REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE to najmocniejsza s klasa w historii modelu. Moc 802 koni zapewnia 4-litrowe V8 i silnik elektryczny.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, czyli 802 KM i 1430 Nm

4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem synchronicznym z magnesami trwałymi, wysokowydajnym akumulatorem oraz napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają imponujące osiągi: przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG).

REKLAMA

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, <a class=mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance"/>

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Sercem najmocniejszej klasy S w historii jest V8 bi-turbo

Sercem hybrydowego układu napędowego P3 jest silnik 4.0 V8 AMG biturbo, w tym przypadku o mocy 450 kW (612 KM). Generuje on maksymalny moment obrotowy o wartości 900 Nm. Do jego najważniejszych cech konstrukcyjnych należą dwie turbosprężarki twin scroll, które znajdują się w przestrzeni między rozwidlonymi głowicami. Kolejnym istotnym rozwiązaniem jest rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG), zintegrowany z 400-woltową instalacją elektryczną.

Elektryk w Mercedesie S 63 E PERFORMANCE ma 190 KM

Silnik elektryczny rozwija moc 140 kW (190 KM) i został umieszczony na tylnej osi, a do tego jest zintegrowany we wspólny moduł (EDU) z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W szczytowym momencie silnik elektryczny dostarcza 320 Nm momentu obrotowego.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Co z baterią spalinowo-elektrycznej klasy S na sterydach?

REKLAMA

Akumulator HPB 150 w S 63 E PERFORMANCE ma pojemność 13,1 kWh. Dostarcza on silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 140 kW mocy szczytowej (przez 10 sekund). Ładowanie z zewnątrz odbywa się za pomocą pokładowej ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy 3,7 kW. Akumulator powstał z myślą o szybkich dostarczaniu mocy i pobieraniu energii. Celem inżynierów nie było uzyskanie jak najdłuższego zasięgu. Dlatego w trybie elektrycznym limuzyna może pokonać maksymalnie 33 kilometry.

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośrednie chłodzenie: około 14 litrów płynu chłodzącego na bazie cieczy nieprzewodzącej prądu opływa każde z 1200 ogniw i indywidualnie je chłodzi. Aby zapewnić bezpośrednie chłodzenie, zespół AMG musiał opracować nowe moduły chłodzące o grubości liczonej w milimetrach. W rezultacie akumulator zawsze pracuje w stałym, optymalnym przedziale temperatur roboczych wynoszącym średnio 45 stopni Celsjusza – bez względu na to, jak często jest ładowany lub rozładowywany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE ma jednak też pewne wady

Niestety w świecie najmocniejszej S klasy w historii nie wszystkie elementy układanki są idealne. Ulokowanie dodatkowego silnika elektrycznego oraz baterii nad tylną osią niestety sprawiło, że w Mercedesie-AMG S 63 E PERFORMANCE dość mocno stopniała pojemność bagażnika. Wynosi ona zaledwie 305 litrów. Choć mówimy o segmencie F, to mniej niż dziś oferują hatchbacki segmentu B... W standardowym sedanie przestrzeń załadunkowa jest aż o przeszło 200 litrów większa.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA