REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kajetanowicz i Baran, niepokonani na śniegu i lodzie.

Kajetan Sokołowski
OS
OS

REKLAMA

REKLAMA

Kompletna dominacja, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po mistrzowsku zdeklasyfikowali rywali w zimowym rajdzie Lotos. Nie pozostawili cienia wątpliwości, kto nadaje tempo i stawia poprzeczkę w tym rajdzie. Ta została natomiast zawieszona wysoko, bo zawodnicy w skali rajdu mieli stratę do prowadzących w wysokości 5 i więcej minut.

W miniony weekend niepokonani na powierzchniach szutrowych Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran przejechali swoje pierwsze os-owe kilometry w tym sezonie. Załoga Lotos Dynamic Rally Team pokonała trasę oficjalnego odcinka testowego najszybciej, a konkurencje zostawili daleko w tyle. W piątek wieczorem nastąpił przejazd pierwszym odcinkiem specjalnym rajdu. Widowiskowa próba odbywająca się zarówno wewnątrz hali Ergo Areny, jak i na terenie otaczającym obiekt, zakończyła się również sukcesem dla duetu niezwyciężonego od dwóch lat.

REKLAMA

Kajetan Kajetanowicz: - To będzie trudny sezon dla wszystkich, a zwłaszcza dla tych, którzy chcą walczyć z zawodnikami w autach Super 2000. Fantsastycznie byłoby z nimi wygrywać. Szczególnie cieszyłby fakt, jeśli wygrywałoby się w tak trudnych warunkach, jakie czekają nas w ten weekend. Najelpszy czas na odcinku testowym cieszy, ale tak naprawdę czekam na długie odcinki specjalne sobotnie i niedzielne.

Zobacz też: Kajetanowicz i Kościuszko nadal w barwach Lotos Dynamic Rally Team

REKLAMA

Kolejnego dnia Kajetanowicz i Baran pokonali pierwsze odcinki w sposób popisowy i bezbłędny, wywalczając sobie znaczną przewagę nad rywalami w zimowym rajdzie. Wszystkie Os-y pokonali najszybciej z całej stawki startujących, włączając w to najdłuższy z nich OS Bożypole.

Kajetan Kajetanowicz: - Jadąc jako pierwsza załoga czyścimy trochę drogę i przy tym szybkim tempie miejscami poszerzamy nieco trasę, ale jedzie się bardzo dobrze. Można nawet powiedzieć, że trudne warunki nam sprzyjają. Staram się cisnąć z całych sił, notatki bardzo dobrze się sprawdzają, szczególnie na nowych odcinkach – w pełni im zaufałem. Często zmienia się przyczepność, droga jest bardzo wąska, bardzo szybka, to daje mi wiele radości z jazy. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy na mecie pierwszej pętli z tak dużą przewagą. Będziemy starać się utrzymać to tempo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: 34. Rajd Dakar. Zwycięstwo Peterhansela

REKLAMA

Niedziela była kolejnym dniem triumfów duetu Kajetanowicz - Baran. Nie oddali ani jednego zwycięstwa rywalom, zdobywając sobie przewagę 4 minut w skali rajdu. W klasyfikacji dnia kolejna załoga będąca za Kajetanowiczem i Baranem miała do odrobienia stratę półtorej minuty w stosunku do prowadzących, co jest praktycznie niewykonalne.

Kajetan Kajetanowicz: - Jedzie się bardzo dobrze. Dziś rano postanowiliśmy wytyczyć tempo i jest ono naprawdę wysokie w porównaniu do konkurencji. Wygraliśmy wszystkie odcinki, zarówno wczoraj, jak i dziś. To genialne uczucie. Warunki są ekstremalnie trudne. Myślę, że każdy z zawodników to potwierdzi. Nawierzchnia na trasie to szuter, lód, śnieg, są też łączniki asfaltowe - jednym słowem jest wszystko. Jedziemy na oponach z kolcami i to daje dużo emocji. Musimy skoncentrować się na dobrym czytaniu drogi, przewidywać gdzie jest bardziej ślisko. Myślę, że jest to jeden z najtrudniejszych, o ile nie najtrudniejszy rajd, jaki jechałem w życiu, ale sprawia mi ogromną frajdę.

Zobacz też: Rajd Dakar: problemy Adama Małysza

Dobra passa nie opuściła zawodników do samego końca, którzy wygrali w tym rajdzie wszystko co można było wygrać. Już trzeci raz z rzędu zostali zwycięzcami rajdu Lotos, wywalczając pięciominutową przewagę nad rywalami w całości rajdu. Lepiej rozpoczynającego się sezonu załoga Lotos Dynamic Rally Team nie mogła sobie wymarzyć, gdyż zdobyli komplet punktów do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Polski, pozostając przy tym niepokonanymi od dwóch sezonów na powierzchniach luźnych.

Kajetan Kajetanowicz: - Jesteśmy bardzo bardzo szczęśliwi. Na pewno był to dla nas niezwykle udany rajd. Wygraliśmy wszystkie zaliczane do klasyfikacji odcinki. Tego się nie spodziewałem. Mnóstwo frajdy, a z drugiej strony duża presja i spore ryzyko, jakie podejmowaliśmy na bardzo śliskich i szybkich odcinkach specjalnych powodowały, że to była taka zabawa na serio. Miałem dobry feeling, wszystko układało się perfekcyjnie. Cały zespół ciężko pracował już od kilku miesięcy, a auto spisało się znakomicie. Jesteśmy tym bardziej szczęśliwi, że to nasze trzecie zwycięstwo w Rajdzie Lotos. Można powiedzieć, że to ukoronowanie naszej trzyletniej współpracy, reprezentowania barw LOTOS Dynamic i ogromny sukces.

Jarek Baran: - Bardzo trudny rajd. Wczorajsze odcinki były wyjątkowo fajne, dzisiejsze też, choć nieco gorzej przygotowane. Warunki były naprawdę niełatwe, a droga nieprzewidywalna. Udało się nam pojechać bardzo czysto i myślę, że bardzo dobrym tempem. Fajnie jest wygrać trzeci raz z rzędu Rajdu Lotos. To dobry początek sezonu.

Kajetan Kajetanowicz
Kajetan Kajetanowicz
OS
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA