REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6 Performance dostało zastrzyk 30 koni mechanicznych i 50 Nm. I identyczną modyfikację otrzymało również Audi RS7 Performance.

Audi RS6 Performance 2022: plus 50 koni i 3,4 s. do setki

Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm. Oznacza to łączny wzrost mocy z 600 (441 kW) do 630 koni (463 kW) oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Po modyfikacji modele rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż bazowe wersje RS 6 i RS 7.

REKLAMA

Audi RS7 Performance, Audi RS7 Performance 2022, nowe Audi RS7 Performance, Audi RS7 C8 Performance

Audi RS7 Performance, Audi RS7 Performance 2022, nowe Audi RS7 Performance, Audi RS7 C8 Performance

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

AUDI AG

Moc Audi RS6 Performance to jedno. Aspekt eko drugie

W Audi RS6 Performance i RS7 Performance liczy się jednak nie tylko moc. Niemcy pomyśleli również o ekologii. Na przykład tryb "coasting" aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w zakresie prędkości do 160 km/h wyłącza on silnik spalinowy i przechodzi w tryb "żeglowania" bez zużycia paliwa i oporu silnika.

Audi RS Performance, czyli redukcja masy i... głośniejszy silnik!

Audi RS6 Performance i RS7 Performance mają również obniżoną masę, a przy okazji wartość dodaną. Decyduje o tym zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tyle pojazdu. RS 6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, a RS 7 Sportback performance waży 2065 kg. Przy okazji RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zachwycają kierowcę jeszcze lepszymi wrażeniami dźwiękowymi.

Audi RS6 Performance, Audi RS6 Performance 2022, nowe Audi RS6 Performance, Audi RS6 C8 Performance

Audi RS6 Performance, Audi RS6 Performance 2022, nowe Audi RS6 Performance, Audi RS6 C8 Performance

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

AUDI AG

Układ napędowy Audi RS6 Performance i Audi RS7 Performance

Moc, z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na wszystkie koła quattro, przepływa przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z szybszym czasem zmiany przełożeń. Czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika na tylną oś w stosunku 40:60, a w przypadku wystąpienia poślizgu, większy moment napędowy jest automatycznie przekazywany na oś o lepszej trakcji - do 70 procent może przepływać na oś przednią, a do 85 procent na oś tylną.

Audi RS6 Performance z pakietem RS Dynamic i RS Dynamic plus

Pakiet RS Dynamic stanowi standardowe wyposażenie modeli RS 6 Avant performance i RS 7 performance. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Audi RS6 Performance, Audi RS6 Performance 2022, nowe Audi RS6 Performance, Audi RS6 C8 Performance

Audi RS6 Performance, Audi RS6 Performance 2022, nowe Audi RS6 Performance, Audi RS6 C8 Performance

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

Audi

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamics plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych.

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA