REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Paweł Trela wicemistrzem Driftingowych Mistrzostw Polski

Trela czwarty raz z rzędu na podium. Fot. Michał Rainko
Trela czwarty raz z rzędu na podium. Fot. Michał Rainko
Fot. Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Przez cały sezon 2012 Paweł Trela toczył widowiskowy pościg za rywalami. Tegoroczne zmagania zakończył z tytułem wicemistrzowskim Driftingowych Mistrzostw Polski. Zawodnik ukoronował starty wygraną w prestiżowych zawodach King of the Court, które są rozgrywane w Irlandii.

REKLAMA

Zaczęło się od dziewiątego miejsca w pierwszej eliminacji DMP w Płocku. Na szczęście później było już dużo lepiej – Trela dwa razy zajął piąte miejsce, a w swoim ulubionym Karpaczu, podczas czwartej w tym sezonie rundy DMP, uległ tylko późniejszemu mistrzowi – Maciejowi Bochenkowi. Czwarte miejsce w czasie finałowych zawodów w Poznaniu wystarczyło, by zdobyć tytuł wicemistrzowski. Sezon był pełen zwrotów akcji, niespodziewanych awarii i... przeszkód. W Karpaczu Paweł musiał omijać fotografa, który znalazł się na trasie. Na szczęście było to podczas przejazdów próbnych.

REKLAMA

To czwarty z rzędu sezon dla Pawła, który kończy się miejscem na podium. W klasyfikacji zespołowej ASUS Drift Team, wspierany przez Castrol EDGE, zajął czwarte miejsce. Warto podkreślić, że jako jedyny z czołówki składał się z... jednego zawodnika. – To był dla mnie bardzo trudny i wymagający sezon. Nie udało się obronić tytułu, ale też bardzo ciężko było równocześnie walczyć z pechem i naprawdę mocną czołówką polskich kierowców – stwierdził Trela – Było wszystko: efektowne przejazdy i pojedynki ‘bez litości dla auta’, groźne wypadki, zaskakujące awarie. Gdy już wydawało się, że idzie ku dobremu – albo wybuchał silnik, albo padał komputer sterujący jednostką napędową. Tym bardziej więc cieszę się, że wspólnie z zespołem wywalczyliśmy miejsce na podium i tytuł wicemistrzowski – dodał zawodnik.

Zobacz też: Klasa narodowa ma sens

Sezon 2012 był pierwszym, w którym Paweł korzystał z produktów Castrol. W powiększonym z 4,5 do 7 litrów układzie smarowania silnika pracował Castrol EDGE Professional TWS 10W60, który, zdaniem Treli, spisał się bez zarzutu. Co ciekawe, jest to olej dostępny dla każdego kierowcy (linia EDGE Professional jest w ofercie autoryzowanych stacji obsługi wielu marek), podobnie, jak inne produkty Castrol zastosowane w aucie tegorocznego wicemistrza Polski. W skrzyni biegów użyto oleju o niskiej lepkości – Castrol Syntrans FE 75W. – To był z naszej strony pewnego rodzaju eksperyment, bo zawodnik w ubiegłym sezonie stosował olej o znacznie większej lepkości, a skrzynia dość często wymagała napraw. Po zmianie na Syntrans FE 75W nastąpiła wyraźna poprawa – powiedział Paweł Mastalerek, szef działu technicznego Castrol w Polsce. Produkty Castrol znalazły się również w mechanizmie różnicowym z tzw. szperą (Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140) i w układzie hamulcowym (Castrol React SRF Racing). – W tym sezonie rozpocząłem współpracę z Castrol i przez cały rok korzystałem z produktów tej marki. Jestem bardzo zadowolony z efektów. Wszystkie płyny, począwszy od oleju silnikowego Castrol EDGE, oleju do skrzyni biegów czy dyferencjału musiały stawić czoło morderczym warunkom pracy w ekstremalnych temperaturach. W żadnym momencie mnie nie zawiodły. Pomimo obciążeń, jakim poddawane jest moje auto, spisały się znakomicie. Mam nadzieję korzystać z nich w nadchodzącym sezonie, szczególnie, że na 2013 rok szykujemy zupełnie nowy projekt – podkreślił Trela. W planach na przyszły sezon są nie tylko starty w Driftingowych Mistrzostwach Polski, lecz także w zawodach w Europie.

Zobacz też: Podsumowanie sezonu Castrol EDGE Fiesta Trophy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik w Nissanie Pawła Treli nie ma łatwego życia. Wolnossąca jednostka pochodząca z Toyoty Supry została doposażona w turbodoładowanie, dzięki czemu osiąga moc ok. 630 KM, a moment obrotowy – ok. 650 Nm. A że auto waży niecałe 1200 kg, stosunek mocy do masy jest lepszy niż w... Bugatti Veyron. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje ok. 8 sekund. Maksymalne obroty to niemal 8000 obr./min, a temperatura pracy oleju dochodzi do 118 st. C. Łącznie podczas zawodów silnik pracował przez ok. 50 godzin, z czego ponad 1,5 h przy maksymalnym otwarciu przepustnicy, a w zakresie obrotów 5500-7400/min – 1:45 h. Oczywiście dodanie turbosprężarki nie jest jedyną modyfikacją w silniku – zmienione są także m.in. tłoki, panewki oraz inne kluczowe elementy silnika i osprzętu.

King of Europe Poznań 2012. Fot. Katarzyna Michnowska
Fot. Casrtol
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA