Kategorie

Nowy Opel Corsa - zupełnie nowa konstrukcja

Opel Corsa E 2014
Opel Corsa E 2014
Opel
Nowa Corsa różni się od poprzedniej przede wszystkim pod względem techniki. Zmiany mechaniczne objęły nie tylko silniki, ale przede wszystkim zawieszenie i układ kierowniczy. Co jeszcze zmieniono w nowym modelu?

Nowy Opel Corsa 2014

 Nowa generacja Corsy łączy w sobie wszystkie zalety poprzednich wersji, które odniosły sukces na rynku — a zarazem całkowicie się od nich różni. Stylistyka nadwozia jest świeższa, bardziej wyrafinowana i dodaje Corsie więcej charakteru. Uwydatniony przód pojazdu charakteryzuje się reflektorami w kształcie „skrzydła” z typowymi dla Opla, również nawiązującymi do „skrzydła” światłami LED do jazdy dziennej i niskim, trapezoidalnym sportowym grillem z jego dynamiczną listwą z logo Opla.

Zobacz galerię: Najmniej awaryjne 10-letnie auta

Efektownie wyprofilowane boki cechują się typowym dla Opla przetłoczeniem. Z tyłu, szeroko rozstawione poziome światła tylne poszerzają optycznie samochód, nadając mu lepsze proporcje. Najważniejsze zmiany stają się widoczne dopiero po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, a szczególne podczas jazdy. Całkowicie nowa kabina, w której dominują proste, podłużne kształty i  wyrafinowane materiały, znacznie bardziej komfortowe zawieszenie i bardziej czuły układ kierowniczy, zupełnie nowe jednostki napędowe i dużo niższy poziom hałasu składają się na całkiem nowy komfort jazdy.

Zobacz też: Fiat 500 w wersji CULT

Nowy Opel Corsa 2014: zawieszenie i układ kierowniczy

Priorytetem zespołu inżynierów ds. rozwoju produktu firmy Opel było zapewnienie nabywcom Corsy precyzji i komfortu jazdy dostępnego dotąd tylko dla posiadaczy większych, droższych samochodów. Podstawą było nowe zawieszenie i układ kierowniczy. W zawieszeniu nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszej ramie pomocniczej, nowej geometrii zawieszenia, związanej z nową konstrukcją jego elementów. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością. Dzięki nowej regulacji charakterystyki amortyzatorów, Corsa piątej generacji lepiej radzi sobie zarówno z głębokimi ubytkami w jezdni, jak i drobnymi nierównościami, co pozwala na nowo zdefiniować komfort w segmencie małych samochodów.

Zobacz też: Skoda Citigo i Yeti - edycja Monte Carlo

Reklama

Opracowanie całkowicie nowego systemu elektrycznego dla Corsy piątej generacji pozwoliło na bardziej zaawansowaną interakcję między poszczególnymi układami samochodu. Dzięki nowej geometrii układu kierowniczego i odpowiedniej kalibracji oprogramowania, ten udoskonalony system pozwolił poprawić działanie wspomagania układu kierowniczego zależnego od prędkości; układ jest bardziej precyzyjny, co znacznie poprawia komfort jazdy. Tryb miejski (City mode) to nowa standardowa funkcja dostępna we wszystkich modelach Corsy, dzięki której manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach jest bardziej efektywne. Aby uruchomić tryb, wystarczy nacisnąć przycisk.

Podobnie jak w przypadku obecnej wersji Opla Corsy klienci mają do dyspozycji dwa rodzaje zawieszenia: komfortowe i sportowe. Zawieszenie sportowe jest wyposażone w sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, a specjalna geometria układu kierowniczego i kalibracja skracają czas reakcji na ruch kierownicą.

Nowy Opel Corsa 2014: silniki z turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa

Reklama

Pod maską Corsy piątej generacji zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wprowadzony w ramach ofensywy silnikowej marki. Ta ultranowoczesna jednostka o niewielkich rozmiarach jest jedynym jednolitrowym trzycylindrowym silnikiem z wałkiem wyważającym, który wyznacza nowy standard w tej klasie samochodów, oferując wyjątkowo niski poziom hałasu, wibracji i wysoką kulturę pracy, a także doskonały komfort jazdy. Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obie wersje oferują wyjątkowo krótki czas reakcji i dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Nowy trzycylindrowy silnik Opla o małej pojemności skokowej jest standardowo wyposażony w system Start/Stop.

Gamę jednostek napędowych nowej Corsy poszerzono o nowy turbodoładowany 1,4-litrowy silnik o mocy 74 kW/100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, a także o udoskonalone silniki wolnossące, o pojemności 1,2 i 1,4 litra, spełniające wymagania normy Euro 6. Nowe silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop — emituje zaledwie 89 g/km CO2. Kolejne warianty o niskim poziomie emisji będą dostępne już wiosną przyszłego roku.

Zobacz też: Nowa Toyota Aygo - atrakcyjniejsza i tańsza

Przyjemność z prowadzenia i komfort to jednak nie tylko zasługa całkowicie nowych i ulepszonych silników nowej Corsy. Doskonałe wrażenia z jazdy i wzrost efektywności to również efekt wprowadzenia nowych skrzyń biegów. Obie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z zupełnie nowymi, kompaktowymi 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Jedną z ich zalet jest większa efektywność dzięki zmniejszeniu tarcia i większej precyzji. Zmiana biegów w nowej Corsie jest płynna i wygodna, a przy tym także szybka i precyzyjna. Wprowadzając na rynek nową Corsę, Opel oferuje również najnowszej generacji 6-biegową przekładnię automatyczną i całkowicie nową zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 zapewniającą szybszą, bardziej płynną zmianę biegów i stanowiącą optymalne połączenie komfortu typowego dla przekładni automatycznych z efektywnością skrzyń manualnych.

Nowy Opel Corsa 2014: IntelliLink i systemy wspomagania kierowcy

Centralny element kabiny nowej Corsy stanowi atrakcyjna konsola, która wyróżnia się zestawem wskaźników rozmieszczonych poziomo z myślą o optycznym powiększeniu wnętrza samochodu. Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią systemu IntelliLink, został umieszczony w optymalnym miejscu w konsoli centralnej, blisko dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może szybko i w naturalny sposób przesuwać dłoń z dźwigni na ekran dotykowy. Najnowocześniejszy system multimedialny montowany w nowej Corsie zapewnia optymalne możliwości komunikacji i jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android. System reaguje na polecenia głosowe. Można również wykorzystać funkcje Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest kilka aplikacji, takich jak nawigacja BringGo oraz Stitcher i TuneIn, umożliwiających odbiór transmisji radia internetowego, a praktyczny uchwyt FlexDock pozwala naładować baterię w smartfonie.

Zobacz też: Nissan Pulsar: nowe auto w klasie kompakt!

W nowej Corsie wprowadzono mnóstwo systemów wspomagających kierowcę, z których wiele nie ma swoich odpowiedników w tej klasie samochodów. Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu (Side Blind Spot Alert), kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.

Komfort jazdy poprawia również zaawansowany asystent parkowania (APA), który automatycznie kieruje pojazdem podczas parkowania, a także kamera cofania oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). Dostępne jest podgrzewanie kierownicy, przednich foteli i szyby czołowej, aby móc stworzyć przyjemną atmosferę w kabinie i zapewnić dobrą widoczność w chłodne dni. W wysokiej klasy wnętrzu uwagę zwracają specjalnie wyprofilowane przednie fotele, duży panoramiczny dach oraz dyskretne oświetlenie, tworzące w kabinie ciepłą, przyjazną atmosferę.

Użytkownicy aktywni fizycznie docenią opcjonalny praktyczny bagażnik rowerowy FlexFix, zintegrowany z tylną częścią pojazdu, oferowany wyłącznie w samochodach marki Opel.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 wnętrze deska rozdzielcza
Opel
Opel Corsa E 2014 zegary
Opel
Opel Corsa E 2014 IntelliLink
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 zawieszenie
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 silnik ECOTEC
Opel
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    6 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

    Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.