Kategorie

Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

BMW M4
BMW M4
BMW
Niedługo na rynku zadebiutuje nowy model BMW z logiem M na klapie bagażnika. BMW M4 zamyka pewien rozdział w historii firmy. Czy nowe nazewnictwo i rodzaje silników nie staną na przeszkodzie BMW w powtórzeniu sukcesów poprzedników M4-ki?

15 sierpnia, Pebble Beach/Monachium. W otoczeniu aktualnych oraz historycznych modeli aut BMW, dział BMW M umożliwił pierwsze zapoznanie się z wysokiej klasy samochodem sportowym jutra - BMW Concept M4 Coupe. Auto zostało ujawnione na otwarciu prasowym BMW w trakcie legendarnego corocznego weekendu samochodowego w Pebble Beach w Kalifornii.

"Nowe BMW Concept M4 Coupe odzwierciedla najdoskonalsze aspekty filozofii BMW M: Łączy ono wyścigowe pochodzenie z nieograniczoną wygodą codziennego użytkowania w nadzwyczaj emocjonalnej koncepcji ogólnej. Przez cztery pokolenia BMW M3 pozwalał przenosić technologie stosowane w wyścigach samochodowych na drogi publiczne, BMW Concept M4 Coupe konsekwentnie podąża za tą ideą. Nowe oznaczenie modelu "M4" dotyczy - tak jak w przypadku pozostałych samochodów BMW M - serii aut, na której oparty jest ten pojazd koncepcyjny" wyjaśnia dr Friedrich Nitschke, dyrektor działu BMW M.

Zobacz też: Audi RS 7 Sportback - 560 KM!

Wygląd zewnętrzny BMW M4

Nowy BMW Concept M4 Coupe został pokryty opracowanym specjalnie dla niego lakierem w kolorze "Aurum Dust" (złocisty pył). Kontynuuje on wymowę konstrukcji BMW serii M - silny charakter, emocje oraz nadzwyczajna dynamika. Pod każdym względem jest to wcielenie zwinności, dynamiki i najwyższych osiągów. Duże wloty powietrza z przodu auta, boki o wymownie zwinnej konstrukcji oraz sportowy, obniżony tył w jasny sposób wskazują na niesamowitą dynamikę i potencjał pojazdu. Elementy z kompozytów karbonowych, takie jak przedni dyfuzor, dach oraz tylny dyfuzor podkreślają lekką i zoptymalizowaną aż do najmniejszych detali koncepcję.

Zobacz też: Nowy Peugeot RCZ R

"W dziale BMW M konstrukcja jest przede wszystkim sposobem wyrażenia przeznaczenia. Każdy element konstrukcji jest ukształtowany przez stawiane mu wymagania techniczne warunkowane przez koncepcję wysokich osiągów BMW M. Dzięki tej wierności zastosowania, konstrukcja zapewnia przedsmak tego, co oferuje każdy z modeli: Moc, precyzyjną kontrolę oraz doskonałe właściwości jezdne - niezapomniane wrażenia z jazdy na torze wyścigowym oraz na drogach publicznych" mówi Adrian van Hooydonk, kierownik działu projektowego koncernu BMW Group.

BMW M4 - przód auta

Ścięte powierzchnie, precyzyjnie ukształtowany profil oraz wyróżniająca się głębia kształtu tworzą potężnie wyrazisty przód nowego BMW Concept M4 Coupe. Klasyczna "twarz BMW" wraz z charakterystyczną podwójną nerką i nowoczesną interpretacją przednich reflektorów składającą się z dwóch okrągłych lamp wyposażonych w technologię LED zapewniają samochodowi wyróżniającą się tożsamość i sprawiają, że już na pierwszy rzut oka można poznać, że jest to auto z serii BMW M. Pokrywa silnika z charakterystycznym wybrzuszeniem symbolizuje ogromną moc drzemiącą w skrywanym pod nią silniku. Ten dynamiczny element jest dodatkowo podkreślony przez charakterystyczny kształt. Kolejną uderzającą cechą przodu nowego BMW Concept M4 Coupe jest osłona chłodnicy BMW M z podwójnymi prętami: Czarne pręty osłony przypominają charakterystyczną konstrukcję kół BMW M z podwójnymi szprychami, a emblemat M4 na nerkowej osłonie chłodnicy dodaje przodowi auta ekskluzywny akcent.

Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Masywny przedni zderzak z przednim, spojlerem z włókien węglowych błyskawicznie przyciąga wzrok. Trzy olbrzymie wloty powietrza dostarczają odpowiednią ilość powietrza chłodzącego do jednostki napędowej o wysokiej mocy. Jednocześnie interakcja powierzchni, profili i masywnych elementów pozwala prawdziwie wyrazić najwyższy potencjał tego pojazdu. Pionowe wloty powietrza o ostro zarysowanych krawędziach, umieszczone po zewnętrznej stronie wlotów bocznych, zwane również kurtynami powietrznymi, są same w sobie wymowną częścią konstrukcji. Wraz z wylotami powietrza za przednimi kołami zapewniają one aerodynamiczne zamknięcie nadkoli, a w efekcie poprawiony opływ powietrza i zmniejszone zużycie paliwa.

BMW M4 - bok auta

Patrząc z boku auta widzimy kontynuację dynamicznego wrażenia stwarzanego przez przednią część samochodu. BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się opływową, płaską sylwetką oraz muskularną konstrukcją nadwozia. Do wyjątkowo dynamicznego wyglądu przyczyniają się typowe proporcje samochodów BMW  - długa maska, duży rozstaw osi, kabina przesunięta w tył oraz skrócony nawis przedni - widocznego nawet wtedy, gdy samochód stoi w miejscu. Muskularne nadkola oraz potężnie wyrazista wymowa powierzchni już przy pierwszym spojrzeniu odkrywa najwyższe możliwości nowego BMW Concept M4 Coupe. Płynna linia dachu uwydatnia sportowy charakter BMW Concept M4 Coupe połączony z nutą elegancji. Innowacyjną konstrukcję nowego BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje również profilowany dach z kompozytów węglowych, będący widocznym, zaawansowanym technologicznie elementem o obniżonej masie.

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Dach z włókien węglowych zmniejsza masę i efektywnie obniża środek ciężkości, zapewniając jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy.  Element ten w optymalny sposób łączy formę i funkcjonalność w typowym fasonie BMW M.

Linia dachu charakterystyczna dla nadwozia typu coupe prowadzi do muskularnie zaprojektowanego tyłu auta, które przejmuje profil dachu. Wkomponowana w pokrywę bagażnika krawędź tylnego spojlera zapewnia optymalny docisk tylnej osi. Dzięki temu BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się nie tylko lepszym dociskiem kół do nawierzchni, ale również patrząc z boku zyskuje na objętości i długości, jednocześnie zachowując muskularną sylwetkę. Poniżej znajdują się odważnie ukształtowane, wyraziste progi podkreślające sportową postawę auta na drodze.

Kolejnym rzucającym się w oczy detalem jest umieszczony z boku karoserii przeprojektowany skrzelowy wylot powietrza M. Ten charakterystyczny dla serii M element pełni zarówno funkcję sportową jak i funkcjonalną. W nowym Concept M4 Coupe wyloty skrzelowe M obejmują wyloty powietrza, które wraz z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku zapewniają obieg powietrza wokół nadkoli i umożliwiają osiągnięcie lepszych parametrów opływu powietrza. Zaprojektowane wyłącznie dla tego modelu dwubarwne koła 20" ze stopów lekkich cechujące się typową dla serii M konstrukcją z podwójnymi szprychami dopełniają obraz sportowej konstrukcji boków auta. Obręcze o polerowanych powierzchniach zewnętrznych z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami kryją za sobą karbonowo-ceramiczne hamulce M.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

BMW M4 - tył auta

Muskularny tył nowego BMW Concept M4 Coupe jest wizualnym wskazaniem najwyższej mocy oferowanej przez auto. Cała tylna część cechuje się profilowaniem i szerokim wyglądem. Duże zaciemnione powierzchnie pod tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardziej płasko i atletycznie. Jednocześnie płaskie, przesunięte na zewnątrz tylne lampy, duży rozstaw tylnych kół i rozszerzające się ku dołowi nadkola podkreślają stabilną pozycję samochodu na drodze. Poziome linie akcentują szerokość auta i wizualnie jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości.

W tylnej części BMW Concept M4 Coupe widoczne jest powtórzenie i kontynuacja cech projektowych przedniego zderzaka, takich jak ścięte powierzchnie.  Interakcja powierzchni i precyzyjnie zaprojektowanych linii wokół optycznych wlotów powietrza dodatkowo akcentuje dynamiczną budowę tylnej części auta. Podwójne rury wydechowe są charakterystyczną cechą tylnej części samochodu serii M. Dwie pary rur wydechowych z włókien węglowych są otoczone przez odpowiednio wyprofilowany element tylnego zderzaka. Tylny dyfuzor z włókna węglowego uzupełnia kompletny pakiet aerodynamiczny.

Firma BMW M GmbH

Firma BMW M GmbH jest spółką całkowicie zależną od firmy BMW AG. Poprzez produkty i usługi oferowane przez pięć obszarów działalności BMW M Automobiles (pojazdy BMW M), BMW M Performance Automobiles (pojazdy o wysokich osiągach BMW M), BMW Individual, M Sport Packages and Options (Pakiety sportowe i wyposażenie opcjonalne serii M), BMW Group Driving Experience (Doświadczenie za kierownicą BMW Group) oraz pojazdy zabezpieczające, ratunkowe oraz do celów specjalnych firma BMW M GmbH kieruje swoją ofertę dla klientów o szczególnie wysokich zapotrzebowaniach odnośnie osiągów, ekskluzywności oraz indywidualności swoich samochodów. Firma z siedzibą w Monachium została ufundowana w roku 1972 pod nazwą BMW Motorsport GmbH. Od tego momentu litera M uzyskała międzynarodowe znaczenie jako synonim sukcesu w sportach motorowych oraz fascynacji samochodami sportowymi o wysokich osiągach do codziennego użytku na drogach publicznych. Firma BMW M GmbH posiada status działającego niezależnie producenta samochodów. W roku 2012 sprzedaż firmy BMW M GmbH na światowych rynkach wyniosła nieznacznie poniżej 27 000 pojazdów.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    21 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?