Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A8: zmiany i nowości

Audi A8 2014
Audi A8 2014
Audi
Koncern Audi zaprezentował zmodernizowaną wersję swojego flagowego modelu A8. Oto garść informacji na temat zmian i nowości jakie w nim zaszły.

Nowe Audi A8: nadwozie

Nowe Audi A8 pomimo napędu na cztery koła, co najmniej 6-cylindorwyh silników i potężnych gabarytów (długość 5,14 m, szerokość 1,95 m, wysokość 1,46 m, rozstaw osi 2,99 m) jest jednym z najlżejszych aut w swojej klasie - Audi A8 3.0 TFSI Quatro waży 1830 kg. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu lekkiej karoserii wykonanej prawie w całości z aluminium. Jej waga to zaledwie 231 kg!

Zmodernizowane Audi A8 rozpoznać można z  sprawą mocniej zarysowanych konturów maski silnika, pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe i przedniego zderzaka. Reflektory wydają się bardziej płaskie a opcjonalnie można zastąpić je innowacyjnymi diodowymi reflektorami Matrix LED. Z tyłu wszystkie wersje A8 (poza S8) posiadają dwie duże, trapezowate końcówki rur wydechowych. Paleta barw nowego A8 obejmuje 12 kolorów lakieru z czego 5 jest nowych.

Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!

Nowe Audi A8: wnętrze

Zmiany we wnętrzu dotyczą m.in. materiałów jakie zastosowano do jego wykończenia. Pojawiła się np. nowa tapicerka „unikat” czyli wytwarzana w ekologiczny sposób skóra, która doskonale oddycha i wygląda bardzo naturalnie. Poza tym pojawiły się nowe forniry dekorujące kabinę pasażerską - drewno topolowe w kolorze brązowo-srebrnym  i drewno jesionowe w kolorze brązowo-złotym, które uszlachetniono srebrem lub złotem. Wnętrze Audi A8 wyróżnia się także za sprawą licznych wariantów doboru foteli, w tym z funkcją wentylacji i masażu. Przedłużoną wersję A8 L można doposażyć w tylne siedzenie z elektrycznie wysuwanym podnóżkiem, poprawiającym komfort podróżowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Audi A8: nowoczesne rozwiązania

Jako flagowy model Audi, model A8 może być wyposażony w niezwykle zaawansowane systemy poprawiające zarówno komfort podróżowania jak i bezpieczeństwo. Audi Connect umożliwia korzystanie z Internetu w pojeździe, Bang & Olufsen Advanced Sound System czy Rear Seat Entertainment podnoszą komfort jazdy na jeszcze wyższy poziom. O bezpieczeństwo dba szereg układów wspomagających kierowcę podczas jazdy - tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist (nowość), asystent jazdy nocą (rozpoznaje na drodze ludzi i większe zwierzęta) czy Active Noise Cancellation (ANC) w wariantach z silnikiem benzynowym V8, w modelu W12 i A8 hybrid (redukcja hałasu).

Nowe Audi A8: silniki

Nowe Audi A8 2014 na początku sprzedaży dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Podstawowy silnik 3.0 TFSI ma moc 310 KM, większy 4.0 TFSI generuje 435 KM. Mniejsza jednostka Diesla 3.0 TDI ma 258 KM mocy. Najmocniejszy w gamie A8 diesel to motor 4.2 TDI dysponujący mocą 385 KM. Wszystkie wersje silnikowe zużywają o 10 % mniej paliwa niż ich starsze i słabsze odpowiedniki.

Zobacz też: System Cylinder On Demand w silniku W12 Audi

Gamę modelu A8 uzupełniają także specjalne odmiany – hybryda napędzana 2-litrowym silnikiem TFSI i jednostką elektryczną, których łączna moc sięga 245 KM, sportowa wersja S8 wyposażona w silnik 4.0 TFSI o mocy 520 KM i odmiana W12 z motorem 6,3 litra generująca 500 KM (dostępny tylko w wersji przedłużanej A8 L).

Nowe Audi A8: zawieszenie

Zawieszenie Audi A8 opiera się na konstrukcji pneumatycznej adaptive air suspension, którym steruje się za pomocą układu Audi drive selekt. Opcjonalnie można zamówić do A8 system zawieszenie pneumatyczne o sportowych właściwościach. Układ kierowniczy posiada wspomaganie elektromagnetyczne, . Rozwiązaniem alternatywnym jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości.

Audi A8 2014
Audi
Audi A8 2014
Audi
Audi A8 2014
Audi
Audi A8 2014
Audi
Audi A8 2014
Audi
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.