REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi RS 7 przyspiesza od 0 - 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy.
Audi RS 7 przyspiesza od 0 - 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Jesienią tego roku zadebiutuje w Polsce Audi RS 7 Sportback. Zobacz czym dysponuje niemiecka maszyna sportowa.

Najbardziej widoczne sportowe cechy Audi RS 7 Sportback to: zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane na wysoki połysk kratownice o strukturze plastra miodu, dodatkowe elementy karoserii wykonane z matowego aluminium oraz poszerzone progi. Karoseria stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa, waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. W 20 procentach zbudowana jest z aluminium.

REKLAMA

Audi RS 7 Sportback - silnik

Sercem RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI. Jednostka napędowa V8 biturbo, dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej, generuje olbrzymią moc 560 KM, dostępną w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min maksymalny moment obrotowy jest stały i wynosi 700 Nm.

Wysokoobrotowy silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami typu Twinscroll, które mogą wytworzyć ciśnienie do 1,2 bara. Każda współpracuje z indywidualnym intercoolerem.

Osiągi Audi RS 7 Sportback predestynują go miana samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic” przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus” – nawet do 305 km/h. Średnie spalanie w cyklu NEDC wynosi 9,8 litra benzyny na 100 km.

Audi RS 7 Sportback - ekonomia

REKLAMA

Aby uzyskać tak niskie spalanie Audi zastosowało w silniku 4.0 TFSI system „Cylinder On Demand”. Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów, system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o ok. 10 procent.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z silnikiem współpracuje 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, mogąca pracować w trybie manualnym. 7-pierwszych przełożeń jest krótko zestopniowana, ostanie jest wyraźnie dłuższe i służy redukcji zużycia paliwa.

Audi RS 7 Sportback - napęd

Silnik przekazuje moc poprze skrzynię biegów na wszystkie czetery koła. Międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania w trakcie normalnej jazdy rozdziela moment obrotowy płynnie między osie. Na tylną może trafić do 60%, a na przednią do 40% jego maksymalnej wartości. Opcjonalnie Audi RS 7 może zostać wyposażone w tylny, sportowy mechanizm różnicowy.

Audi RS 7 Sportback - zawieszenie

Standardowo Audi RS 7 opuszcza fabrykę wyposażone w aktywne zawieszenie adaptive air suspension, które pozwoliło na obniżenie auta o 20 mm. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym.

Audi RS 7 Sportback - układ hamulcowy i koła

Seryjnie, nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można nabyć felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Duże felgi skrywają wewnątrz tarcze hamulcowe typu Wave, o średnicy 390 mm (z przodu) z 6-tłoczkowymi zaciskami. W opcji dostępne są tarcze ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym.

Audi RS 7 Sportback - wyposażenie

To sportowe auto skrywa wewnątrz obszerne i bardzo bogato wyposażone wnętrze. Wyposażenie seryjne modelu RS 7 Sportback obejmuje m.in. sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Bagażnik pojazdu ma pojemność 535 litrów.

Audi RS 7 Sportback trafi do polskich salonów jesienią tego roku.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi RS 7
Audi
Audi RS 7
Audi RS 7
Audi
Audi RS 7
Audi
Audi RS 7
Audi
Audi RS 7
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA