REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polak wygrał pierwszy wyścig pucharu Scirocco R 2011

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Debiutant Mateusz Lisowski zwyciężył w inauguracyjnym wyścigu Pucharu Scirocco R na torze Hockenheim. Inny Polak biorący udział w tym cyklu Adam Gładysz przyjechał na metę jako ósmy.

Przed Adamem wyścig ukończyło dwóch kierowców startujących gościnnie – legendy sportów motorowych, Uwe Alzen i Nicola Larini, zatem Tarnowianin zapisał na swoim koncie 15 punktów, przyznawanych za szóste miejsce.

REKLAMA

Scirocco R-Cup to najbardziej przyjazny środowisku markowy puchar na świecie. Dzięki zasilaniu samochodów biogazem, auta emitują do atmosfery o 80% mniej szkodliwych substancji w porównaniu z samochodami zasilanymi benzyną. 

REKLAMA

W kwalifikacjach pierwsze miejsce wywalczył Brytyjczyk – Daniel Lloyd, drugi był Polak – Mateusz Lisowski, trzeci Szwed Ola Nilssin, czwarty Hindus, piąta Dunka, szósty Włoch, siódmy Niemiec i ósmy Amerykanin. Zawodnicy z pierwszej ósemki pochodzą z ośmiu różnych krajów i 3 kontynentów. Adam Gładysz niestety nie może zaliczyć kwalifikacji do udanych, wywalczył jedenaste pole startowe.

Wśród legend sportu motorowego najlepiej zaprezentował się były kierowca Formuły 1 i mistrz DTM z 1993 roku Nicola Larini. Dzięki dobrej taktyce korzystania z przycisku Push-to-pass udało mu się wyprzedzić na ostatnich okrążeniach kilku rywali i zająć miejsce na podium. Na piątym miejscu wyścig ukończył Uwe Alzen. Johnny Cecotto startujący z 19 pozycji, linię mety minął jako jedenasty.

Zobacz również: Najnowszy ranking awaryjności ADAC – 2010

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pucharowe Scirocco R wyposażone jest w dwulitrowy silnik turbo zasilany biogazem. Charakterystycznym elementem pucharowego auta jest czerwony przycisk Push-to-pass, dzięki któremu kierowca może podczas wyścigu zwiększyć moc silnika z 225 do 275 KM, aby dokonywać spektakularnych manewrów wyprzedzania na torze. Ponadto wersja przygotowana na sezon 2011 prezentuje się bardzo agresywnie. Wloty powietrza z przodu i na pokrywie silnika umożliwiają lepsze chłodzenie, duży tylni spoiler zapewnia 45 kg dodatkowego docisku na oś tylną i lepszą stabilność podczas jazdy. Dzięki użyciu kilku elementów z włókna węglowego, masa własna pojazdu zredukowana została z 1250 do 1210 kg.

Mateusz Lisowski, który był 2 w kwalifikacjach i wygrał wyścig powiedział: 

„Jeżeli ktoś przed rozpoczęciem sezonu powiedziałby mi, że wygram pierwszy wyścig, uznałbym go za szaleńca. O zwycięstwie zadecydował fakt, że bardzo szybko wyprzedziłem Daniela Lloyda. Jestem naturalnie bardzo dumny z tego, że minąłem linię mety przed takimi nazwiskami, jak Nicola Larini, Johnny Cocetto czy Kurt Thiim.”

Adam Gładysz w kwalifikacjach zajął 11 pozycję, a w wyścigu 8: 

„Na starcie zyskałem dwie pozycje, ostatecznie wyścig ukończyłem jako ósmy, punkty jednak zdobyłem za szóstą lokatę, gdyż przede mną linię mety mięło dwóch zawodników startujących gościnnie. Kwalifikacje, które nie ułożyły się po mojej myśli, niestety zaprzepaściły szansę na walkę o zwycięstwo. W wyścigu było jednak dużo walki, utrzymywałem przez cały dystans dobre tempo, z niecierpliwością czekam na kolejną eliminację, która odbędzie się w Austrii w Spielberg na początku czerwca.”

Kalendarz Scirocco R-Cup 2011

29.04 - 30.04 Hockenheim (D)
03.06 - 05.06 Spielberg (A)*
17.06 - 18.06 EuroSpeedway (D)
01.07 - 02.07 Norisring (D)
05.08 - 06.08 Nürburgring (D)
02.09 - 04.09 Brands Hatch (GB)
16.09 - 18.09 Oschersleben (D)*
21.10 - 22.10 Hockenheim (D)
* dwa wyścigi w jeden weekend

Dane techniczne Volkswagena Scirocco R-Cup

REKLAMA

Silnik
• Rzędowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo z wtryskiem biogazu, chłodnica powietrza doładowującego, cztery zawory na każdym cylindrze
• Pojemność: 1984 cm3
• Moc silnika: 165 kW(225 KM) przy 6000 obr./min
• Moment obrotowy: 275 Nm przy 3000 obr./min
• System Push-to-pass - elektroniczna regulacja ciśnienia doładowania, pozwalająca zwiększyć moc na kilka sekund o ok. 37 kW (50 KM)

Przeniesienie mocy
• Napęd na przednie koła, seryjna 6- biegowa skrzynia DSG z podwójnym sprzęgłem, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, zmodyfikowane przełożenia i oprogramowanie, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego

Zawieszenie
• Amortyzator ZF ze sprężyną H&F, łatwo regulowany
• Elektro-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
• Obręcze ze stopu metali lekkich ATS, 9 x 18 J
• Opony Dunlop 240/640/18

Zobacz również: Powrót legendy: Alfa Romeo Zagato TZ3 Stradale

Karoseria i wnętrze
• Nadwozie samonośne, klatka bezpieczeństwa zgodna z normami FIA, przedni dyfuzor powietrza, tylni spoiler, pokrywa bagażnika i pokrywa silnika wykonane z CFK
• Sportowa kierownica Volkswagena z poduszką powietrzną, siedzenia wyścigowe OMP z ochroną głowy, pasy bezpieczeństwa z 6-stopniową regulacją, krata bezpieczeństwa (po stronie kierowcy), urządzenie do gaszenia pożaru, zapis danych Aim-Memotec

Wymiary, masa
• Długość / szerokość / wysokość: 4256/1810/1380 mm
• Rozstaw kół: 1571 mm z przodu, 1567 mm z tyłu
• Rozstaw osi 2578 mm
• Pojemność zbiornika paliwa: 22 kg biometanu
• Masa własna: 1210 kg

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA