REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nano po europejsku, czyli Tata Nano Europa

Tata Nano
Tata Nano

REKLAMA

REKLAMA

Z powodu światowego kryzysu głównymi atrakcjami salonu w Genewie są auta małe i tanie oraz proekologiczne. To był chyba najlepszy moment na premierę europejskiej wersji Taty Nano.

Porównując zeuropeizowane Nano do jego przełomowego i legendarnego już odpowiednika w wersji na rodzimy rynek, można w zasadzie powiedzieć, że wspólną ze sobą mają jedynie nazwę. Dzięki poszerzonym nadkolom i wydłużonym zderzakom najmniejszy samochodzik Taty wygląda jak mały bolid, sprawia także wrażenie dojrzalszego. Sportowego klimatu dodają także felgi, bardzo przypominające te, które posiadał Mitsubishi Lancer Evo VII. Śmiało można też zaryzykować tezę, że w tym małym nadwoziu kryje się mała szczypta futuryzmu. Nie można powiedzieć również, że Nano nie ma własnego charakteru. To dowód na to, że Hindusi projektują coraz ciekawsze i ładniejsze wozy. Samochodzik jest mniejszy nawet od Fiata Seicento - jego długość wynosi 329 cm. Pod względem wysokości wygrywa już Tata - 158 cm.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Pod względem technicznym również zaszły daleko idące rewolucje. Dwucylindrowy silniczek zastąpiono nowoczesnym, trzycylindrowym umieszczonym nad tylną osią. Napęd przenoszony jest na tylne kola za pomocą - uwaga ! - pięciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów ! Producent zapewnia, że Nano będzie emitować mniej niż 100 gram dwutlenku węgla na kilometr. Wyposażenie również nie przypomina ascetycznej wersji na rynek hinduski. W standardzie znajdziemy ABS, ESP, dwie poduszki powietrzne czy wspomaganie kierownicy. Niestety, im więcej dodatków, tym większa cena. O ile w Indiach za podstawowy model Standard trzeba zapłacić 1800 euro, o tyle za europejski model - już 5000 euro. Bardzo podważa to założenia, z których powstało to auto, jednak nie łudźmy się - w Europie ten samochód będzie pełnił raczej rolę samochodu lifestylowego, konkurującego ze Smartem niż popularnego mieszczucha.

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Fani tego autka mogą czuć pewien niedosyt. Dostosowane do europejskich norm najtańsze autko świata straciło swoją nadzwyczaj piękną prostotę, z którego słynie "oryginał". Co prawda to prawda, ale gdyby KE dopuściła do sprzedaży Nano oferowane na ojczystym rynku, wszystkie normy emisji spalin Euro, gwiazdki przyznawane przez Euro-NCAP straciliby sens. Bo po co przeprowadzać testy, kiedy dopuszczałoby się samochody i tak nie spełniające tych norm ? Na pocieszenie pozostaje fakt, że hinduski model można zawsze sprowadzić sobie indywidualnie.

Tata Nano
Tata Nano
Tata Nano
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA