REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz S65 AMG W222 - 630 KM mocy i 1000 Nm!

Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz S65 AMG W222 to najmocniejsza wersja klasy S jaka pojawiła się w seryjnej produkcji. Oto najciekawsze dane techniczne S65 AMG 2014.

Mercedes-Benz S65 AMG W222

Najmocniejsza wersja klasy S to jeden z nielicznych przedstawicieli aut osobowych wyposażonych w silnik V12. Wchodząca na rynek najnowsza odsłona tego modelu to trzecia generacja z serii S65 AMG. Pierwsza dysponowała mocą 612 KM. Zarówno druga jak i trzecia jej wersja mają dokładnie 630 KM, ale w przypadku modelu W221 tak mocny silnik pojawił się na koniec produkcji tego modelu. W przypadku W222 jest to prawdopodobnie preludium tego czego można oczekiwać w przyszłości.

REKLAMA

Zobacz też: SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS

Mercedes-Benz S65 AMG W222: silnik V12

6-litrowa jednostka V12 najnowszej wersji Mercedesa S65 AMG W222 posiada szereg zaawansowanych rozwiązań niespotykanych w przeciętnym aucie. Wśród nich warto wymienić:

• podwójne turbodoładowanie;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• aluminiowa skrzynia korbowa;

• kuty wał korbowy z wysokiej jakości stali stopowej;

• wieloiskrowy zapłon, dwie świece na cylinder;

• intercooler powietrze-woda z obiegiem niskotemperaturowym;

• system zarządzania alternatorem.

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes-Benz S65 AMG W222: osiągi

Osiągi S65 AMG są imponujące. 0-100 km/h auto rozpędza się w czasie 4,3 s a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona 250 km/h. Średnie spalanie wg producenta wynosi 11,9 l. Wyjątkowo wysoki moment obrotowy sięgający 1000 Nm dostępny jest od 2000-4000 obr./min. Za skuteczne wyhamowywanie auta odpowiedzialny jest opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy, wyposażony w 420 mm tarcze na przedniej osi.

Mercedes-Benz S65 AMG W222: wygląd

Wygląda Mercedesa S65 AMG W222 został podporządkowany zarówno elegancji jak i właściwościom aerodynamicznym. Masywna osłona chłodnicy z sześcioma podwójnymi, chromowanymi poprzeczkami i przedni zderzak z trzema szerokimi wlotami powietrza nadają opływowej sylwetce Klasy S agresywną twarz. Spojler przedniego zderzaka redukuje unoszenie w obrębie przedniej osi, podczas gdy szczelina nad nim odpowiada za zapewnienie optymalnego dopływu powietrza do dodatkowej chłodnicy oleju. Pojazd wyróżnia się także za sprawą sportowego układu wydechowego AMG z dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami oraz emblematami "V12 BITURBO" na błotnikach.

Mercedes-Benz S65 AMG W222: wnętrze

Wnętrze także różni się od klasycznej wersji modelu S-class. Z przodu zagościły sportowe fotele standardowo wyposażone w podgrzewanie, wentylację i elektryczne sterowanie. Kierowca ma do dyspozycji dwuramienna, skórzaną kierownicę i łopatki do sterowania skrzynią biegów. Pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy czasomierz IWC - z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami oraz metalowymi aplikacjami. Prędkościomierz wyskalowany jest do 360 km/h (ekran TFT). W nowe klasie S debiutują także dwa nowe rozwiązania - wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad). Wyświetlacz head-up podaje na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS oraz znaki drogowe. Wirtualny ekran o wymiarach 21 na 7 centymetrów zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 metrów od oczu kierowcy.

Mercedes-Benz S65 AMG W222: cena i wyposażenie

Wśród standardowego wyposażenia Mercedesa S65 AMG znalazły się m.in. takie rozwiązania jak: pakiet AIR-BALANCE, dywaniki AMG obszyte skórą nappa i ozdobione metalowym emblematem, sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami, nastrojowe oświetlenie kabiny, ATTENTION ASSIST, wysokiej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D, pakiet Chauffeur, pakiet Exclusive, COMAND Online, pakiet KEYLESS-GO, 10 głośników i Frontbass, LED-owe oświetenie Intelligent Light System, MAGIC VISION CONTROL, odsuwany dach panoramiczny, pakiet Parking, PRE-SAFE® PLUS, czujnik ciśnienia w ogumieniu, elektrycznie sterowane tylne fotele, pakiet Seat Comfort z funkcją masażu ENERGIZING, SPLITVIEW, pakiet Sun Protection.

Cena najnowszej, sportowej wersji klasy S to 232 050 euro. Auto, podobnie jak Mercedes SLS AMG GT Final Edition, pojawi się na rynku w marcu 2014 roku.

Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222 kokpit
Mercedes-Benz S65 AMG W222 prędkościomierz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA