REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?

Ubea.pl
Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?
Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynek powoli wchodzą polisy OC/AC uzależniające składkę od stylu jazdy kierowcy. Sprawdziliśmy ofertę takich ubezpieczeń.

Systemy analizujące styl jazdy kierowców na pewno stanowią jedną z najbardziej intrygujących nowinek ubezpieczeniowych. W skali całej Europy sprzedaż polis bazujących na takich systemach telematycznych wzrasta rocznie o mniej więcej 40%.

REKLAMA

Polscy ubezpieczyciele w kwestii telematyki są bardziej ostrożni niż ich konkurenci działający na terenie Europy Zachodniej. Mimo tego na naszym rynku pojawiły się już pierwsze oferty ubezpieczeń komunikacyjnych, które wykorzystują rozwiązania telematyczne do kalkulacji rocznej składki. Można przypuszczać, że z czasem będzie przybywać takich nowoczesnych ofert dotyczących polis OC oraz AC.

Na razie polscy kierowcy mają do wyboru dwie propozycje. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl postanowili przeanalizować te oferty polis komunikacyjnych ze składką uzależnioną od stylu jazdy. Tylko z pozoru są one bardzo podobne.

W Link4 zwrot składki będzie zależał od stylu jazdy

REKLAMA

Pierwsza z telematycznych ofert dla kierowców została przygotowana przez firmę Link4. Ten ubezpieczyciel, obecnie należący do grupy kapitałowej PZU, chętnie sięga po różnego rodzaju nowinki techniczne lub organizacyjne i mocno konkuruje cenami oferowanych polis.

Wspomniane towarzystwo już od pewnego czasu proponuje ubezpieczenia komunikacyjne powiązane z telematyką w ramach promocji „Kasa Wraca”. Taka promocja jest przeznaczona dla konsumentów, czyli osób wykorzystujących samochód na potrzeby inne niż firmowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach opisywanej promocji osoba kupująca polisę OC lub pakiet OC + AC i zamierzająca wypróbować telematykę, otrzymuje licencję na specjalny program przygotowany we współpracy z firmą NaviExpert. Taka aplikacja musi być zainstalowana na urządzeniu mobilnym z modułem GPS oraz systemem Android lub iOS.

REKLAMA

Uczestnik promocji w Link4 powinien regularnie korzystać z oprogramowania przez jedenaście miesięcy rozliczeniowych. Ubezpieczyciel wymaga, żeby w ciągu miesiąca przejechać z włączoną aplikacją przynajmniej 200 kilometrów (w tym co najmniej 10 km w każdym z 5 dni). W zamian za spełnienie opisywanych wymagań kierowca może liczyć na zwrot składki (do 30%) pomniejszający początkowy koszt ubezpieczenia OC lub OC + AC.

Link4 deklaruje, że nie będzie karał kierowcy wyższą składką, jeżeli informacje przesyłane przez aplikację i urządzenie mobilne wskażą na ryzykowny styl jazdy. „W tym kontekście warto dodać, że Link4 przy obliczaniu ewentualnego zwrotu składki bierze pod uwagę liczbę przekroczeń prędkości w zależności od rodzaju terenu (zabudowany lub niezabudowany), średni dystans przejechany dniem i nocą oraz płynność jazdy (związaną np. z brakiem gwałtownych przyspieszeń i hamowań)” - wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Źródło: Ubea.pl.

Ostateczny zwrot składki dla bezpiecznie jeżdżących kierowców jest ustalany dopiero po zakończeniu okresu ubezpieczenia. Co ważne, właściciel auta może na bieżąco sprawdzać, czy jego styl jazdy jest preferowany przez ubezpieczyciela.

Warto także nadmienić, że zwrot składki zależy od bezszkodowego przebiegu ochrony. Na składkę obniżoną dzięki telematyce nie mogą liczyć kierowcy, którzy w czasie kolejnych 12 miesięcy odnotują szkodę likwidowaną z obowiązkowego OC lub autocasco” - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Ergo Hestia oferuje korzystne ceny tylko wybranym

Ciekawą ofertę związaną z telematyką posiada również firma Ergo Hestia. Ten ubezpieczyciel stosuje inny model ustalania ceny telematycznych polis. Mowa o ubezpieczeniach oferowanych pod marką handlową „YU!”.

Kierowca zainteresowany ofertą Ergo Hestii/YU!, powinien zainstalować mobilną aplikację Yanosik i regularnie z niej korzystać. Po odpowiednim okresie zbierania informacji na temat stylu jazdy danej osoby (minimum 10 dni przez 2 miesiące) Ergo Hestia będzie mogła zaproponować odpowiednią cenę polisy OC lub pakietu komunikacyjnego (np. OC + AC).

Składka oferowana w ramach polis „YU!” zależy między innymi od tego, o jakiej porze jeździ kierowca (dzień / noc) i jak często opuszcza teren zabudowany. Spore znaczenie dla ubezpieczyciela ma również płynność jazdy. Ogólna ocena dotycząca bezpieczeństwa oraz właściwego stylu jazdy jest wyrażana w skali punktowej (gdzie 10,00 punktów to najlepszy wynik). 

Firma Ergo Hestia zastrzega, że nie wszystkie osoby przesyłające informacje za pomocą aplikacji Yanosik otrzymają korzystną ofertę zawarcia umowy ubezpieczenia. „Dane negatywnie świadczące o stylu jazdy kierowcy nie będą jednak wykorzystywane na jego niekorzyść (np. przy późniejszym wyliczeniu składki za tradycyjne ubezpieczenie OC)” - dodaje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. 

W nawiązaniu do telematycznej propozycji Ergo Hestii warto nadmienić, że nie obejmuje ona samochodów wykorzystywanych na potrzeby działalności gospodarczej. Niewykluczone, że w przyszłości rodzimi ubezpieczyciele rozszerzą swoją telematyczną ofertę również na pojazdy firmowe. „W tym kontekście wiele będzie zależało od tempa wzrostu popularności konsumenckich ubezpieczeń wykorzystujących rozwiązania telematyczne” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Źródło: Ubea.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA