REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Renegade, cena 69 900 zł

Jeep Renegade
Jeep Renegade
Jeep

REKLAMA

REKLAMA

Do polskich salonów sprzedaży wjeżdża nowość kultowej, amerykańskiej marki Jeep. Renegade jest dostępny za przystępną cenę. Powalczy o klientów m.in. z Mini Countryman, czy Suzuki SX4 S-Cross.

Projektanci Jeepa Renegade postarali się, by stylizacja najnowszego i najmniejszego modelu nawiązywała do kultowego modelu Wrangler. Z przodu rzucają się w oczy charakterystyczna maskownica z siedmioma szczelinami,
oraz duże, okrągłe reflektory są umieszczone poniżej linii maski.

REKLAMA

W Renegade nie zabrakło grubych opon, czy szerokich błotników. Tylna część narysowana prostą linią również nawiązuje do starszego brata, a ukłon dla bogatej historii marki widać stylizacji tylnych lamp, w tym w pojawiającym się w nich motywie w kształcie litery „X”, co jest inspirowane sprzętem wojskowym (kanister).

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Jeep Renegade - wnętrze

Wnętrze nowego Renegade`a zostało zaprojektowane w stylu „Tek-Tonic". Koncepcja Tek-Tonic jest określana przez skrzyżowanie łagodnych i miękkich kształtów z solidnymi i funkcjonalnymi detalami. Według informacji producenta unikalna środkowa kratka nawiewu „air-pod” i galwanizowane akcenty czerpią inspirację z designu specjalistycznych okularów i butów używanych w sportach ekstremalnych. Tu również nie zabrakło nawiązań do historii - na zacisku otaczającym ekrany dotykowe zostało wytłoczone „Since 1941" („Od roku 1941").

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renegade został wyposażony w analogowe prędkościomierz i obrotomierz, ale nie zabrakło w nim również miejsca dla wyświetlaczy, w tym kolorowego TFT o przekątnej siedmiu cali.

Drugi rząd siedzeń nowego Jeepa może być dzielony w stosunku 60/40 lub 40/20/40. Bagażnik ma objętość  od 351 l do 1297 l przy złożonych tylnych siedzeniach.

Zobacz też: HondaJet wkracza na rynek

Jeep Renegade - napędy 4x4

Jeep Renegade oferuje możliwość wyboru dwóch innowacyjnych systemów napędowych - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low.  Nowy model jest pierwszym małym SUVem wyposażonym w system odłączania napędu tylnej osi, zapewniając oszczędność paliwa napędu 4x2 i natychmiastowo włączając napęd 4x4, gdy potrzebna jest przyczepność. Oba systemy 4x4 posiadają układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.

Jeep Active Drive

Uruchamiany przez innowacyjne jednostki przeniesienia mocy (PTU), Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości. System  zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności.  Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, zapewniając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje opracowane przez inżynierów marki Jeep algorytmy, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na śliskich nawierzchniach, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.

Zobacz też: Kamera 360 stopni debiutuje w Volvo

Jeep Active Drive Low

REKLAMA

Jeep Active Drive Low rozszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie 20:1. System ten występuje w w wersjach  wyposażonych w silnik benzynowy 2,4 litra oraz diesel 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią biegów i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej.

Blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego nastąpi automatycznie, gdy jest aktywny tryb Selec-Terrain „Rock", aby zmaksymalizować moment obrotowy na styku opon z nawierzchnią. Jeep Active Drive Low zapewnia także kontrolę zjazdu ze wzniesienia, jako dodatek do 5 trybów Selec-Terrain w modelu Trailhawk. 

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest ona włączona, samochód będzie zjeżdżać na znacznych nachyleniach, wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół, aby zapewnić optymalne tempo i dynamikę.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Jeep System Selec-Terrain

Jeep Active Drive i Active Drive Low zawierają firmowy system kontroli trakcji Selec-Terrain.  Selec-Terrain pozwala kierowcy na wybór ustawienia trybu drogowego lub terenowego dla optymalnej wydajności.
Do wyboru jest pięć zindywidualizowanych ustawień:  tryby Auto, Snow, Sand i Mud, i wyłącznie w systemie Jeep Active Drive Low w modelu Trailhawk - tryb Rock. 

Jeep Renegade - dziewięciobiegowa przekładania

Nowy Jeep Renegade jest pierwszym małym SUVem, który może być wyposażony w  dziewięciobiegową automatyczną przekładnię. Nowa skrzynia biegów jest dostępna w wersji z 170-konnym silnikiem 1,4 litra MultiAir2 Turbo, 140- i 170-konnym 2,0 litrowym silnikiem Turbo diesel i silnikiem benzynowym 2,4 litra Tigershark MultiAir w serii Renegade. 

Ponadto Renegade może być wyposażony w sześciobiegową przekładnię automatyczną i sześciobiegową lub pięciobiegową manualną.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Jeep Renegade - gama silnikowa

REKLAMA

Na polskim rynku gama napedowa Jeepa Renegade obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. W ofercie silników benzynowych znajduje się 140-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów lub DDCT (podwójne sprzęgło suche), 170-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i 110-konny silnik 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start połączony z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. 

Gama silników Diesla obejmuje 120-konny silnik 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start oraz sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 120-konny i 140-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 140- i 170-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Test MINI Cooper 1.5 136 KM: mały, drogi, rewelacyjny!

Jeep Renegade - ceny

Podstawowa odmiana Jeep'a Renegade'a z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM, pięciobiegową manualną przekładnią i napędem na jedną oś kosztuje 69 900 zł. Pozostałe odmiany:

LONGITUDE 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S     81 300 zł

LIMITED 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S             87 900 zł

LIMITED 1.4 TMair / 170 KM /AT9 4X4 / S&S             109 700 zł

Silniki Diesla:

SPORT 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4X2 / S&S                  83 900 zł

LONGITUDE 1.6 MJD / 120KM / M6 4X2 S&S          89 000 zł

LIMITED 1.6 MJD / 120 KM / M6 4X2 / S&S               95 600 zł

LIMITED 2.0 MJD / 140 KM / M6 4X4 / S&S               107 300 zł

LIMITED 2.0 MJD / 140KM /AT9 4X4 LOW / S&S      117 500 zł

TRAILHAWK 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4X4 LOW / S&S  123 900 zł

Źródło: Materiały prasowe Jeep

Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA