REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA
Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Choć elektryczne, średniej wielkości vany z Francji mają się czym pochwalić! Ich ładowność sięga 1275 kilogramów, przestrzeń załadunkowa mieści nawet 6,6 m3 oraz w wersji osobowej zabierają nawet 9 osób.

Skąd pomysł na elektryczne vany średniej wielkości? W Europie zaczynają obowiązywać ograniczenia w dostępie do centrów miast dla samochodów wyposażonych w silniki diesla. Te nie będą jednak dotykać elektryków. A jako że aż 50 proc. kierowców średniej wielkości vanów musi wjechać do miasta 2-3 razy w tygodniu, droga rozwoju stała się dla PSA dość oczywista.

REKLAMA

136 koni i 1275 kg ładowności - elektryczne vany PSA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e są napędzane 136-konnym silnikiem elektrycznym. Jednostka oferuje nawet 260 Nm momentu obrotowego i rozpędza vana do prędkości 130 km/h. A to nie koniec możliwości tych aut, bo oferują maksymalną ładowność 1275 kilogramów - 130 kilogramów mniej od diesla. Przestrzeń załadunkowa może mieć pojemność 6,6 m3.

Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Materiały prasowe Opel

Zasięg? Elektryczne dostawczaki będą oferowane w dwóch wersjach. Pierwsza będzie w stanie pokonać na ładowaniu 230 (50 kWh), a druga 330 kilometrów (75 kWh). Skąd takie zasięgi? Badania przeprowadzone przez PSA wykazały, że 83 proc. kierowców średniej wielkości vanów średnio pokonuje mniej niż 200 kilometrów dziennie. 44 proc. z nich nigdy nie pokonało więcej niż 300 kilometrów w ciągu jednego dnia.

Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT

Jeżeli chodzi o czas ładowania, baterię Peugeota e-Experta, Citroena e-Jumpy i Opla Vivaro-e można uzupełnić w 80 proc. już w pół godziny przy użyciu szybkiej ładowarki. Gdy van zostanie podłączony do gniazdka, w ciągu nocy doładowana zostanie połowa pojemności baterii. Przy użyciu wallboxa w nocy akumulator będzie doładowany do pełna. Bateria aut PSA jest objęta gwarancją. W ciągu 8 lat lub na dystansie 160 tys. kilometrów jej pojemność nie powinna spaść poniżej 70 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

Materiały prasowe Opel

Aplikacja do planowania trasy i „elektryczne” assistance

REKLAMA

Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy i Opel Vivaro-e to też seria rozwiązań elektronicznych. Kierowcy tych aut mogą korzystać np. z aplikacji do planowania dłuższych podróży. Ta poprowadzi trasę przez punkty ładowania i wskaże ile czasu zajmie postój potrzebny do uzupełnienia prądu w baterii. Poza tym PSA planuje serwis assistance - laweta zabierze rozładowane auto i zawiezie je do ładowarki. Ciekawostką są też elektryczne przesuwne drzwi boczne - do ich otwarcia wystarczy ruch stopą w okolicy tylnego nadkola.

Zamówienia na Peugeota e-Experta, Citroena e-Jumpy, Opela Vivaro-e w wersji dostawczej zaczną być zbierane w lipcu roku 2020. Listy nabywców modeli osobowych zostaną otwarte we wrześniu. Pierwsze dostawy? Te zostały zaplanowane na październik. Do końca roku paleta elektrycznych vanów zostanie zaoferowana klientom w pełnej gamie zabudów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA