REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?

Ubea.pl
Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?
Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynek powoli wchodzą polisy OC/AC uzależniające składkę od stylu jazdy kierowcy. Sprawdziliśmy ofertę takich ubezpieczeń.

Systemy analizujące styl jazdy kierowców na pewno stanowią jedną z najbardziej intrygujących nowinek ubezpieczeniowych. W skali całej Europy sprzedaż polis bazujących na takich systemach telematycznych wzrasta rocznie o mniej więcej 40%.

REKLAMA

Polscy ubezpieczyciele w kwestii telematyki są bardziej ostrożni niż ich konkurenci działający na terenie Europy Zachodniej. Mimo tego na naszym rynku pojawiły się już pierwsze oferty ubezpieczeń komunikacyjnych, które wykorzystują rozwiązania telematyczne do kalkulacji rocznej składki. Można przypuszczać, że z czasem będzie przybywać takich nowoczesnych ofert dotyczących polis OC oraz AC.

Na razie polscy kierowcy mają do wyboru dwie propozycje. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl postanowili przeanalizować te oferty polis komunikacyjnych ze składką uzależnioną od stylu jazdy. Tylko z pozoru są one bardzo podobne.

W Link4 zwrot składki będzie zależał od stylu jazdy

REKLAMA

Pierwsza z telematycznych ofert dla kierowców została przygotowana przez firmę Link4. Ten ubezpieczyciel, obecnie należący do grupy kapitałowej PZU, chętnie sięga po różnego rodzaju nowinki techniczne lub organizacyjne i mocno konkuruje cenami oferowanych polis.

Wspomniane towarzystwo już od pewnego czasu proponuje ubezpieczenia komunikacyjne powiązane z telematyką w ramach promocji „Kasa Wraca”. Taka promocja jest przeznaczona dla konsumentów, czyli osób wykorzystujących samochód na potrzeby inne niż firmowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach opisywanej promocji osoba kupująca polisę OC lub pakiet OC + AC i zamierzająca wypróbować telematykę, otrzymuje licencję na specjalny program przygotowany we współpracy z firmą NaviExpert. Taka aplikacja musi być zainstalowana na urządzeniu mobilnym z modułem GPS oraz systemem Android lub iOS.

REKLAMA

Uczestnik promocji w Link4 powinien regularnie korzystać z oprogramowania przez jedenaście miesięcy rozliczeniowych. Ubezpieczyciel wymaga, żeby w ciągu miesiąca przejechać z włączoną aplikacją przynajmniej 200 kilometrów (w tym co najmniej 10 km w każdym z 5 dni). W zamian za spełnienie opisywanych wymagań kierowca może liczyć na zwrot składki (do 30%) pomniejszający początkowy koszt ubezpieczenia OC lub OC + AC.

Link4 deklaruje, że nie będzie karał kierowcy wyższą składką, jeżeli informacje przesyłane przez aplikację i urządzenie mobilne wskażą na ryzykowny styl jazdy. „W tym kontekście warto dodać, że Link4 przy obliczaniu ewentualnego zwrotu składki bierze pod uwagę liczbę przekroczeń prędkości w zależności od rodzaju terenu (zabudowany lub niezabudowany), średni dystans przejechany dniem i nocą oraz płynność jazdy (związaną np. z brakiem gwałtownych przyspieszeń i hamowań)” - wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Źródło: Ubea.pl.

Ostateczny zwrot składki dla bezpiecznie jeżdżących kierowców jest ustalany dopiero po zakończeniu okresu ubezpieczenia. Co ważne, właściciel auta może na bieżąco sprawdzać, czy jego styl jazdy jest preferowany przez ubezpieczyciela.

Warto także nadmienić, że zwrot składki zależy od bezszkodowego przebiegu ochrony. Na składkę obniżoną dzięki telematyce nie mogą liczyć kierowcy, którzy w czasie kolejnych 12 miesięcy odnotują szkodę likwidowaną z obowiązkowego OC lub autocasco” - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Ergo Hestia oferuje korzystne ceny tylko wybranym

Ciekawą ofertę związaną z telematyką posiada również firma Ergo Hestia. Ten ubezpieczyciel stosuje inny model ustalania ceny telematycznych polis. Mowa o ubezpieczeniach oferowanych pod marką handlową „YU!”.

Kierowca zainteresowany ofertą Ergo Hestii/YU!, powinien zainstalować mobilną aplikację Yanosik i regularnie z niej korzystać. Po odpowiednim okresie zbierania informacji na temat stylu jazdy danej osoby (minimum 10 dni przez 2 miesiące) Ergo Hestia będzie mogła zaproponować odpowiednią cenę polisy OC lub pakietu komunikacyjnego (np. OC + AC).

Składka oferowana w ramach polis „YU!” zależy między innymi od tego, o jakiej porze jeździ kierowca (dzień / noc) i jak często opuszcza teren zabudowany. Spore znaczenie dla ubezpieczyciela ma również płynność jazdy. Ogólna ocena dotycząca bezpieczeństwa oraz właściwego stylu jazdy jest wyrażana w skali punktowej (gdzie 10,00 punktów to najlepszy wynik). 

Firma Ergo Hestia zastrzega, że nie wszystkie osoby przesyłające informacje za pomocą aplikacji Yanosik otrzymają korzystną ofertę zawarcia umowy ubezpieczenia. „Dane negatywnie świadczące o stylu jazdy kierowcy nie będą jednak wykorzystywane na jego niekorzyść (np. przy późniejszym wyliczeniu składki za tradycyjne ubezpieczenie OC)” - dodaje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. 

W nawiązaniu do telematycznej propozycji Ergo Hestii warto nadmienić, że nie obejmuje ona samochodów wykorzystywanych na potrzeby działalności gospodarczej. Niewykluczone, że w przyszłości rodzimi ubezpieczyciele rozszerzą swoją telematyczną ofertę również na pojazdy firmowe. „W tym kontekście wiele będzie zależało od tempa wzrostu popularności konsumenckich ubezpieczeń wykorzystujących rozwiązania telematyczne” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Źródło: Ubea.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA