REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Suzuki Vitara: opis, dane techniczne

Suzuki Vitara 2014
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Suzuki Vitara wyposażone będzie w napęd 4x4 ALLGRIP. Co jeszcze zmieni się w tym modelu na tle poprzedników?

Nowe Suzuki Vitara 2014: nadwozie i jego wymiary

Nadwozie Vitary zostało zbudowane zgodnie z technologią Suzuki „Total Effective Control Technology” (TECT), dzięki czemu jest lekkie i zawiera struktury absorbujące energię, które chronią pasażerów. Szerokie zastosowanie stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie w kluczowych częściach pozwala na zachowanie niskiej masy nadwozia, a także powyższa poziom bezpieczeństwa pasażerów.

REKLAMA

Długość całkowita:     4175 mm

Szerokość całkowita: 1775 mm

Wysokość całkowita:  1610 mm

Rozstaw osi:                 2500 mm

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prześwit: 185 mm

Pojemność bagażnika: 375 litrów (wg VDA)

Ogumienie: 215/60R16 lub 215/55R17

Zobacz też: Targi samochodowe w Paryżu 2014: najciekawsze premiery

Jednostki napędowe: 1.6 benzyna i diesel

Nowe Suzuki Vitara może napędzać benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra (kod M16) lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności (kod D16AA). Motor benzynowy wyróżnia się obniżonym tarciem wewnętrznym oraz niższą masą własną i osprzętu, co przekłada się na ponadprzeciętną wydajność paliwową oraz wysoką moc i moment obrotowy. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT), dzięki czemu dysponuje ona sporą mocą i odpowiednio wysokim momentem obrotowym, przy znacznym ograniczeniu poziomu emisji substancji szkodliwych oraz obniżeniu zapotrzebowania na paliwo. Poniżej przedstawiono podstawowe dane techniczne dotyczące osiągów obu jednostek napędowych:

M16A D16AA
Moc maksymalna 120 KM przy 6000 obr./min. 120 KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr./min. 320 Nm przy 1750 obr./min.

Skrzynie biegów

W przekładniach dostępnych dla modelu VITARA zastosowano rozwiązania mające na celu maksymalną oszczędność paliwa, najlepszą kulturę pracy oraz najskuteczniejsze wytłumienie hałasu i drgań.

  • przekładnie manualne

Pięciostopniowa przekładnia manualna dostępna jest w konfiguracji z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra, natomiast sześciostopniowa skrzynia manualna oferowana będzie z jednostką wysokoprężną w tej samej klasie pojemności. Charakterystykę przełożeń zoptymalizowano pod kątem jak najlepszych osiągów i maksymalnej oszczędności paliwa, a rozwiązania takie jak przeciwwaga drążka zmiany przełożeń gwarantują łatwą obsługę przekładni, co znacznie uprzyjemni powadzenie pojazdu.

  • przekładnia automatyczna

Sześciostopniowa przekładnia automatyczna dostępna jest w konfiguracji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Odpowiednio długie przełożenia biegów gwarantują precyzyjną pracę przekładni i dobrą dynamikę nawet przy niskich prędkościach (np. podczas ruszania czy wolnego podjazdu pod górę), oraz pozwalają silnikowi na sprawną pracę w niskich prędkościach obrotowych. Rozszerzony zakres pracy sprzęgła konwertera poprawia dynamikę przyśpieszania, obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz sprawia, iż cały układ pracuje ciszej. Ponadto, w trybie sterowania ręcznego kierowca może zmieniać przełożenia przy pomocy łopatek przy kole kierownicy.

Napęd 4x4 ALLGRIP: tryby działania

REKLAMA

Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

W Vitarze układ ALLGRIP wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryty zostanie nadmierny uślizg. Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu, zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła. Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

  • AUTO

W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

  • SPORT

Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

  • SNOW

Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

  • LOCK

Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Zestaw audio kompatybilny ze smartfonem

Zestaw audio posiada siedmiocalowy ekran dotykowy, który umożliwia intuicyjnie prostą obsługę, nawet w rękawiczkach. Trójwymiarowa mapa systemu nawigacji zapewnia wysoką czytelność, a system oferuje również możliwość korzystania z aplikacji na smartfony podczas jazdy.

Źródło: materiały prasowe Suzuki

Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA