| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > A oto i nowy... Fiat 500! Mamy pierwsze zdjęcia

A oto i nowy... Fiat 500! Mamy pierwsze zdjęcia

Nowy Fiat 500 wygląda trochę jak... stary! Pójście znanym tropem stylistycznym nie oznacza jednak, że inżynierom zabrakło pomysłów. Oni po prostu nie chcieli psuć idealnej formy. A widać to chociażby po technologii, którą uzupełnione zostało nadwozie przywołujące klimat lat sześćdziesiątych.

Ciężko mówić o tym, aby Fiat poszedł drogą rewolucji. W końcu nowy Fiat 500 prezentuje się prawie identycznie jak poprzednik zaprezentowany 13 lat temu. Różnice? Mocniej została zaznaczona linia dzieląca nadwozie na górną i dolną część, nowocześniejsze są reflektory (teraz dysponują technologią LED), klamki zostały ukryte w zagłębieniu na drzwiach, a do tego nadwozie włoskiego malucha nieznacznie urosło (jest o 8 cm dłuższe i 6 cm szersze). Dużo większe zmiany dotyczą kabiny pasażerskiej. Ta bez wątpienia nadąża za trendami stanowiącymi standard w XXI wieku.

Nowy Fiat 500e - nowe wnętrze i systemy asystujące!

Przed oczami kierowcy i pod malutkim daszkiem ukrywa się ekran imitujący zegary. Ma on wielkość 7 cali i zawiera wszystkie te informacje, które są potrzebne prowadzącemu podczas jazdy. W centralnym punkcie konsoli Włosi zastosowali przeszło 10-calowy ekran multimedialny. To za jego pomocą obsługiwane jest radio czy nawigacja. Na konsoli pojawia się też seria przycisków - te ponoć były inspirowane wyglądem klawiszy w pianinie. Bardzo ważne dla inżynierów było to, że nowy Fiat 500e otrzyma serię inteligentnych rozwiązań wspierających kierowcę podczas jazdy. Przykład? Auto będzie automatycznie hamować w razie wykrycia zagrożenia, powinno kontrolować martwe pole oraz ma posiadać aktywny tempomat.

Nowy Fiat 500e

Między fotelem kierowcy a pasażera pojawia się tunel - zawiera schowek oraz przyciski do sterowania "przekładnią" oraz elektrycznym hamulcem ręcznym. Czemu słowo przekładnia pojawia się w cudzysłowie? Bo w tym konkretnym modelu zastosowana jest niezwykle prosta skrzynia jednobiegowa. Większej ilości przełożeń nie trzeba, ponieważ auto jest zasilane jednostką elektryczną o mocy 120 koni mechanicznych. Tak skonfigurowana e-Pięćsetka jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu nawet 320 kilometrów! Co więcej, 80 proc. pojemności akumulatora przy pomocy szybkiej ładowarki 85 kW można doładować już w 35 minut.

Nowy Fiat 500e - dane techniczne modelu:

  • Moc: 120 KM
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Zasięg na ładowaniu (WLTP): 320 km
  • Bateria: litowo-jonowa 42 kWh
  • Cena: 37 900 euro (tj. około 162 970 zł)

I choć nowy Fiat 500e wygląda więcej niż ciekawie, z polskiego punktu widzenia wiąże się z nim inne pytanie. Czy samochód będzie montowany w Tychach? Niestety nie. Wszystko wskazuje na to, że mały hatchback w wersji elektrycznej będzie składany w zakładzie w Mirafiori. Co z polską montownią? Z odpowiedzią na to pytanie trzeba poczekać do pojawienia się informacji mówiącej o zakończeniu produkcji poprzedniej Pięćsetki...

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

PIT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mosiej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »