REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Corsa - zupełnie nowa konstrukcja

Opel Corsa E 2014
Opel Corsa E 2014
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Corsa różni się od poprzedniej przede wszystkim pod względem techniki. Zmiany mechaniczne objęły nie tylko silniki, ale przede wszystkim zawieszenie i układ kierowniczy. Co jeszcze zmieniono w nowym modelu?

Nowy Opel Corsa 2014

 Nowa generacja Corsy łączy w sobie wszystkie zalety poprzednich wersji, które odniosły sukces na rynku — a zarazem całkowicie się od nich różni. Stylistyka nadwozia jest świeższa, bardziej wyrafinowana i dodaje Corsie więcej charakteru. Uwydatniony przód pojazdu charakteryzuje się reflektorami w kształcie „skrzydła” z typowymi dla Opla, również nawiązującymi do „skrzydła” światłami LED do jazdy dziennej i niskim, trapezoidalnym sportowym grillem z jego dynamiczną listwą z logo Opla.

REKLAMA

Zobacz galerię: Najmniej awaryjne 10-letnie auta

Efektownie wyprofilowane boki cechują się typowym dla Opla przetłoczeniem. Z tyłu, szeroko rozstawione poziome światła tylne poszerzają optycznie samochód, nadając mu lepsze proporcje. Najważniejsze zmiany stają się widoczne dopiero po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, a szczególne podczas jazdy. Całkowicie nowa kabina, w której dominują proste, podłużne kształty i  wyrafinowane materiały, znacznie bardziej komfortowe zawieszenie i bardziej czuły układ kierowniczy, zupełnie nowe jednostki napędowe i dużo niższy poziom hałasu składają się na całkiem nowy komfort jazdy.

Zobacz też: Fiat 500 w wersji CULT

Nowy Opel Corsa 2014: zawieszenie i układ kierowniczy

Priorytetem zespołu inżynierów ds. rozwoju produktu firmy Opel było zapewnienie nabywcom Corsy precyzji i komfortu jazdy dostępnego dotąd tylko dla posiadaczy większych, droższych samochodów. Podstawą było nowe zawieszenie i układ kierowniczy. W zawieszeniu nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszej ramie pomocniczej, nowej geometrii zawieszenia, związanej z nową konstrukcją jego elementów. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością. Dzięki nowej regulacji charakterystyki amortyzatorów, Corsa piątej generacji lepiej radzi sobie zarówno z głębokimi ubytkami w jezdni, jak i drobnymi nierównościami, co pozwala na nowo zdefiniować komfort w segmencie małych samochodów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Citigo i Yeti - edycja Monte Carlo

REKLAMA

Opracowanie całkowicie nowego systemu elektrycznego dla Corsy piątej generacji pozwoliło na bardziej zaawansowaną interakcję między poszczególnymi układami samochodu. Dzięki nowej geometrii układu kierowniczego i odpowiedniej kalibracji oprogramowania, ten udoskonalony system pozwolił poprawić działanie wspomagania układu kierowniczego zależnego od prędkości; układ jest bardziej precyzyjny, co znacznie poprawia komfort jazdy. Tryb miejski (City mode) to nowa standardowa funkcja dostępna we wszystkich modelach Corsy, dzięki której manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach jest bardziej efektywne. Aby uruchomić tryb, wystarczy nacisnąć przycisk.

Podobnie jak w przypadku obecnej wersji Opla Corsy klienci mają do dyspozycji dwa rodzaje zawieszenia: komfortowe i sportowe. Zawieszenie sportowe jest wyposażone w sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, a specjalna geometria układu kierowniczego i kalibracja skracają czas reakcji na ruch kierownicą.

Nowy Opel Corsa 2014: silniki z turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa

REKLAMA

Pod maską Corsy piątej generacji zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wprowadzony w ramach ofensywy silnikowej marki. Ta ultranowoczesna jednostka o niewielkich rozmiarach jest jedynym jednolitrowym trzycylindrowym silnikiem z wałkiem wyważającym, który wyznacza nowy standard w tej klasie samochodów, oferując wyjątkowo niski poziom hałasu, wibracji i wysoką kulturę pracy, a także doskonały komfort jazdy. Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obie wersje oferują wyjątkowo krótki czas reakcji i dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Nowy trzycylindrowy silnik Opla o małej pojemności skokowej jest standardowo wyposażony w system Start/Stop.

Gamę jednostek napędowych nowej Corsy poszerzono o nowy turbodoładowany 1,4-litrowy silnik o mocy 74 kW/100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, a także o udoskonalone silniki wolnossące, o pojemności 1,2 i 1,4 litra, spełniające wymagania normy Euro 6. Nowe silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop — emituje zaledwie 89 g/km CO2. Kolejne warianty o niskim poziomie emisji będą dostępne już wiosną przyszłego roku.

Zobacz też: Nowa Toyota Aygo - atrakcyjniejsza i tańsza

Przyjemność z prowadzenia i komfort to jednak nie tylko zasługa całkowicie nowych i ulepszonych silników nowej Corsy. Doskonałe wrażenia z jazdy i wzrost efektywności to również efekt wprowadzenia nowych skrzyń biegów. Obie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z zupełnie nowymi, kompaktowymi 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Jedną z ich zalet jest większa efektywność dzięki zmniejszeniu tarcia i większej precyzji. Zmiana biegów w nowej Corsie jest płynna i wygodna, a przy tym także szybka i precyzyjna. Wprowadzając na rynek nową Corsę, Opel oferuje również najnowszej generacji 6-biegową przekładnię automatyczną i całkowicie nową zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 zapewniającą szybszą, bardziej płynną zmianę biegów i stanowiącą optymalne połączenie komfortu typowego dla przekładni automatycznych z efektywnością skrzyń manualnych.

Nowy Opel Corsa 2014: IntelliLink i systemy wspomagania kierowcy

Centralny element kabiny nowej Corsy stanowi atrakcyjna konsola, która wyróżnia się zestawem wskaźników rozmieszczonych poziomo z myślą o optycznym powiększeniu wnętrza samochodu. Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią systemu IntelliLink, został umieszczony w optymalnym miejscu w konsoli centralnej, blisko dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może szybko i w naturalny sposób przesuwać dłoń z dźwigni na ekran dotykowy. Najnowocześniejszy system multimedialny montowany w nowej Corsie zapewnia optymalne możliwości komunikacji i jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android. System reaguje na polecenia głosowe. Można również wykorzystać funkcje Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest kilka aplikacji, takich jak nawigacja BringGo oraz Stitcher i TuneIn, umożliwiających odbiór transmisji radia internetowego, a praktyczny uchwyt FlexDock pozwala naładować baterię w smartfonie.

Zobacz też: Nissan Pulsar: nowe auto w klasie kompakt!

W nowej Corsie wprowadzono mnóstwo systemów wspomagających kierowcę, z których wiele nie ma swoich odpowiedników w tej klasie samochodów. Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu (Side Blind Spot Alert), kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.

Komfort jazdy poprawia również zaawansowany asystent parkowania (APA), który automatycznie kieruje pojazdem podczas parkowania, a także kamera cofania oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). Dostępne jest podgrzewanie kierownicy, przednich foteli i szyby czołowej, aby móc stworzyć przyjemną atmosferę w kabinie i zapewnić dobrą widoczność w chłodne dni. W wysokiej klasy wnętrzu uwagę zwracają specjalnie wyprofilowane przednie fotele, duży panoramiczny dach oraz dyskretne oświetlenie, tworzące w kabinie ciepłą, przyjazną atmosferę.

Użytkownicy aktywni fizycznie docenią opcjonalny praktyczny bagażnik rowerowy FlexFix, zintegrowany z tylną częścią pojazdu, oferowany wyłącznie w samochodach marki Opel.

Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 wnętrze deska rozdzielcza
Opel
Opel Corsa E 2014 zegary
Opel
Opel Corsa E 2014 IntelliLink
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 zawieszenie
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 silnik ECOTEC
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA