Kategorie

Nowy Peugeot Boxer na polskim rynku zadebiutuje w czerwcu 2014 r.

Nowy Peugeot Boxer 2014 - wersja osobowa
Nowy Peugeot Boxer 2014 - wersja osobowa
Peugeot
Najnowszy Peugeot Boxer dysponuje większą przestrzenią bagażową przy mniejszych od konkurentów gabarytach zewnętrznych. Producent położył też nacisk na poprawę komfortu jazdy i atrakcyjną stylizację nadwozia.

Spoglądając na nadwozie nowego Peugeota Boxera wyraźną zmianę widać w stylizacji przedniej części nadwozia. Zmodyfikowany pas przedni z dużym wlotem powietrza i atrakcyjnymi reflektorami z listwami LED nawiązuje do najnowszych osobowych modeli francuskiego producenta.

Projektanci Peugeota słusznie wyszli z założenia, że design jest istotny również w segmencie samochodów użytkowych.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium

Nowy Peugeot Boxer - wnętrze jak w aucie osobowym?

Konstruktorzy nowego Boxera wyposażyli pojazd w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, które są powszechne w segmencie pojazdów osobowych.

ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby są dostępne w standardzie, podobnie jak przyczyniająca się do poprawy komfortu akustycznego blaszana przegroda oddzielająca kabinę od strefy ładunkowej.

Aby zabezpieczyć Boxera przed kradzieżą, nowy model został wyposażony w:
• centralną blokadę drzwi;
• niezależne od kabiny blokowanie / odblokowywanie drzwi przestrzeni ładunkowej;
• opcjonalny superzamek drzwi;
• automatyczne wyświetlanie na ekranie dotykowym, dzięki kamerze cofania, widoku strefy za samochodem z chwilą odblokowania tylnych drzwi.

W trosce o ochronę pasażerów oraz w celu wyjścia naprzeciw różnym sposobom użytkowania samochodów przez klientów, nowy użytkowy Peugeot może być wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak:
• Funkcja LAC (Load Adaptative Control) dostosowująca działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku. Umożliwia ona pewniejsze utrzymanie żądanego toru jazdy w krytycznych sytuacjach;

• Układ ASR (zapobieganie poślizgowi kół), również zintegrowany z ESP, wykrywający poślizg jednego lub więcej kół napędowych i sterujący pracą układu hamulcowego oraz obrotami silnika w celu odzyskania przyczepności. ASR ułatwia ruszanie z miejsca w szczególności na śliskich nawierzchniach, bez szarpnięć, bez ryzyka zgaśnięcia silnika, chroniąc sprzęgło z korzyścią dla jego żywotności. Przy dużych prędkościach zapobiega buksowaniu kół, w szczególności podczas ostrego przyspieszania na śliskiej nawierzchni;

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

• Układ AFIL (alarm niezamierzonego przekroczenia linii) odczytuje w sposób ciągły poziome znaki drogowe dzięki umieszczonej nad wewnętrznym lusterkiem wstecznym kamerze. W przypadku przekroczenia przez kierowcę ciągłej lub przerywanej linii bez włączenia kierunkowskazu, na desce zapala się migająca kontrolka, a po tej stronie samochodu, po której doszło do przekroczenia linii, włącza się sygnał dźwiękowy.

• DSG (System kontroli ciśnienia w oponach), wyposażony w czujniki ciśnienia w każdym kole, pozwala w razie wykrycia spadku ciśnienia poinformować kierowcę, za pomocą komunikatu wyświetlanego na tablicy rozdzielczej lub na centralnym ekranie, w którym kole nastąpił spadek;

• Dostępne w opcji 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera.

Ponadto nowy Peugeot Boxer może być również wyposażony w systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, takie jak:

Hill Assist (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), również zintegrowane z ESP, włączające się, gdy samochód jest na postoju, z pracującym silnikiem i wciśniętym pedałem hamulca, przy jeździe do przodu pod górę lub na biegu wstecznym w dół na powierzchni o nachyleniu powyżej 5%. W tych warunkach ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane przez około 2 sekundy po zdjęciu nogi z pedału hamulca, zapewniając kierowcy komfortowe i łatwe ruszanie na podjeździe bez ryzyka cofnięcia się pojazdu, niezależnie od stopnia jego obciążenia;

Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji), dostępny w opcji, jest systemem wspomagania skuteczności napędu na nawierzchniach o słabej przyczepności (błoto, śnieg, gołoledź). Po aktywowaniu systemu przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej i wykryciu przez niego nawierzchni o słabej przyczepności, przejmuje rolę układu ASR, przekazując moc na koło o największej przyczepności w celu zoptymalizowania skuteczności napędu i utrzymywania pożądanego toru jazdy. System ten jest automatycznie dezaktywowany z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h;

• System Grip Control został obecnie wyposażony w dodatkową funkcję HDC (kontrola prędkości zjazdu), aktywowaną przyciskiem na desce rozdzielczej. Umożliwia ona utrzymywanie stałej prędkości poniżej 30 km/h i pełnej kontroli nad pojazdem podczas jazdy w dół po stoku - w szczególności błotnistym lub pokrytym żwirem - o nachyleniu minimum 8%, bez konieczności operowania pedałem hamulca lub gazu. Funkcja ta jest automatycznie dezaktywowana z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Uzupełnieniem tego wyposażenia są następujące systemy wspomagania prowadzenia i manewrowania:

Nowy, programowany tempomat i ogranicznik prędkości, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia lub w opcji. Umożliwia on utrzymywanie lub ograniczanie prędkości pojazdu do zaprogramowanej prędkości na drogach o dowolnym profilu bez konieczności operowania pedałem gazu (przy włączonej funkcji tempomatu).

Wspomaganie parkowania tyłem, dostępne w opcji i wyposażone w cztery ultradźwiękowe czujniki cofania zamontowane w tylnym zderzaku. Aktywacja systemu następuje automatycznie z chwilą włączenia wstecznego biegu. Wykrywa on przeszkody znajdujące się z tyłu samochodu, sygnalizując kierowcy ich obecność za pomocą sygnałów dźwiękowych, coraz szybciej następujących po sobie w miarę zbliżania się do przeszkody i przechodzących w dźwięk ciągły, gdy odległość zmniejszy się do kilku centymetrów. Dla większego bezpieczeństwa, piesi również są informowani specjalnym sygnałem ostrzegawczym o cofaniu się samochodu;

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

• Dodatkowym ułatwieniem przy wykonywaniu manewrów jest dostępna kamera cofania z funkcją „overlays”. Jest zamontowana obok trzeciego światła stopu i przekazuje automatycznie - z chwilą włączenia wstecznego biegu - obraz strefy za samochodem na dotykowy ekran radioodtwarzacza. Umożliwia precyzyjne kierowanie pojazdem dzięki widocznym na ekranie liniom, zmieniającym kolor zależnie od odległości przeszkody od tylnego zderzaka. Kamera cofania może być sprzężona z systemem wspomagania parkowania tyłem;

• Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, montowane w standardzie w wersjach z silnikiem 3.0 HDi i w wersjach 435 i 440. Dostosowuje ono stopień wspomagania w zależności od prędkości samochodu. Przy dużych prędkościach układ kierowniczy jest, dla większego bezpieczeństwa, twardszy, a przy małych prędkościach bardziej miękki, aby ułatwić manewrowanie.

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Gama dostępnych silników w nowym Peugeocie Boxerze

Nowy Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5:

2.2 l HDi FAP 110 o mocy 81 kW i momencie obrotowym  250 Nm przy 1750 obr/min. Ten 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik ma żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, 16 zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy. Według producenta odznacza się dobrą dynamiką i niewielkim zużyciem paliwa;

2.2 l HDi FAP 130 i 2.2 l HDi FAP 150, o mocy i momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 96 kW i 320 Nm przy 1800 obr/min oraz 110 kW i 350 Nm przy 1750 obr/min. W porównaniu do wersji o mocy 110 KM, wyróżniają się one odmiennym chłodzeniem tłoków i mapą wtrysków.  Te dwa silniki mogą być wyposażone w technologię Stop&Start;

3.0 l HDi FAP 180 o mocy 130 kW i momencie obrotowym sięgającym 400 Nm przy 1400 obr/min. Jego układ wtrysku typu Common Rail umożliwia regulację ciśnienia paliwa w granicach od 450 do 1800 barów w zależności od potrzeb.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDI 115

Cechy użytkowe nowego Peugeota Boxera

Nowy Peugeot Boxer ma 6,36 m długości, czyli jest krótszy od pojazdów konkurencji.

Dysponuje również jedną z największych rozpiętości dopuszczalnej masy całkowitej, od 2,8 do 4 ton, z 6 różnymi wersjami:
• Gama standardowa: 328 (2,8 tony) / 330 (3 tony) /333 (3,3 tony) / 335 (3,5 tony),
• Gama wzmocniona: 435 (3,5 tony) / 440 (4 tony),
Gama ta zapewnia większą ładowność niż pojazdy z tylnym napędem, niekorzystnym ze względu na masę wału napędowego.

Nowy Boxer wyróżnia się również:
• rekordową szerokością użyteczną, wynoszącą od 1,42 do 1,87 m między nadkolami;
• nisko umieszczonym progiem załadunku, od 403 do 602 mm;
• kątem otwarcia tylnych drzwi wynoszącemu 96°, który można zwiększyć do 180° dzięki możliwości odpięcia ogranicznika, a w opcji nawet do 270°;
• jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi.

Próg załadunku może być obniżony o 60 do 70 mm, zależnie od rozstawu osi, dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej, samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.

Ponadto w opcji dostępna jest nowa oferta stałych lub demontowalnych haków holowniczych ze stałą lub zdejmowaną główką, w odpowiedzi na potrzeby przedstawicieli rzemiosła i firm z branży budowlanej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Nowy Peugeot Boxer - liczne wersje nadwozia

Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach  (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3.

Nowy PEUGEOT Boxer jest również dostępny w szeregu innych wersji, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm:
– z przedłużoną, 7-miejscową kabiną, produkowaną wspólnie z firmą Durisotti;
– platforma z pojedynczą, 3-miejscową lub podwójną, 7-miejscową kabiną;
– wywrotki
– pojazdy pod zabudowę, takie jak podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy z kabiną,

Nowa, przedłużona kabina ma zmieniony kształt szyb, zapewniający większe bezpieczeństwo, wyższy komfort dla pasażerów oraz możliwość zamontowania szyb otwieranych w wersjach L2H2 i L3H2.

Uzupełnieniem tej gamy są wersje kombi do przewozu osób (od 6 do 9-miejscowych)

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Boxer 2014 - furgon
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - furgon
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - reflektory z lampami LED
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - deska rozdzielcza
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - wyświetlacz z kamerą cofania
Peugeot
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.