REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes-Benz E

Mercedes-Benz E 2013 - przód
Mercedes-Benz E 2013 - przód
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Debiutująca w 2009 r. wersja W212 Mercedesa E doczekała się modernizacji. W tym przypadku nie jest to jedynie powierzchowny lifting. Oprócz zmian nadwoziowych, konstruktorzy zmodernizowali również wnętrze nowej E-klasy, wyposażyli ją w nowe systemy oraz rozszerzyli gamę jednostek napędowych.

Mercedes Benz E 2013 - zamiany w nadwoziu

Nabywcy nowego Mercedesa E mogą teraz wybierać spośród dwóch pakietów stylizacyjnych - bardziej klasyczne - standardowa i Elegance oraz Avantgarde okraszona bardziej sportowym sznytem.

REKLAMA

Całkowicie przeprojektowany został przedni pas. Zintegrowane lampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem, ale ich świetlny autograf nadal oddaje typowy dla Klasy E, "czterooki" wygląd. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji. Zmodyfikowano również przedni zderzak, maskę oraz błotniki. Z tyłu zmianom poddano tylne lampy i zderzak.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

Mercedes Benz E 2013 - zamiany we wnętrzu

REKLAMA

Modernizacja objęła również elementy wnętrza. Zmieniono kokpit, przeprojektowano środkową konsolę. Jest teraz pozbawiona dźwigni zmiany biegów. E-Klasę wyposażono w nową, multifunkcyjną kierownicę z selektorem Direct Select i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią). Nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.

Wprowadzenie przez Mercedes-Benz systemów PRE-SAFE® oraz DISTRONIC PLUS połączyło w jedno komfort i bezpieczeństwo. Projektanci ze Stuttgartu określają to mianem "intelligent drive". W nowej Klasie E swoją premierę świętuje cała gama nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S. Są to m.in.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe papamobile dla Benedykta XVI

Mercedes Benz E 2013 - nowe jednostki napędowe

Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Wykorzystują one piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Po raz pierwszy 4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody.

Silnik jako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Nowością jest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem, który również spełnia normę Euro VI.

Zobacz też: Pakiet R-Line dla Volkswagena CC jest już dostępny

Mercedes-Benz E 2013
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E 2013 - wnętrze
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E 2013
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA