reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Niemcy pokazali nowy model - oto hybrydowe Audi Q5 55 TFSI e quattro

Niemcy pokazali nowy model - oto hybrydowe Audi Q5 55 TFSI e quattro

Współczesne oznaczenia modeli Audi są mało oczywiste. Jakim modelem jest zatem Audi Q5 55 TFSI e quattro? To średniej wielkości SUV, który korzysta z 367-konnego silnika hybrydowego plug-in.

Stylistycznie hybryda plug-in Audi w bardzo niewielkim stopniu różni się od Q-piątek napędzanych silnikami konwencjonalnymi. Tak właściwie jedyna rozbieżność dotyczy dodatkowej klapki na tylnym nadkolu. O ile ta umieszczona po stronie pasażera ukrywa wlew paliwa, o tyle ta od strony kierowcy mieści złącze do podłączania ładowarki baterii. Sercem układu napędowego jest 2-litrowy, doładowany silnik benzynowy TFSI o mocy 252 koni mechanicznych. Jednostka współpracuje ze 143-konnym, asynchronicznym e-agregatem.

Silnik elektryczny jest połączony ze skrzynią biegów - konkretnie 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem. W charakterze łącznika pojawia się sprzęgło. Układ napędowy oferuje w sumie moc 367 koni mechanicznych. Moment obrotowy sięga 500 Nm i jest dostępny już od 1250 obr./min. Audi Q5 55 TFSI e quattro podczas pokonywania pierwszych stu kilometrów spali średnio nieco ponad 2 litry benzyny. A tak świetny wynik hybryda zawdzięcza technologii plug-in i zestawowi pokładowych akumulatorów. Za ich sprawą pierwsze 40 kilometrów Audi przejedzie wyłącznie na zasilaniu elektrycznym.

Hybryda plug-in Audi: oszczędność i... moc!

Niskie spalanie to dopiero pierwsza z informacji dotyczących Audi Q5 55 TFSI e quattro. SUV jest również ekologiczny. Według danych producenta samochód emituje do atmosfery tylko 46 do 53 gramów CO2 na każdy kilometr. A to wartość, którą przekraczają nawet niewielkie samochody miejskie segmentu B z napędem benzynowym. I co ważniejsze, e-technologia nie oznacza, że Q5 jest powolne. Bo takie nie jest! Auto osiąga pierwszą setkę już w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 239 km/h.

Audi Q5 55 TFSI e quattro korzysta ze stałego napędu na cztery koła. Jeżeli chodzi o zestaw pokładowych baterii, Niemcy zastosowali ogniwa litowo-jonowe. Ich ilość została określona na 104, a pojemność na 14,1 kWh.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in

Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in

Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in

Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

MDDP Outsourcing

Nowoczesny outsourcing księgowości, kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama