Kategorie

Audi TT Sportback: nowe wcielenie coupe

Audi TT Sportback
Audi TT Sportback
Audi
Pierwszy raz w historii Audi TT zadebiutuje w pięciodrzwiowej wersji Sportback. Póki co to tylko prototyp, ale produkcja seryjna jest już raczej przesądzona. Czym różni się od klasycznej wersji coupe?

Audi TT Sportback

Pięciodrzwiowe Audi TT Sportback concept ma 4,47 m długości, 1,89 m szerokości i 1,38 m wysokości. Rozstaw osi to 2,63 m. Pojazd koncepcyjny jest dłuższy od seryjnego, nowego TT o 29 cm, a rozstaw osi posiada większy o 12 cm. Samochód jest również o 6 cm szerszy, ale za to o 3 cm niższy. Karoseria została stworzona na bazie modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB)

W światłach drogowych z kolei, zastosowano technikę laserową. Moduł składający się z czterech mocnych diod zamontowany w reflektorze, wytwarza snop światła o zasięgu kilkuset metrów. Światło laserowe, które uaktywnia się powyżej prędkości 60 km/h, uzupełnia światło diodowe. Specjalna kamera rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i dba o to, aby światła ich nie oślepiały.

Mocne ramiona boków karoserii są podporą dla wyciągniętej w tył górnej części przedziału pasażerskiego. To element stylistyczny wspólny dla wszystkich modeli typu Sportback – podobnie wyglądają np. A5 Sportback czy A7 Sportback. Mocno zaokrąglone narożniki tylnych szyb przywodzą na myśl pierwszą generację TT.

Audi TT Sportback: wnętrze

Kierowca i pasażerowie Audi TT Sportback concept wsiadają do pojazdu przez drzwi, które wokół szyb nie mają ramek. Supersportowe, przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są mocno wyprofilowane i regulowane. Z tyłu, na pojedynczych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami jest dość miejsca dla dwóch osób. Między siedzeniami znajdują się praktyczne schowki i wygodny podłokietnik. Oparcia można złożyć, by dzięki temu przewozić w bagażniku duże przedmioty.

Audi virtual cockpit zastąpił tradycyjne, analogowe instrumenty i centralny monitor MMI. Kierowca może wybrać jeden z kliku trybów widoku 12,3-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości.

Audi TT Sportback: silniki i osiągi

Dwulitrowy silnik TFSI w Audi TT Sportback concept przy 6400 obr./min generuje moc 294 kW (400 KM) - 147 kW (200 KM) na litr pojemności skokowej. Czterocylindrowa jednostka, w przedziale od 2400 do 6000 obr./min, przekazuje na wał korbowy moment obrotowy 450 Nm, a 300 Nm osiąga już przy 1900 obr./min. Średnie zużycie paliwa ogranicza się do 7 litrów na 100 km. Emisja dwutlenku węgla to 162 g na km.

Zamontowany tu turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, to jednostka z produkowanej przez Audi rodziny EA 888, stąd zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wałki rozrządu z możliwością przestawienia krzywek wlotu i wydechu oraz system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system, zmieniający na dwa sposoby skok zaworów wydechowych, zapewniają dobre wypełnienie komór spalania. W zakresie obciążeń częściowych, wtrysk bezpośredni FSI jest uzupełniany przez wtrysk pośredni do kolektora dolotowego. Zintegrowany z głowicą silnika kolektor wydechowy to ważny element systemu zarządzania temperaturą. Za sterowanie nim odpowiada wydajny moduł zaworu tarczowego, regulujący przepływ cieczy chłodzącej.

By mu zapewnić wysoką moc, silnik 2.0 TFSI poddano daleko idącym modyfikacjom. Zastosowano w nim m.in. aluminiowe tłoki ze zintegrowanym kanałem chłodzącym i wał korbowy z najtwardszej, kutej stali. Skrzynia korbowa wykonana jest z nowego, bardzo twardego stopu. Głowicę silnika dostosowano do podwyższonego przepływu gazów. Nowo zaprojektowana turbosprężarka wytwarza do 1,8 bara względnego ciśnienia ładowania, a turbina sprężarki charakteryzuje się wysoką prędkością obrotową.

Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem przyspiesza Audi TT Sportback concept od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Motor szybko reaguje na dodawanie gazu i osiąga graniczną prędkość obrotową przy 7200 obr./min. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu, jego dźwięk staje się jeszcze głębszy.

Audi TT Sportback: podwozie

Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Jego aluminiowe elementy redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może niezależnie od siebie przejmować siły wzdłużne i poprzeczne.
Duże koła mają średnicę 21 cali, a opony rozmiar 255/30. Cztery tarcze hamulcowe o rozmiarze 18 cali utrzymane są stylistyce wave, również znacznie redukującej wagę.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    16 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.

    Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

    Audi Q5 Sportback trafił do naszej redakcji. Tak, SUV coupe ma dach przypominający... Garbusa. We wnętrzu to jednak cały czas sprawdzona Q-piątka.

    Pieszy sprawca wypadku, odszkodowanie - co warto wiedzieć?

    Pieszy sprawca wypadku, odszkodowanie, czyli dziś opowiemy o tym, co się dzieje w sytuacji, w której to pieszy ponosi winę za zdarzenie.

    Elektryfikacja aut: Hyundai kończy ze spalinowcami

    Elektryfikacja aut postępuje. Pojawiła się kolejna marka, która już dziś zapowiedziała skupienie się wyłącznie na silnikach elektrycznych. To Hyundai.

    System autonomicznego parkowania. Ford ma pomysł!

    System autonomicznego parkowania to przyszłość? Ford jest zdania, że nawet jeżeli tak, to niedaleka. Marka już dziś szerzej mówi o swoim pomyśle.

    Jazda w słuchawkach na rowerze. Czy to wykroczenie?

    Jazda w słuchawkach na rowerze: czy jest zgodna z prawem, czy grozi za nią mandat i czy jest tak właściwie bezpieczna? Sprawdzimy to.