, zyskując przy tym na napędzie, bezpieczeństwie i stabilności prowadzenia auta. Dalej: DST, który za pośrednictwem lekkiego impulsu na kierownicę podpowiada kierowcy wykonanie prawidłowego manewru w przypadku awaryjnej sytuacji. Wreszcie, Pre-fill, który gwarantuje kierowcy najszybszą możliwą reakcję układu hamulcowego w przypadku zagrożenia. Zastosowanie wszystkich tych urządzeń przekłada się na wysoki stopień bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Giulietta otrzymała już w momencie wprowadzenia na rynek 5 gwiazdek w prestiżowym teście bezpieczeństwa, według surowych parametrów ocen wprowadzonych przez EuroNcap, uzyskując wynik 97% w ochronie dorosłych pasażerów, jeden z najwyższych w swojej kategorii.

„Advanced Technology": innowacyjny system infotainment Uconnect.
Na środku deski rozdzielczej nowej Giulietty Sprint, powyżej selektora DNA i automatycznej klimatyzacji dwustrefowej, zostało osadzone innowacyjne urządzenie multimedialne Uconnect z dotykowym, 5-calowym ekranem z połączeniem Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio , gniazdem Aux-in, wejściem USB, sterowaniem głosowym, czytnikiem SMS, a w wersji 6.5'', wraz z nawigacją satelitarną z mapami w 3D, wskazówkami na temat trasy oraz z funkcją „One Step Voice entry Destination" do wprowadzania adresu poprzez polecenia głosowe, jak i z urządzeniem DAB do słuchania radia w jakości cyfrowej.

Obydwa systemy zostały opracowane we współpracy z takimi znanymi firmami, jak Harman i Here Auto dla systemu UConnect 6.5" oraz Continental dla UConnect 5".

Tak więc kierowca może uzyskać dostęp do wszystkich głównych funkcji, od radia analogowego i cyfrowego (DAB) - to ostatnie na zamówienie w wersji 5", w standardzie w wersji 6.5" -  aż po wszelkie, najważniejsze nośniki multimedialne (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone), które można podłączyć za pośrednictwem wejścia USB i gniazda Aux-in. Poza tym, system obejmuje nowoczesny interfejs Bluetooth, umożliwiający wejście do dodatkowych funkcji, takich jak obsługa rozmów telefonicznych czy odczyt przy użyciu technologii text-to-speech odebranych SMS-ów, jak również innowacyjny system Audio Streaming, który umożliwia odtwarzanie strumieniowe plików z muzyką, internetowych stacji radiowych bezpośrednio ze swojego smartphone'a, przez Bluetooth, czy za pośrednictwem systemu audio.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: cena

We Włoszech cennik nowej Giulietty Sprint rozpoczyna się od 25.900 euro za wersję silnikową 1.4 turbo benzyna 150 KM, a kończy na 31.200 euro za wersję turbodiesel 2.0 JTDM o mocy 175 KM z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT.

W Polsce do wyboru mamy 3 wersje Giulietta Sprint uzależnione od wersji silnikowej. Cena zaczyna się już od 87 600 zł za jednostkę 1.4 TB Multiair 150 KM, dodatkowo dostępny jest ekonomiczny diesel 1.6 JTD o mocy 105 KM z ceną 95 500 zł, a ofertę zamyka mocny silnik 1.4 TB MultiAir z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT w cenie 98 600 zł. Klienci mogą zamawiać samochody u autoryzowanych dealerów Alfa Romeo od 6 listopada 2014.

Wspólne dla wszystkich wersji silnikowych, bogate wyposażenie standardowe obejmuje: felgi aluminiowe Sprint 17'' z 5 otworami, zderzak tylny ze sportowym wydechem, powiększone rury wydechowe, fotele Sprint  pokryte tkaniną i Alcantarą, ozdobione czerwonymi przeszyciami oraz logo na zagłówku, dwustrefową automatyczną klimatyzację, światła przeciwmgłowe i fotel pasażera z regulacją wysokości.

Źródło: wiadomości prasowe Alfa Romeo

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.