REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500X: nowy crossover z Włoch

Fiat 500X 2014
Fiat 500X 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500X to najładniejszy z pięciodrzwiowych przedstawicieli serii 500 model włoskiego producenta. Oprócz niebanalnej sylwetki nowy crossover wyróżnia się nowoczesnym układem napędowym oraz wyposażeniem.

Fiat 500X: inny styl

Po premierze na Salonie Samochodowym w Paryżu i autorskim pokazie, międzynarodowej prasie został  zaprezentowany Fiat 500X, nowy, kompaktowy crossover z rodziny 500, który jest oznaką ewolucji marki oraz technologii, poprzez większą dojrzałość jego „DNA". Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która zawiera się w niewielkich rozmiarach: tak więc jego długość to 4 metry i 25 centymetrów, szerokość 180 centymetrów i wysokość 160 centymetrów (w przypadku występowania relingów dachowych lub napędu 4x4, wymiary to odpowiednio 161 i 162 cm).

REKLAMA

Zobacz też: Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Fiat 500X: silniki MultiAir2 i MultiJet II

Podczas wprowadzenia na rynek dostępny będzie silnik 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W późniejszym czasie gama zostanie uzupełniona o silniki benzynowe 1.6 „E-torQ" o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4) oraz mocny Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i 187 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4).

Fiat 500X: napęd 4x4

REKLAMA

Nowy Fiat 500X jest oferowany zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Pierwsza to rozwiązanie stosowane najczęściej w modelach Fiat, druga natomiast to prawdziwa nowość, zarówno dla marki, jak i dla segmentu: bowiem wyjątkową charakterystyką napędu 4x4 Fiata 500X jest zastosowanie systemu odłączania napędu tylnej osi, umożliwiające zmniejszenie strat energii, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa.

Fiat 500X, jako jedyny w segmencie oprócz Jeepa Renegade, posiada układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.

Dodatkowo, współdziałając z elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESC), system zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności jak i nadsterowności. Napęd integralny Fiata 500X może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji.

Fiat 500X: niezależne zawieszenie MacPherson

Nowa 500X pozwala cieszyć się jazdą, podróżując wygodnie także dzięki zastosowaniu zawieszenia niezależnego MacPherson, zarówno przedniego, jak i tylnego. Z przodu modelu Fiat 500X zastosowano specjalny stabilizator pełniący podwójną rolę: zapewnia sztywność niezbędną dla podwyższenia komfortu akustycznego jazdy oraz jest elementem tzw. trzeciej ścieżki uderzeniowej podnoszącej absorpcję energii w przypadku zderzenia. Nowy samochód posiada również rozdzielne mocowanie amortyzatorów (split), które przenosi obciążenia na nadwozie dwoma „drogami" - czego skutkiem jest lepsze filtrowanie wibracji drogowych, wyciszenie pracy zawieszenia oraz zwiększona zdolność tłumienia wstrząsów.

Fiat 500X: układ kierowniczy

Fiat 500X oferuje precyzyjne kierowanie dzięki elektrycznemu układowi wspomagania (EPS) i systemowi sterowania momentem obrotowym napędu (DST), które poprawiają zarówno komfort prowadzenia, jak i osiągi oraz gwarantują zmniejszenie zużycia aż do 3% w stosunku do tradycyjnego systemu hydraulicznego.

Fiat 500X:systemy nagłośnienia Audio Premium e BeatsAudio

REKLAMA

W zależności od wersji wyposażenia Fiata 500X, dostępne są dwa systemy audio: pierwszy wyposażony w cztery głośniki (moc 120 Watt), drugi z sześcioma głośnikami (moc 180 Watt). Nowy Fiat 500X oferuje dodatkowo rewelacyjny system nagłośnienia Beats by Dr. Dre, który całkowicie rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu.

Na zamówienie, klient może wyposażyć swój samochód w ekskluzywny system nagłośnienia BeatsAudioTM - zaprojektowany we współpracy z Beats by Dr. Dre. System BeatsAudioTM może poszczycić się łączną mocą 560 Watt oraz 8-kanałowym cyfrowym wzmacniaczem mocy wykorzystującym zaawansowany algorytm korekcji dźwięku, który potrafi odtworzyć całe spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych.

Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA