REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.3: sukces, który się rodzi w bólach?

Volkswagen ID - rezerwacje właśnie ruszyły!
Volkswagen ID - rezerwacje właśnie ruszyły!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Gdy na początku maja Niemcy otwierali listę rezerwacyjną Volkswagena ID.3, prawdopodobnie sądzili że uda się ją zapełnić w kilka minut. Niestety auta są dostępne do dziś… Co to może oznaczać?

Niemcy eksperymentują z samochodami elektrycznymi od dobrych kilku lat. Dziś w ich salonach spotkać można takie modele jak e-Golf czy e-Up! I choć pionierskie konstrukcje były niezwykle ważne, prawdziwą rewolucję miał przynieść inny samochód - zbliżający się do rynkowego debiutu kompaktowy elektryk nowej generacji. Volkswagen ID.3 ma wyjątkowo ciekawą koncepcję. Otrzymał nowocześnie prezentujące się nadwozie nawiązujące rozmiarami do Golfa, które ukrywa kabinę pasażerską oddającą ilość przestrzeni panującą w Passacie. A to nie koniec...

REKLAMA

Volkswagen ID.3 1ST: 420 km zasięgu i 200 KM

Volkswagen ID.3 to też ciekawie brzmiące, ale nadal szczątkowe dane techniczne. Auto będzie prawdopodobnie napędzane przeszło 200-konnym silnikiem elektrycznym. A to oznacza m.in. prędkość maksymalną sięgającą 180 km/h. ID.3 będzie dostępny z trzema wariantami pojemności akumulatorów. Modele bazowe otrzymają baterię 45 kWh - ta przełoży się na maksymalny zasięg 330 kilometrów według normy WLTP. Oczko wyżej plasują się modele 58 kWh o zasięgu 420 kilometrów. Na szczycie cennika staną wersje 77 kWh, dające możliwość pokonania nawet 550 kilometrów.

Zobacz również: Nowy Nissan Leaf - cena w Polsce

Ograniczona ilość informacji technicznych i dotyczących np. cennika wynika z działania prostego mechanizmu - auto zostanie zaprezentowane dopiero we wrześniu. To jednak nie przeszkodziło Niemcom w uruchomieniu systemu rezerwacji pierwszej partii pojazdów. W ramach serii ID.3 1ST dostępnych będzie 30 tysięcy egzemplarzy. Każdy skonfigurowany zostanie z pośredniej wielkości akumulatorem i otrzyma cenę wynoszącą poniżej 40 tysięcy euro. Do rezerwacji pojazdu konieczne jest wniesienie opłaty rezerwacyjnej i podanie podstawowych danych.

325 tys. Tesli w tydzień vs. 20 tys. ID.3 w miesiąc

Czy partia 30 tysięcy sztuk jest duża? Bez wątpienia nie. To mniej więcej taka ilość aut, która w Europie sprzedaje się każdego dnia. Poza tym o niezbyt dużej skali inicjalnej partii Volkswagenów świadczy jeszcze jeden wskaźnik - mianowicie sukces np. Tesli Model S. W ciągu tygodnia od prezentacji i uruchomienia listy rezerwacyjnej sedana wpisało się na nią 325 tysięcy osób! Czy zatem Volkswagen może się pochwalić tak samo niesamowitym wynikiem? No właśnie nie do końca... Choć od uruchomienia systemu minął już miesiąc, Niemcom nie udało się jeszcze zamknąć listy. A to nie brzmi najlepiej…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Hulajnoga elektryczna na chodniku – czy na pewno?

Wyniki nie dają powodów do huraoptymizmu. Mimo wszystko przedstawiciele Volkswagena starają się robić dobrą minę do złej gry. I tak w tym tygodniu "chwalili się", że z dostępnej puli na poziomie 30 tysięcy egzemplarzy, 20 tysięcy już ma nowych właścicieli z całego świata. Czemu kierowcy nie ruszyli do serwisu rezerwacyjnego po nowego ID.3? Powodów może być kilka. Podstawowe są jednak chyba dwa. Po pierwsze Volkswagen najwyraźniej sądził, że ID.3 będzie się sprzedawać sam. Dlatego pomijając podgrzewanie atmosfery przed premierą auta kolejnymi plotkami i zdjęciami szpiegowskimi, nie wdrożył w zasadzie żadnej akcji promocyjnej.

Czy Europa jest gotowa? VW ID.3 udowadnia że nie!

REKLAMA

Po drugie ograniczony sukces ID.3 to chyba najlepszy dowód na to, że kierowcy w Europie nadal nie są gotowi na elektryczną rewolucję. Tak, ilość sprzedawanych aut zeroemisyjnych z roku na rok rośnie. Nie są one jednak nadal top tematem na Starym Kontynencie. A to powoduje że prowadzący nie są skorzy do masowego kupowania elektryków. Szczególnie takich jak ID.3, który do prezentacji we wrześniu nadal pozostanie trochę kotem w worku i którego produkcja nadal jest wyłącznie planem z mało precyzyjnie określonymi szczegółami.

Niemcy oczywiście nigdy nie przyznają się do tego, że chcieli wyprzedać 30 tysięcy ID.3 w kilka minut. To dopiero byłby sukces! Skoro jednak rezerwacja pierwszej partii zaczyna się przeciągać na tygodnie, w tej sytuacji kluczowa staje się inna rzecz. Volkswagen powinien naprawić niektóre popełnione do tej pory błędy. Szczególnie że zarys koncepcji ID.3 nie brzmi źle. W końcu to ma być elektryk kosztujący w wersji bazowej poniżej 130 tysięcy złotych, czyli blisko 40 tysięcy złotych mniej od e-Golfa. A do tego da możliwość ładowania z mocą 125 kW!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA