REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen up!

REKLAMA

REKLAMA

We Frankfurcie Volkswagen prezentuje nowy model: up!. To miejskie auto z charyzmą. Up zastąpi w ofercie producenta model Fox.

Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,644 m) up! oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalnie efektywne technologie napędu (2 nowe silniki benzynowe, 1 nowy silnik na gaz ziemny, 2 nowe przekładnie). Maksymalne wykorzystanie przestrzeni, wysoki poziom jakości, nowe technologie i wyraźnie zredukowane koszty to priorytet tego modelu.

REKLAMA

Up! Będzie dostępny w salonach w Niemczech w grudniu. W Polsce pojawi się w styczniu 2012 roku. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się 13 września. Dostępne są trzy wersje: take up!, move up! oraz high up!. W momencie wprowadzania na rynek oferowane będą także dwa wyjątkowe modele na bazie high up! - up! black i up! white. Z roku na rok up! będzie się rozwijać. Volkswagen ma zamiar stworzyć rodzinę up! – małe, efektywne i sympatyczne Volkswageny.

Take up! będzie kosztował w Niemczech poniżej 10.000 euro. Aby ten samochód był dostępny dla każdego, Volkswagen wprowadzi nowy model finansowania.  

Masę up! w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Fox) zmniejszono o 140 kg, tj. o 13 procent do 929 kg. Także bilans środowiskowy wypadł bardzo pozytywnie. Certyfikat był sprawdzany przez niezależną instytucję - TÜV Nord. Powstanie gazów cieplarnianych, zmniejszono z tym modelu o 21%.

Zobacz też: Citigo: Nowa mala Skoda

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa generacja silników

REKLAMA

W up! zamieszczono nową generację silników benzynowych (EA211). Jednostki z czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion to 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Pojawi się silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM, którego średnie zużycie wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Model napędzany gazem ziemnym z BlueMotion Technology będzie emitował 79 g/km CO2. VW planuje w 2013 wprowadzić up! z napędem elektrycznym.

Nowością jest 5-biegowa przekładnia (wersja manualna i zautomatyzowana). Nowe przekładnie zostały specjalnie przystosowane do trzycylindrowego silnika benzynowego. Zautomatyzowana przekładnia manualna, daje kierowcy możliwość zmiany trybu na manualny.

Nowością techniczną w up! związaną z bezpiecznym hamowaniem jest czujnik Early-Crash umieszczony w przednim zderzaku. System ten  przed zderzeniem czołowym aktywuje pasy bezpieczeństwa. Up! Posiada funkcję awaryjnego hamowania w mieście

Wymiary auta - długość 3,54 metra,  szerokość 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) i wysokość  1,48 metra – plasują je wśród najmniejszych samochodów czteroosobowych.

Dzięki modułowym siedzeniom zarówno kierowca jak i pasażerowie mają gwarancję komfortowej jazdy.

REKLAMA

Wnętrze zostało tak zaprojektowane, aby wszystko było w zasięgu ręki. Zegary i elementy obsługowe w up! występują w postaci trzech zasadniczych zespołów: zegary przed kierowcą, moduł przełączników na środku pojazdu do sterowania radiem z CD i klimatyzacją oraz przenośny moduł maps+more (obdługa radia, nawigacji i aplikacji związanych z samochodem). Pierwszy zestaw zegarów składa się z 2 lub 3 (w wersji move up! i high up!) analogowych wskaźników i cyfrowego wyświetlacza. W move up! i high up! największym z 3 okrągłych wskaźników analogowych jest umieszczony centralnie prędkościomierz z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego. Z lewej strony znajduje się obrotomierz, z prawej – wskaźnik poziomu paliwa.

Maps+more – Portable Infotainment Device to zupełna nowość w Volkswagenie. Dla niedrogiego up! poszukiwano systemu, który pozwoliłby na równie niedrogie rozwiązanie kwestii nawigacji, telefonu, informacji i rozrywki. System ma możliwość aktualizacji oprogramowania.

Zobacz też: Honda szykuje najnowsze NSX i Type R!

Niezależnie od wariantu silnika nowy Volkswagen będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: take up!, move up! i high up!.

Wyposażenie take up! (na przykładzie Niemiec). w tej wersji VW posiada 14-calowe koła, zderzaki w kolorze nadwozia oraz przyciemnione, zielone szyby termoizolacyjne. We wnętrzu znajdą się takie elementy jak system ułatwiający wsiadanie Easy Entry, ramy otworów wentylacji w kontrastowym kolorze („white”), składana tylna kanapa, wykładzina dywanowa i wyłożona tkaniną osłona bagażnika. Take up! wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne oraz boczne poduszki, które chronią głowę i klatkę piersiową, sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i pasażera, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, zaczepy Isofix i TOP-Tether do mocowania fotelików dziecięcych z tyłu, funkcję dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej (w przypadku fotelika mocowanego na przednim siedzeniu).

Wyposażenie move up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z take up!). Wyposażenie move up! związane z bezpieczeństwem jest identyczne, jak w take up! Wersje różnią się między innymi takimi elementami wyposażenia jak: chromowane elementy we wnętrzu reflektorów, wykonane z czarnego, błyszczącego materiału otwory wentylacji przy panelu obsługowym klimatyzacji, pełne kołpaki kół, lakierowane w kolorze nadwozia obudowy lusterek zewnętrznych i klamki i systemu audio, Dash Pad pokryta dekoracyjnym lakierem „light grey metalic”.

Wyposażenie high up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z move up!). Bezpieczeństwo poprawiają reflektory przeciwmgielne. Komfort zwiększają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń przednich, system radiowy RCD 215 odtwarzający pliki w formacie MP3, klimatyzacja i pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą).

Rozszerzenie wyposażenia przez „packs”. Jak dla każdego samochodu, także dla up! dostępne są klasyczne, pojedyncze elementy wyposażenia dodatkowego. Należą do nich na przykład: duży, panoramiczny, rozsuwany i podnoszony dach, system audio RCD 215, system nagłośnieniowy, sportowe zawieszenie.

Dzięki 8 rodzajom kolorów lakieru nadwozia, 5 rodzajów obręczy (14 do 16 cali), 2 kolorystyki wnętrza, 6 różnych odcieni Dash Pad i 8 rodzajów tapicerki każdy może stworzyć niepowtarzalny samochód.

Volkswagen Up zastąpi w ofercie model Fox. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up został zaprezentowany na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up w polskich salonach sprzedaży pojawi się w 2012 roku, Fot. Volkswagen
Volkswagen Up będzie sprzedawany w jednym z 8 dostępnych kolorów. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: przód. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: tył. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: wnętrze. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: deska rozdzielcza. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up ma mieć funkcjonalne i przestronne wnętrze. Fot. Volkswagen
W ofercie Volkswagena Up będzie do wyboru aż pięć rodzajów felg aluminiowych. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up to najmniejsze auto w obecnej ofercie producenta. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up należy do segmentu małych aut miejskich. Fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA