Kategorie

GP Niemiec: Alonso triumfuje po raz trzeci w tym sezonie!

Kamil Fraszkiewicz
Fernando Alonso potwierdził na Hockenheimringu, że zarówno on jak i jego zespół będą walczyć o tytuł mistrzowski.
Fernando Alonso potwierdził na Hockenheimringu, że zarówno on jak i jego zespół będą walczyć o tytuł mistrzowski.
www.ferrari.com
www.ferrari.com
Fernando Alonso trzeci raz w tym roku udowodnił, że jego forma jest nadal wysoka. Nie dał szans ani drugiemu na mecie Vettelowi ani trzeciemu Buttonowi. Co więcej, kara nałożona na Vettela po wyścigu spowodowała, że Niemiec spadł na piąte miejsce w klasyfikacji wyścigu.
Reklama

Po deszczowych kwalifikacjach zakończonych zwycięstwem Hiszpana Fernando Alonso z zespołu Scuderia Ferrari, kolejny dzień zmagań na niemieckim torze Hockenheimring przywitał zawodników słońcem i gorącą atmosferą, panującą wśród zgromadzonych na trybunach kibiców.

Gdy na sygnalizatorze świetlnym rozświetlił się kolor zielony, najlepszym refleksem wykazał się Alonso, który katapultując swój bolid do przodu, pewnie obronił się przed atakującymi z tyłu Sebastianem Vettelem z zespołu RedBull oraz Michaelem Schumacherem z Mercedesa. Na prostej startowej doszło też to jedynej, jak się później okazało, kolizji w wyścigu. Fellipe Massa przy próbie wyprzedzenia Ricciardo zahaczył o jego tylne, lewe koło doszczętnie niszcząc przednie skrzydło w swoim bolidzie. Chwilowy brak koncentracji Vettela próbował wykorzystać zaraz po starcie jadący na trzecim miejscu Schumacher, ale młody Niemiec szybko złapał odpowiedni rytm jazdy i zaczął się wyraźnie oddalać od 7-krotnego Mistrza Świata w F1.

Na trzecim okrążeniu, najprawdopodobniej w wyniku kontaktu z leżącymi na torze szczątkami przedniego skrzydła z bolidu Massy, swoją tylną lewą oponę uszkodził Lewis Hamilton z McLarena, co spowodowało, że Brytyjczyk chciał wycofać się z wyścigu, jednak zespół miał inne zdanie na ten temat i Lewis powrócił na tor z nowym kompletem opon(było to setne GP w wykonaniu Hamiltona)

Zobacz też: GP Europy: Alonso, fantastica!

Reklama

Świetną dyspozycję prezentował w wyścigu reprezentant zespołu Sauber, Sergio Perez, który startując z 17-tej pozycji już po 8-miu okrążeniach zajmował 10-tą lokatę. Na Hockenheimringu nie próżnował także Jenson Button, który szybko wskoczył na trzecie miejsce, wyprzedzając najpierw Nico Hulkenberga z zespołu Force India, a chwilę później Schumachera.

Czołówka wyścigu rozpoczęła zjazdy do boksów po nowe komplety opon na 18-okrażeniu, kiedy to jako pierwszy w pit-stopie zameldował się Fernando Alonso. Jedno okrążenie dłużej wytrzymały opony u Buttona, a na 20-tym „kółku” w boksach pojawił się Vettel. Po wizycie w pit-stopie kolejność kierowców w czołowej trójce nie uległa zmianie.

Do niecodziennej sytuacji doszło na 33 okrążeniu. Alonso i Vettel wyprzedzili jadącego na końcu stawki Hamiltona. Jednak dwa okrążenia później Lewis złapał jakby wiatr w żagle i dysponując oponami w lepszym stanie, wyprzedził Vettela. Sebastian nie mógł opanować emocji i nerwowo wymachiwał rękoma w geście niezadowolenia z zaistniałego zdarzenia. Rzadko się bowiem zdarza, by zdublowany kierowca wyprzedził ponownie zawodników walczących o czołowe lokaty. Co więcej, jego wysokie tempo jazdy, potwierdzone rekordami poszczególnych okrążeń, było tak dobre, że istotnie zagrażało pozycji Alonso. Ten, obawiając się, że Hamilton, gdy go wyprzedzi, będzie celowo zwalniać jego tempo jazdy tak, aby dogonił go zespołowy kolega Hamiltona, Jenson Button, nie pozwolił się mu pokonać.

Zobacz też: GP Monaco: Weber wygrywa i ustanawia nowy rekord!

Na 40-tym okrążeniu do boksów zjechał po raz ostatni w wyścigu Jenson Button, a jego mechanicy popisali się rekordowym czasem zmiany opon, wynoszącym 2,31 sekundy. Jedno okrążenie dłużej utrzymali się na torze Alonso i Vettel. Gdy wyjechali z pit-stopu okazało się, że Alonso co prawda utrzymał prowadzenie w wyścigu, ale taktyka z opóźnionym postojem nie wyszła tym razem na dobre Vettelowi z zespołu RedBull. Niemiec stracił swoje drugie miejsce w wyścigu na rzecz Buttona.  

W końcówce wyścigu Alonso dzielnie odpierał ataki Brytyjczyka i nie pozwolił się mu  wyprzedzić. Goniący z tyłu Vettel wykorzystywał, kiedy tylko mógł, możliwość aktywowania systemu DRS w trakcie dublowania zawodników i zbliżył się Buttona. Na 66-okrażeniu(z 67 zaplanowanych) podjął skuteczny atak i wyprzedził Jensona. Manewr ten wykonał będąc czterema kołami poza torem, za co jak się później okazało został ukarany przez co spadł na 5 miejsce. W konsekwencji tego na trzeci miejsce podium wskoczył Kimi Raikkonen.

Wyścig po raz trzeci w tym sezonie zakończył się triumfem Fernando Alonso. Wydaje się, że Hiszpan w pełni wykorzystuje potencjał poprawionego bolidu Ferrari i ma duże szanse na tytuł mistrzowski. W wyścigu bardzo dobrze zaprezentował się także Sergio Perez, który mimo odległej, 17-stej pozycji startowej, zdołał wywalczyć znakomite szóste miejsce. Pozytywnie zaskoczyli także mechanicy zespołu McLaren, którzy w ostatnim czasie wiele krwi napsuli Hamiltonowi, a tym razem popisali się rekordowo szybką wymianą opon w bolidzie Buttona.

Zobacz też: Maldonado zwycięża pod Barceloną-GP Hiszpanii

Alonso jest liderem klasyfikacji generalnej MŚ w Formule1. Mając 154pkt na swoim koncie, wyprzedza drugiego w rankingu Webbera o 34 punkty. Trzeci jest Vettel z dorobkiem 110punktów.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    2 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.