reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Prawo > 30km/h w terenie zabudowanym?

30km/h w terenie zabudowanym?

Parlament Europejski przyjął uchwałę, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zmiany dotyczą między innymi, ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym.

Posłowie Parlamentu Europejskiego chcą wprowadzenia obowiązku stosowania blokad antyalkoholowych w nowych samochodach oraz ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym.

Politycy chcą zakazu produkcji, importu i dystrybucji systemów ostrzegających kierowców pojazdów przed kontrolami drogowymi (np. urządzeń ostrzegających przed radarami, laserowych urządzeń zakłócających lub systemów nawigacji z automatyczną zapowiedzią kontroli drogowej).

Parlament Europejski postulują ujednolicenie limitów zawartości alkoholu we krwi dla kierowców. Według polityków należy ujednolicić przepisy i znaki drogowe oraz zasady przeprowadzania kontroli technicznych pojazdów.

Zobacz też: Kolejne zaostrzenia przepisów drogowych

W 2009 r. na europejskich drogach zginęło 35000 osób, a 1,5 miliona odniosło obrażenia, które często prowadziły do trwałego do kalectwa. Okazuje się, że społeczne i gospodarcze koszty wynikające z wypadków drogowych są ogromne (ok. 130 mld euro w 2009 r.). Do tego dochodzi ludzkie cierpienie w postaci żałoby bliskich, cierpienia rannych i dramatycznych chwil w życiu poszkodowanych. Liczba 35 000 ofiar śmiertelnych w ruchu drogowym odpowiada w ruchu lotniczym katastrofie ok. 250 średniej wielkości samolotów z kompletem pasażerów na pokładzie.

Wprowadzenie nowej ustawy posłowie tłumaczą pobudkami dotyczącymi całkowitego uniknięcia ofiar śmiertelnych w ruchu drogowym. Rezolucja ustanowiona we wtorek przez Parlament wzywa do podjęcia działań mających na celu w latach 2010-2020 ograniczenie o połowę liczby śmiertelnych wypadków drogowych, zmniejszenia liczby ofiar z obrażeniami zagrażającymi życiu o 40 proc. i śmiertelności dzieci (do 14 lat) w wypadkach drogowych o 60 proc.

Zobacz też: Nowy system karania firm transportowych

Parlament Europejski wysunął propozycję, aby Komisja powołała w trybie priorytetowym koordynatora UE ds. bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zadaniem takiego koordynatora byłoby ułatwianie przygotowywania, wdrażania i egzekwowania strategii bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Przyjęta rezolucja nie ma jednak mocy prawnej, a za bezpieczeństwo drogowe odpowiadają poszczególne kraje członkowskie UE.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Posłowie Parlamentu Europejskiego chcą wprowadzenia obowiązku stosowania blokad antyalkoholowych w nowych samochodach oraz ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym. Fot. Fotolia
Posłowie Parlamentu Europejskiego chcą wprowadzenia obowiązku stosowania blokad antyalkoholowych w nowych samochodach oraz ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym. Fot. Fotolia

INFORLEX Twój Biznes Covid-19 i tarcza antykryzysowa98.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mosiej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama