| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Toyota ma pomysł na... nowego crossovera segmentu B

Toyota ma pomysł na... nowego crossovera segmentu B

Świat motoryzacyjny jest zawładnięty crossoverami i SUV-ami. Toyota postanowiła zatem rozszerzyć gamę takich właśnie modeli. Tym razem zejdzie do segmentu B.

Toyota ma już w swojej ofercie kilka hitów sprzedaży ze zwiększonym prześwitem. Wystarczy przypomnieć sobie jednego z liderów rynku światowego - model RAV4 czy europejskiego ulubieńca - C-HRa. Teraz do rynkowej ofensywy dołączy jeszcze jedno auto. Japończycy ogłosili właśnie plan budowy crossovera segmentu B. O samochodzie na razie nie wiadomo zbyt wiele. Marka zaprezentowała jedynie szkic nadwozia, który zdradza obecność całej masy ostrych linii oraz nowoczesną i zdecydowanie muskularną formę.

Crossover segmentu B Toyoty - powstanie na platformie GA-B

Technologia? Konstrukcja zostanie oparta na modułowej platformie GA-B z serii Toyota New Global Architecture. Praktycznie pewnikiem jest też wersja hybrydowa. I choć Japończycy na razie nie chcą mówić o dacie premiery, koncepcja jest już na tyle przemyślana, że wiadomo np. iż model będzie montowany w zakładzie we Francji - tym, w którym powstają Yarisy.

Nowy model dołączy do Yarisa, który odniósł w Europie ogromny sukces. Spodziewamy się, że do 2025 roku oba auta będą odpowiadały w sumie za około 30% sprzedaży Toyoty w regionie. Ostateczny projekt nadwozia zostanie zaprezentowany już wkrótce. Nie będzie to po prostu Yaris z powiększonym nadwoziem i podniesionym zawieszeniem, ale zupełnie nowy, odrębny B-SUV o zwartym, dynamicznym nadwoziu i indywidualnym charakterze. - powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Michał Stępień

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »