REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot na targach we Frankfurcie

Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie firma Peugeot zaprzentuje elskluzywny pojazd hybrydowy - 508 RXH oraz wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1.

Peugeot 508 RHX to propozycja dla wymagających klientów, dla których kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista stylistyka, wyjątkowa technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny oraz bogate wyposażenie.

REKLAMA

Znakiem rozpoznawczym modelu jest oryginalna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola,charakterystyczne światła do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia.

Zobacz też: Elektryczny Smart teraz także na dwóch kołach

Nowa wersja Peugeot 508

Wnętrze 508 RXH łączy  harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materiały.

REKLAMA

Auto wyróżnia się nietypowymi proporcjami dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, podkreślającymi jego terenowe cechy. Zastosowano hybrydowy układ napędowy HYbrid4, będący połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki łącznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostkę HDi o pojemności dwóch litrów  oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH daje kierowcy do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emission Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4 litrów na 100 kilometrów, oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.

We Frankfurcie Peugeot zaprezentuje wersję Limited Edition 508 RXH. To 300 numerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Calern Brown ze skórzaną tapicerką połączoną z Alcantarą.

Zobacz też: Pierwsze fakty: Volkswagen Up!

Wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1

HX1 to pojazd o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym może usiąść nawet sześć osób. Auto cechuje wytrzymała konstrukcja, sportowy charakter, wyrazista stylistyka marki i duża wydajność aerodynamiczną. Futurystyczne wnętrze zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy.

REKLAMA

HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, wymagań podróżujących, warunków drogowych. Oryginalna architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której efektem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m – pozwala uzyskać doskonały współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący 0,28.

Drzwi otwierane w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1. Futurystyczne wnętrze  łączy w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina zapewnia dużą przestrzeń a także innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”.

Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia skuteczne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4.

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.

Peugeot stawia na ekologię

Prezentowane we Frankfurcie modele 508 RXH, koncepcyjny HX1 oraz 908 HYbrid4, który jest obecnie opracowywany przez Peugeot Sport, prezentują odważne, pionierskie podejście Peugeot do kwestii hybrydyzacji wysokoprężno-elektrycznej.

Peugeot ciągle poszukuje sposobów na obniżenie emisji CO2 w całej gamie swoich pojazdów. Średni poziom emisji modeli marki mierzony w pierwszej połowie 2011 roku wyniósł 129,8 g/km CO2 w porównaniu ze 131,3 g/km w roku 2010. Ustanowiony przez Komisję Europejską na rok 2015 limit 130 g/km został osiągnięty już teraz.

Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot 508 RHX Fot. Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA