REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zawieszenie Volkswagena ID.4 - sportowy... e-SUV

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.4 to kolejny, niemiecki krok w elektryczność. Teraz producent chwali się... zaawansowaną konstrukcją zawieszenia.

Tylny napęd i nisko umieszczony środek ciężkości. Czy mówimy o coupe? Nie, to elektryczny SUV Volkswagena. Tylny napęd został zastosowany po to, aby wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego nie zrywał tak łatwo trakcji. Akumulator umieszczony między osiami w najniższym punkcie płyty podłogowej gwarantuje z kolei stabilność na drodze. W przedniej osi Volkswagena ID.4 zastosowano kolumny McPhersona. To jednak nie koniec, bo po raz pierwszy przekładnia układu kierowniczego znajduje się przed środkiem koła - takie usytuowanie zapewnia pojazdowi dużą stabilność podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

REKLAMA

Volkswagen ID.4 - pięć wahaczy i świetny promień skrętu

REKLAMA

W tylnym zawieszeniu Niemcy wykorzystali nową konstrukcję. Mowa o kompaktowym układzie pięciowahaczy z ramą pomocniczą. Ten został elastycznie połączony z nadwoziem. Aby zmniejszyć masę pojazdu, elementy zawieszenia powstały oczywiście z aluminium. Kolejne zalety? Promień skrętu Volkswagena ID.4 to 10,2 metra. Poza tym wzór obręczy kół odpowiada wymogom aerodynamiki, a opony wyróżniają się niskim oporem toczenia. Co z rozmiarem opon? Te są naprawdę duże. W większości wersji elektrycznego SUV-a przednie mają szerokość 235 mm, a tylne 255 mm.

Jeżeli chodzi o hamulce, tarcze zamontowane przy przednich kołach w wersji z akumulatorem o pojemności 77 kWh mają średnicę 358 mm. Z tyłu stosowane są bębny. Kluczowy dla konstrukcji nowego elektryka z Niemiec jest też elektroniczny wspomagacz. ID.4 może zostać wyposażony w progresywny układ kierowniczy, system regulacji zawieszenia DCC i wybór trybów jazdy. DCC dla przykładu zmienia charakterystykę pracy amortyzatora przy każdym kole 200 razy na sekundę.

Volkswagen ID.4 - nawet 204 konie i 520 km zasięgu

W chwili obecnej Volkswagen ID.4 dostępny jest wyłącznie w wersji 1ST Edition. To już niedługo się jednak zmieni. A wtedy w palecie pojawi się model wyposażony w akumulator o pojemności energetycznej 52 lub 77 kWh, przy czym zasięg wyniesie do 520 km. Silnik elektryczny może mieć 148 KM lub 204 KM.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA