Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,644 m) up! oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalnie efektywne technologie napędu (2 nowe silniki benzynowe, 1 nowy silnik na gaz ziemny, 2 nowe przekładnie). Maksymalne wykorzystanie przestrzeni, wysoki poziom jakości, nowe technologie i wyraźnie zredukowane koszty to priorytet tego modelu.
Up! Będzie dostępny w salonach w Niemczech w grudniu. W Polsce pojawi się w styczniu 2012 roku. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się 13 września. Dostępne są trzy wersje: take up!, move up! oraz high up!. W momencie wprowadzania na rynek oferowane będą także dwa wyjątkowe modele na bazie high up! - up! black i up! white. Z roku na rok up! będzie się rozwijać. Volkswagen ma zamiar stworzyć rodzinę up! – małe, efektywne i sympatyczne Volkswageny.
reklama
reklama
Take up! będzie kosztował w Niemczech poniżej 10.000 euro. Aby ten samochód był dostępny dla każdego, Volkswagen wprowadzi nowy model finansowania.
Masę up! w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Fox) zmniejszono o 140 kg, tj. o 13 procent do 929 kg. Także bilans środowiskowy wypadł bardzo pozytywnie. Certyfikat był sprawdzany przez niezależną instytucję - TÜV Nord. Powstanie gazów cieplarnianych, zmniejszono z tym modelu o 21%.
Zobacz też: Citigo: Nowa mala Skoda
Nowa generacja silników
W up! zamieszczono nową generację silników benzynowych (EA211). Jednostki z czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion to 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Pojawi się silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM, którego średnie zużycie wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Model napędzany gazem ziemnym z BlueMotion Technology będzie emitował 79 g/km CO2. VW planuje w 2013 wprowadzić up! z napędem elektrycznym.
Nowością jest 5-biegowa przekładnia (wersja manualna i zautomatyzowana). Nowe przekładnie zostały specjalnie przystosowane do trzycylindrowego silnika benzynowego. Zautomatyzowana przekładnia manualna, daje kierowcy możliwość zmiany trybu na manualny.
Nowością techniczną w up! związaną z bezpiecznym hamowaniem jest czujnik Early-Crash umieszczony w przednim zderzaku. System ten przed zderzeniem czołowym aktywuje pasy bezpieczeństwa. Up! Posiada funkcję awaryjnego hamowania w mieście
Wymiary auta - długość 3,54 metra, szerokość 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) i wysokość 1,48 metra – plasują je wśród najmniejszych samochodów czteroosobowych.