| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją

Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją

Jeszcze nie skończono prac nad obecnie budowaną obwodnicą stolicy, a GDDKiA już rusza z pracami nad tzw. Dużą Obwodnicą Warszawy. Wszystko przez fakt, że niektóre istniejące odcinki warszawskiego "ringu" już nie są wystarczające pod względem przepustowości.

Źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do budowy wielkiego ringu wokół Warszawy. Obecna obwodnica w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 roku zanotował na moście Grota Roweckiego w ciągu S8 ponad 140 tys. pojazdów. To wartość średniego dobowego rocznego ruchu a notowane są wzrosty ruchu nawet do 200 tys. pojazdów. Tłoczno robi się także na zachodnim wylocie z Warszawy i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2.

Z tego powodu GDDKiA rozpoczęła prace analityczne dotyczące budowy Dużej Obwodnicy Warszawy. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym.

Następnie dla wstępnie nakreślonego modelu sieci drogowej zostanie wykonana uproszczona prognoza ruchu, której wyniki pokażą przyszłe, szacunkowe natężenia ruchu. Wielopłaszczyznowa analiza będzie podstawą do określenia klasy i przekroju planowanej obwodnicy. Równocześnie, wskazane elementy sieci zostaną wstępnie poddane analizie oddziaływania na środowisko przyrodnicze i mieszkańców, co pozwoli na wskazanie stref wyjątkowo wrażliwych dla mających powstać poszczególnych elementów dużej obwodnicy stolicy.

W wyniku analizy możliwe będzie wskazanie poglądowych wariantów korytarzy obwodnicy. Te zaś będzie trzeba poddać dalszym pracom planistycznym, aby w rezultacie uzyskać finalne Studium Korytarzowe, potrzebne do określenia dokładnego korytarza w jakim będzie można wyznaczać możliwe warianty trasy. Aktualnie GDDKiA opracowuje Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń - Płock - S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) - S8 (Wołomin). W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę stolicy, stając się elementem Dużej Obwodnicy Warszawy.

Źródło: GDDKiA

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją / fot. GDDKiA
Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją / fot. GDDKiA

Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją / fot. GDDKiA
Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją / fot. GDDKiA

Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją / fot. GDDKiA
Warszawa będzie miała dużą obwodnicę? Ruszają pracę nad nową inwestycją / fot. GDDKiA

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kacper Sołoniewicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »