REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Najpopularniejszy na świecie i w Europie SUV z napędem hybrydowym typu plug-in? To oczywiście Mitsubishi Outlander PHEV. Model przeszedł właśnie modernizację, a w tym otrzymał zmodyfikowany układ napędowy.

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 to przede wszystkim w sumie 3 silniki, które właściwie nie posiadają konwencjonalnej skrzyni biegów. Dwa z nich są elektryczne (każdy przy jednej osi), a jeden spalinowy. Jeżeli chodzi o elektryki, to przedni ma 82 konie mechaniczne i 137 Nm momentu obrotowego, a tylny 95 koni i 195 Nm. Ich moce wzrosły o 10 proc. Jednostka benzynowa otrzymała zwiększoną pojemność. Do tej pory Japończycy montowali w Outlanderze PHEV motor 2-litrowy. Teraz ma on 2.4 litra pojemności, pracuje w cyklu Atkinsona oraz oferuje 135 koni mechanicznych i 211 Nm. W sumie układ napędowy dostarcza na asfalt 224 konie mechaniczne.

REKLAMA

Nowy Outlander PHEV - nawet 45 km na prądzie!

REKLAMA

Układ napędowy Mitsubishi jest połączony z zestawem akumulatorów. Bateria litowo-jonowa posiada 10 modułów po 8 ogniw każdy oraz ma 13,8 kWh pojemności. W pełni naładowana pozwala na pokonanie autem w trybie elektrycznym aż 45 kilometrów - tak wskazują pomiary wykonane w zgodzie z normą WLTP. Jazda w trybie EV jest teraz możliwa z maksymalną prędkością na poziomie 135 km/h. Po wyczerpaniu prądu w pokładowym zasobniku Mitsubishi Outlander PHEV zaczyna pracować jak klasyczna hybryda. A to oznacza spalanie rzędu 2 litrów benzyny na każde 100 kilometrów - przy jednoczesnej emisji 46 g CO2 na każdy kilometr.

Ładowanie? Outlander może być podłączony do klasycznego gniazdka lub ładowarki za pomocą złącz typu 1 i CHAdeMO. Przy pierwszym sposobie uzupełnianie zapasów prądu potrwa jakieś 7 godzin. Przy wyborze drugiego baterię można doładować w 80 proc. już w 25 minut! A to połowa informacji. Bo w sytuacji, w której kierowca ładuje Outlandera PHEV w domu i ma dobrą taryfę energetyczną, jest w stanie uzupełnić zapasy prądu w baterii już za... 6 złotych. Dokładnie tyle będzie zatem kosztować go pokonanie autem aż 45 kilometrów w trybie EV.

Mitsubishi Outlander PHEV, Mitsubishi Outlander PHEV 2020

Mitsubishi Outlander PHEV, Mitsubishi Outlander PHEV 2020

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 - długa gwarancja i niskie koszty

REKLAMA

Koszty odgrywają dość ważną rolę w sukcesie Outlandera zdaniem Mitsubishi. I nie chodzi wyłącznie o koszt zakupu paliwa. Hybryda oznacza, że w aucie nie ma kosztownych elementów w postaci precyzyjnych wtryskiwaczy, turbosprężarki, koła dwumasowego czy skrzyni biegów. Poza tym kierowca otrzymuje gwarancję trwałości. Sam akumulator jest objęty ochroną przez 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Na tym dystansie jego sprawność nie powinna spaść poniżej 70 proc.

Cennik Mitsubishi Outlandera PHEV startuje od 175 990 złotych. Taka kwota oznacza ratę leasingu w wysokości 1908 złotych netto lub ratę kredytową w wysokości 1996 złotych. Wyposażenie? Pakiet Intense oznacza obecność m.in.: kamery cofania, tempomatu, dwustrefowej klimatyzacji, elektrycznej regulacji podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewanych przednich foteli i system dostępu bezkluczykowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA