reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Nowości > Zawieszenie Volkswagena ID.4 - sportowy... e-SUV

Zawieszenie Volkswagena ID.4 - sportowy... e-SUV

Volkswagen ID.4 to kolejny, niemiecki krok w elektryczność. Teraz producent chwali się... zaawansowaną konstrukcją zawieszenia.

Tylny napęd i nisko umieszczony środek ciężkości. Czy mówimy o coupe? Nie, to elektryczny SUV Volkswagena. Tylny napęd został zastosowany po to, aby wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego nie zrywał tak łatwo trakcji. Akumulator umieszczony między osiami w najniższym punkcie płyty podłogowej gwarantuje z kolei stabilność na drodze. W przedniej osi Volkswagena ID.4 zastosowano kolumny McPhersona. To jednak nie koniec, bo po raz pierwszy przekładnia układu kierowniczego znajduje się przed środkiem koła - takie usytuowanie zapewnia pojazdowi dużą stabilność podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Volkswagen ID.4 - pięć wahaczy i świetny promień skrętu

W tylnym zawieszeniu Niemcy wykorzystali nową konstrukcję. Mowa o kompaktowym układzie pięciowahaczy z ramą pomocniczą. Ten został elastycznie połączony z nadwoziem. Aby zmniejszyć masę pojazdu, elementy zawieszenia powstały oczywiście z aluminium. Kolejne zalety? Promień skrętu Volkswagena ID.4 to 10,2 metra. Poza tym wzór obręczy kół odpowiada wymogom aerodynamiki, a opony wyróżniają się niskim oporem toczenia. Co z rozmiarem opon? Te są naprawdę duże. W większości wersji elektrycznego SUV-a przednie mają szerokość 235 mm, a tylne 255 mm.

Jeżeli chodzi o hamulce, tarcze zamontowane przy przednich kołach w wersji z akumulatorem o pojemności 77 kWh mają średnicę 358 mm. Z tyłu stosowane są bębny. Kluczowy dla konstrukcji nowego elektryka z Niemiec jest też elektroniczny wspomagacz. ID.4 może zostać wyposażony w progresywny układ kierowniczy, system regulacji zawieszenia DCC i wybór trybów jazdy. DCC dla przykładu zmienia charakterystykę pracy amortyzatora przy każdym kole 200 razy na sekundę.

Volkswagen ID.4 - nawet 204 konie i 520 km zasięgu

W chwili obecnej Volkswagen ID.4 dostępny jest wyłącznie w wersji 1ST Edition. To już niedługo się jednak zmieni. A wtedy w palecie pojawi się model wyposażony w akumulator o pojemności energetycznej 52 lub 77 kWh, przy czym zasięg wyniesie do 520 km. Silnik elektryczny może mieć 148 KM lub 204 KM.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

MyAdvice

MyAdvice jest nowoczesną kancelarią prawno-podatkową, oferującą kompleksową obsługę przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama