REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi Pajero Sport: tylko w Polsce

Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w Polsce można nabyć Mitsubishi Pajero Sport. Czym charakteryzuje się ten model?

Nowe Mitsubishi Pajero Sport

W polskich salonach Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model Pajero Sport 2014. Wprowadzenie do sprzedaży modelu roku 2014 ze zmodernizowanym nadwoziem i wnętrzem, jest konsekwencją świetnego przyjęcia, z jakim w 2013 roku spotkał się na terenie naszego kraju ten terenowy, przestronny SUV z napędem na 4 koła.  Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić model Mitsubishi Pajero Sport. To znakomita propozycja dla osób, które oczekują od samochodu ponadprzeciętnych własności terenowych i funkcjonalnego, komfortowego wnętrza z przepastnym bagażnikiem o pojemności 714 l.  Pojazd wyposażono w turbodoładowany silnik Diesla o  mocy 178 KM i 5-biegową przekładnię manualną lub elektronicznie sterowaną, 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym. Znakomity układ napędu na 2 osie Super Select 4WD, daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości i na dowolnej nawierzchni. Ceny Mitsubishi Pajero Sport 2014 zaczynają się od 119 990 zł.

REKLAMA

Zapisz się na nasz newsletter

Mitsubishi Pajero Sport na rok 2014

W odświeżonym modelu roku 2014 zmieniono wygląd przedniej części samochodu - zderzaka i osłony chłodnicy, klosze tylnych lamp i zastosowano nowy wzór aluminiowych obręczy kół. Wewnątrz znajdziemy nowy wzór tapicerki oraz nowe materiały wykończeniowe konsoli  i tapicerki drzwi a także nowy, 2-dinowy system audio CD z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. Mitsubishi Pajero 2014 jest dostępne w nowym, grafitowym kolorze nadwozia Titanium Grey Mica.

Koncepcja Mitsubishi Pajero Sport

Mitsubishi Pajero Sport to funkcjonalny SUV średniej wielkości, oferujący nabywcy doskonałe właściwości terenowe oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa w codziennej eksploatacji. Model Pajero Sport został wyposażony w opracowany przez Mitsubishi system napędu wszystkich kół Super Select 4WD, który słynie z doskonałych osiągów terenowych oraz niezawodności. W konstrukcji pojazdu wykorzystano również założenia filozofii projektowania dynamicznych układów napędowych typu AWC (All-Wheel Control). Dzięki znakomitemu wyciszeniu oraz przytulnemu i praktycznemu przedziałowi pasażerskiemu, Pajero Sport oferuje nabywcy komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mitsubishi Pajero Sport: nadwozie – wymiary i konstrukcja

Celem projektantów Mitsubishi było stworzenie samochodu, który dobrze prezentuje się na ulicach miasta a jego wygląd sugeruje, iż z łatwością poradzi sobie z nieubitymi szlakami poza miastem, zapewniając wysoki komfort jazdy i dobre osiągi. Wysoko umieszczona, przestronna kabina pasażerska, płynnie poprowadzone linie boczne i wydatne nadkola, optycznie poszerzające nadwozie, tworzą dynamiczną sylwetkę, eksponującą muskularny charakter prawdziwego SUV-a.

Konstrukcja

Pajero Sport zostało zbudowane w oparciu o nową ramę podłużnicową, której sztywna konstrukcja zapewnia dużą odporność na trudy eksploatacji. Z kolei zastosowanie w przedniej strukturze ramy elementów pochłaniających energię uderzenia oraz innych elementów zwiększających bezpieczeństwo przyczynia się do poprawy wydajności zderzeniowej. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100% i 50% wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji, co pozwala w znacznym stopniu ograniczyć wibracje przenoszone na nadwozie. Sztywniejsza rama zwiększa również niezawodność pojazdu podczas jazdy terenowej i poprawia jego właściwości jezdne oraz komfort podróżowania na asfalcie. Na uzyskanie wysokiej sztywności nadwozia oraz wysokiego poziomu ochrony wpływ miało także zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz wzmocnień w progach.

Wymiary pojazdu

Długość całkowita Mitsubishi Pajero Sport wynosi 4695 mm, szerokość całkowita 1815 mm a wysokość całkowita to 1800 mm,natomiast rozstaw osi wynosi 2800 mm. Wymiary nadwozia gwarantują przestronną i komfortową kabinę pasażerską. Stabilność, zarówno podczas jazdy po utwardzonej, jak i nieutwardzonej nawierzchni, zapewnia z kolei duży rozstaw osi.

Mitsubishi Silnik 2,5 DID High Power common rail

Mitsubishi Pajero Sport jest wyposażone w silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 litra High Power z systemem bezpośredniego wtrysku common rail. Silnik o mocy 178 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm przy 2000-2850 obr./min. oraz 350 Nm przy 1800-3500 obr./min. dla wersji z przekładnią automatyczną odznacza się dobrymi osiągami, niezawodnością i gwarantuje niski poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu.

Skrzynia biegów i układ napędowy

Mitsubishi Pajero Sport jest dostępne z 5-biegową skrzynią automatyczną z trybem Sport lub 5-biegową przekładnią manualną. Oprócz komfortowej, w pełni automatycznej funkcji pracy, 5-biegowy automat z trybem Sport oferuje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń, co zapewnia sportową radość z jazdy.

Super Select 4WD

Pajero Sport wykorzystuje opracowany przez Mitsubishi Motors układ napędowy Super Select 4WD, który powstał na bazie filozofii projektowania układów typu AWC (All-Wheel Control) i słynie z niezawodności oraz wysokiej sprawności terenowej. Poprzez dostarczenie maksymalnej wartości momentu obrotowego do kół o najwyższej przyczepności, układ zapewnia doskonałe osiągi podczas jazdy po wszystkich nawierzchniach i we wszystkich warunkach drogowych. System Super Select 4WD wykorzystuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy, aby odpowiednio dostosować otwarcie przepustnicy i prędkość jazdy do warunków eksploatacji.

Mitsubishi Pajero Sport: napęd 4x4

Kierowca ma do wyboru 4 tryby pracy systemu napędowego:

2H

W trybie 2H (napęd na dwa koła, bez reduktora) udało się zminimalizować straty spowodowane tarciem w układzie napędowym poprzez zastosowanie mechanizmu wolnego biegu, który rozłącza przedni wał napędowy, przyczyniając się w ten sposób do zwiększenia wydajności paliwowej. Tryb ten najlepiej sprawdzi się podczas jazdy w mieście lub po suchym asfalcie.

4H (stały napęd na cztery koła)

4H (napęd na cztery koła, bez reduktora) to standardowy tryb pracy, zapewniający odpowiednią wydajność w wielu sytuacjach drogowych: podczas jazdy w mieście, na autostradzie i drogach pozamiejskich, na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem, a także luźnych nawierzchniach i w innych warunkach terenowych. Podczas jazdy po utwardzonych drogach w trybie 4H, więcej momentu obrotowego trafia do kół tylnej osi, co przyczynia się do uzyskania optymalnych właściwości jezdnych. Z kolei na śliskich nawierzchniach, centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym zwiększa moment obrotowy dostarczany do przednich kół, aby poprawić przyczepność i stabilność pojazdu, a także uzyskać lepsze właściwości jezdne.

4HLc

W położeniu 4HLc centralny mechanizm różnicowy zostaje zablokowany w trybie jazdy bez reduktora, aby przekazać na nawierzchnię jak największą siłę napędową. Tryb ten zdaje egzamin na drogach pokrytych śniegiem i kopnym piachem oraz na nawierzchniach stawiających duży opór podczas jazdy.

4LLc

Wybór trybu 4LLc powoduje zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego i włączenie reduktora, co pozwala kierowcy pokonać skaliste lub błotniste tereny, gdzie liczy się dodatkowy moment obrotowy. W celu zwiększenia dzielności terenowej, model Pajero Sport jest oferowany z fabryczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Blokada tylnego mechanizmu różnicowego

Pajero Sport jest oferowane z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, która wyrównuje prędkości kół na tylnej osi. Tylna blokada, która działa wyłącznie w trybie jazdy 4HLc lub 4LLc, współpracuje z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i pomaga kierowcy wydostać pojazd z grząskiego terenu. Jednocześnie, pojazd jest chroniony przed nagłą utratą stabilności przez układ elektronicznego sterowania tylną blokadą, który pozwala na jej załączenie wyłącznie do prędkości 12 km/h lub niższej.

Mitsubishi Pajero Sport: zawieszenie

W przednim zawieszeniu modelu Pajero Sport zastosowano podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem natomiast tylne zawieszenie to oś wleczona z drążkiem Panharda i stabilizatorem, co zapewnia autu przyczepność, stabilność i dobre właściwości jezdne zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

Parametry terenowe Mitsubishi Pajero Sport

Pajero Sport porusza się na 16 lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R 16 lub 265/65R17, które w połączeniu z dobrymi kątami natarcia i zejścia oraz dużym prześwitem zapewniają wysoką wydajność podczas jazdy w terenie. Kąt natarcia w Pajero Sport wynosi 36°, kąt zejścia 25° lub 24° (w zależności od wersji) kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm – podobną zdolnością pokonywania przeszkód terenowych odznacza się SUV Pajero, który słynie na całym świecie z wiodących w klasie osiągów offroadowych.

Wnętrze

Wnętrze modelu Pajero Sport znakomicie uzupełnia dynamiczny wygląd auta. Projektanci Mitsubishi zastosowali proste i spójne kształty w całym przedziale pasażerskim, tworząc wnętrze wypełnione harmonijnymi, płynnie połączonymi powierzchniami. Design kabiny podkreśla także jej funkcjonalność oraz wysoką jakość wykończenia. Siedzenia zostały pokryte miękkim materiałem tapicerskim o dyskretnym wzorze; w kabinie znalazły się też metaliczne wstawki dekoracyjne. Dodatkowo, zastosowanie miękkich wykończeń paneli drzwiowych oraz akcentów dekoracyjnych tworzy obraz spójnego i przestronnego przedziału pasażerskiego. Dopełnieniem całości jest dwukolorowy, sportowy schemat kolorystyczny wnętrza.

Bezpieczeństwo i hamulce

Mitsubishi Pajero Sport oferowane jest w Polsce z kompletem 6 poduszek bezpieczeństwa (przednie, boczne i kurtynowe), systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC, systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, napędem Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z napinaczami oraz mocowaniami fotelików dziecięcych ISO-FIX. 16-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe montowane przy przedniej osi zapewniają krótką drogę hamowania i doskonałe wyczucie pedału hamulca. Z tyłu zastosowano z kolei 16-calowe, wentylowane hamulce tarczowo-bębnowe.

Wyposażenie i funkcjonalność

Ten model wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom klientów z zakresu przewozu osób i bagaży, oferując możliwość wszechstronnej konfiguracji siedzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska powierzchnia ładunkowa. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 150 mm. W ten sposób łatwo zaadaptować kabinę pasażerską, oferując maksymalną ilość miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu lub powiększając przestrzeń ładunkową w bagażniku do maksymalnych rozmiarów. Oparcia tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60:40, można złożyć w kierunku przednich foteli bez potrzeby wyjmowania zagłówków. Pojemność bagażnika Pajero Sport to 714 l. przy 5 osobach aż do 1813 l. przy złożonym drugim rzędzie siedzeń.

REKLAMA

Pajero Sport zostało wyposażone w łatwą w czyszczeniu, impregnowaną tapicerkę siedzeń, dzięki czemu pojazd doskonale sprawdzi się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i podczas wypraw terenowych. Przyciski umieszczone przy kole kierownicy pozwalają kierowcy na sterowanie funkcjami systemu audio bez odrywania rąk od kierownicy. Mitsubishi Pajero Sport może holować przyczepę z hamulcem o masie 2,5 tony.

Na długiej liście standardowego wyposażenia tego samochodu znajdują się także między innymi przednie i tylny reflektor przeciwmgielny, klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, chromowane, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio.  W wersji Intense Plus AT znalazły się ponadto między innymi magnezowe łopatki zmiany biegów, przednie reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczna klimatyzacja i tempomat.

Ceny i dostępne wersje, gwarancja

Mitsubishi Pajero Sport jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów w cenie 119 990 zł  i Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 141 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł. Za dopłatą 5000 zł klienci mogą też wyposażyć swój samochód w skórzaną tapicerkę siedzeń. Samochód jest w Polsce dostępny z bezpłatną, 4-letnią, przedłużoną gwarancją obowiązującą do przebiegu 300 000 km. Klienci mogą także zdecydować się na wykupienie przedłużonej, 5-letniej gwarancji (szczegóły tej oferty są dostępne na stronie http://www.mitsubishi.pl/strona/313-program-przedluzonej-gwarancji )

Źródło: materiały prasowe Mitsubishi

Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport 2014
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA