REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi S3 Cabriolet: sportowe osiągi w kabriolecie

Audi S3 Cabriolet
Audi S3 Cabriolet
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi sukcesywnie rozszerza gamę swoich samochodów. Seria A3 zyskała tym samym odmianę S3 Cabriolet, która pozwoli cieszyć się wiatrem we włosach.

Audi S3 Cabriolet: nadwozie

Z zewnątrz Audi S3 Cabriolet wyróżnia się składanym w 18 sekund, materiałowym dachem sterowany elektrohydraulicznym napędem. Kolor tkaniny użytej do jego wykończenia można wybierać spośród trzech barw. Pod względem wymiarów nadwozia wersja kabriolet jest bardzo zbliżony do S3 Limousine - długość 4,43 m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Usportowioną wersję wyróżnia kilka detali podkreślających przynależność do najszybszych aut z Ingolstadt. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem, a kratownica ma barwę szarej platyny. Zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu nie zabrakło symboli S3 natomiast obudowy lusterek bocznych i listwy progowe jak w każdym S Audi są w kolorze aluminium. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, nie zapominając o przeprojektowaniu także zderzaków.

REKLAMA

Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach

Audi S3 Cabriolet: wnętrze

We wnętrzu S3 Cabriolet uwagę przykuwa spłaszczona u swej podstawy skórzana kierownica, ciemnoszare tarcze cyferblatów, listwy wykonane ze szczotkowane aluminium i emblematy S3 na kierownicy czy sportowych fotelach. W tych ostatnich można regulować długość siedziska. Dla najbardziej wymagających przewidziano także fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok

Audi S3 Cabriolet: silnik

Pod maskę Audi S3 Cabriolet trafił silnik 2.0 TFSI o mocy 300 KM, który generuje moment obrotowy równy 380 Nm w zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min. Turbosprężarka użyta w tej jednostce napędowej wytwarza ciśnienie do 1,2 bara i aby silnik wytrzymał to, zastosowano w nim wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszące moc na wał korbowy, a głowica wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.

Zobacz też: Nissan GT-R Nismo dotarł do Europy!

System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi.

Audi S3 Cabriolet: układ przeniesienia napędu

Moc 300-konnego silnika S3 Cabriolet przenoszona jest za pomocą 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic na wszystkie cztery koła. Z racji, że silnik umieszczony jest poprzecznie w komorze silnikowej, napęd quattro realizowany jest za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex V. Skrzynia biegów wyposażona jest zarówno w funkcję biegu jałowego jak procedurę startu Launch Control.

Audi S3 Cabriolet: podwozie

Audi S3 Cabriolet wyróżnia się dobrym rozkładem mas. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest zrównoważony. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 340 mm.

Zobacz też: Nowe Renault Twingo z tylnym napędem!

Sprzedaż modelu S3 Cabriolet w rozpocznie się latem 2014 roku.

Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA