reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Nowości > Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Najpopularniejszy na świecie i w Europie SUV z napędem hybrydowym typu plug-in? To oczywiście Mitsubishi Outlander PHEV. Model przeszedł właśnie modernizację, a w tym otrzymał zmodyfikowany układ napędowy.

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 to przede wszystkim w sumie 3 silniki, które właściwie nie posiadają konwencjonalnej skrzyni biegów. Dwa z nich są elektryczne (każdy przy jednej osi), a jeden spalinowy. Jeżeli chodzi o elektryki, to przedni ma 82 konie mechaniczne i 137 Nm momentu obrotowego, a tylny 95 koni i 195 Nm. Ich moce wzrosły o 10 proc. Jednostka benzynowa otrzymała zwiększoną pojemność. Do tej pory Japończycy montowali w Outlanderze PHEV motor 2-litrowy. Teraz ma on 2.4 litra pojemności, pracuje w cyklu Atkinsona oraz oferuje 135 koni mechanicznych i 211 Nm. W sumie układ napędowy dostarcza na asfalt 224 konie mechaniczne.

Nowy Outlander PHEV - nawet 45 km na prądzie!

Układ napędowy Mitsubishi jest połączony z zestawem akumulatorów. Bateria litowo-jonowa posiada 10 modułów po 8 ogniw każdy oraz ma 13,8 kWh pojemności. W pełni naładowana pozwala na pokonanie autem w trybie elektrycznym aż 45 kilometrów - tak wskazują pomiary wykonane w zgodzie z normą WLTP. Jazda w trybie EV jest teraz możliwa z maksymalną prędkością na poziomie 135 km/h. Po wyczerpaniu prądu w pokładowym zasobniku Mitsubishi Outlander PHEV zaczyna pracować jak klasyczna hybryda. A to oznacza spalanie rzędu 2 litrów benzyny na każde 100 kilometrów - przy jednoczesnej emisji 46 g CO2 na każdy kilometr.

Ładowanie? Outlander może być podłączony do klasycznego gniazdka lub ładowarki za pomocą złącz typu 1 i CHAdeMO. Przy pierwszym sposobie uzupełnianie zapasów prądu potrwa jakieś 7 godzin. Przy wyborze drugiego baterię można doładować w 80 proc. już w 25 minut! A to połowa informacji. Bo w sytuacji, w której kierowca ładuje Outlandera PHEV w domu i ma dobrą taryfę energetyczną, jest w stanie uzupełnić zapasy prądu w baterii już za... 6 złotych. Dokładnie tyle będzie zatem kosztować go pokonanie autem aż 45 kilometrów w trybie EV.

Mitsubishi Outlander PHEV, Mitsubishi Outlander PHEV 2020

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 - długa gwarancja i niskie koszty

Koszty odgrywają dość ważną rolę w sukcesie Outlandera zdaniem Mitsubishi. I nie chodzi wyłącznie o koszt zakupu paliwa. Hybryda oznacza, że w aucie nie ma kosztownych elementów w postaci precyzyjnych wtryskiwaczy, turbosprężarki, koła dwumasowego czy skrzyni biegów. Poza tym kierowca otrzymuje gwarancję trwałości. Sam akumulator jest objęty ochroną przez 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Na tym dystansie jego sprawność nie powinna spaść poniżej 70 proc.

Cennik Mitsubishi Outlandera PHEV startuje od 175 990 złotych. Taka kwota oznacza ratę leasingu w wysokości 1908 złotych netto lub ratę kredytową w wysokości 1996 złotych. Wyposażenie? Pakiet Intense oznacza obecność m.in.: kamery cofania, tempomatu, dwustrefowej klimatyzacji, elektrycznej regulacji podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewanych przednich foteli i system dostępu bezkluczykowego.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marta Dobrzycka

Wykładowca Wyższej Szkoły Agrobiznesu w Łomży, gdzie prowadzi zajęcia z autorskiego przedmiotu “Dyplomacja w służbach publicznych”

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama