reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej

Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej

Niemcy czasami potrafią wykazać się wielką fantazją. Przykład? Wzięli Volkswagena T1 Samba Bus z roku 1966, a następnie uzupełnili go napędem elektrycznym pochodzącym z roku 2020. I tak powstał niesamowicie wyglądający e-Bulli.

Elektryczna rewolucja na rynku motoryzacyjnym wcale nie oznacza, że samochody klasyczne muszą odejść do lamusa. Szczególnie jeżeli poświęci się im nieco technologicznej uwagi. Volkswagen wraz ze swoim partnerem - firmą eClassic postanowił stworzyć zasilaną prądem wersję modelu T1. Do tego celu nie został jednak wybrany byle jaki model - padło na wersję Samba Bus wyprodukowaną w Hanowerze w roku 1966. Auto przez 50 lat poruszało się po drogach Kalifornii. Ze słonecznego wybrzeża Stanów Zjednoczonych powróciło do Europy i tam zaczęła się modyfikacja.

Volkswagen e-Bulli - dwa razy więcej mocy!

Inżynierowie eClassic w pierwszej kolejności pozbyli się silnika spalinowego. 44-konny boxer został zastąpiony 83-konnym agregatem elektrycznym znanym chociażby z e-Upa. Kolejnym elementem stała się jednobiegowa skrzynia automatyczna oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 45 kWh. Volkswagen e-Bulli za sprawą silnika elektrycznego rozpędza się nawet do 130 km/h. Jeżeli chodzi o zasięg na jednym ładowaniu, ten wynosi 200 kilometrów. Bateria minivana jest ładowana za pomocą systemu rekuperacji lub z gniazdka. Wybór stacji 50 kW pozwala na uzupełnienie zapasów prądu w 80 proc. już w 40 minut.

Konstruktorzy Volkswagena e-Bulli nie ograniczyli się jednak do zmian wykonanych w obrębie jednostki napędowej. Całkowicie nowe jest też resorowanie - teraz przednia i tylna oś składa się z zestawu wahaczy oraz zawiera gwintowane zawieszenie z rozpórkami. Poza tym samochód posiada elektroniczny wyświetlacz pomiędzy analogowymi zegarami, a także centrum rozrywki z systemem We Connect czy Bluetooth. Nadwozie jest dwukolorowe i wykończone w barwach Energetic Orange Metallic i Golden Sand Metallic MATTE. Co ciekawe, na bazie e-Bulli eClassics stworzyło usługę przebudowy T1 oraz paletę kompletnych T1. Auta mogą zamawiać wszyscy klienci.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej
Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama