| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim

Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim

Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim postępuje zgodnie z założeniami. Kiedy odcinek zostanie oddany do użytku kierowcom?

Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim

Prace budowlane – prowadzone przez spółkę Metrostav a.s. na zlecenie GDDKiA Oddział w Gdańsku, nadzorowane przez ZBM Inwestora Zastępczego, na ponad 20 kilometrowym odcinku drogi S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim – osiągnęły pierwszy kamień milowy. Inwestycja ta jest niezwykle ważna zarówno dla ruchu lokalnego Pomorza, jak i dla mieszkańców całej Polski oraz dla ruchu tranzytowego – to także jedna z głównych dróg dojazdowych do Trójmiasta. Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Zobacz też: UE dofinansuje kolejne budowy dróg S7, S8 i S19

Projekt zakłada, że budowana droga ekspresowa S-7 przebiega w głównej mierze (ok. 80%) w istniejącym śladzie drogi krajowej DK-7, co nie pozwala na prowadzenie robót równolegle na całej szerokości korony drogi. Dopiero przeniesienie ruchu z drogi krajowej DK-7 na docelowe drogi lokalne P-1 oraz P-24 umożliwiło rozpoczęcie wzmocnienia podłoża gruntowego pod właściwy przebieg S-7, jak również wykonywanie przęseł obiektów mostowych na podporach. Dlatego też prace drogowe w 2016 roku skupiały się głównie na wykonaniu docelowych dróg lokalnych oraz wzmacnianiu podłoża gruntowego i nasypów trasy głównej S-7 (poza drogą krajową DK-7).

W połowie listopada 2016 roku, ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P-24 (przed miejscowością Stare Babki jadąc w kierunku Nowego Dworu Gdańskiego). Kolejne tymczasowe organizacje ruchu wdrożono w grudniu 2016 roku oraz  styczniu 2017 roku. Ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P-1 na odcinku od miejscowości Cedry Małe Kolonia (DK-7: 38+240) do miejscowości Kiezmark (DK-7: 44+450). Dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na drogach lokalnych obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz zakaz wyprzedzania.

Zobacz też: Trasa S7 na odcinku Miłomłyn-Ostróda jest już otwarta!

Najbliższe planowane organizacje ruchu przewidują przeniesienie ruchu z DK-7 na następny odcinek drogi lokalnej P-24 (do objazdu Kanału Linawa), na drogę lokalną P-10 (przed Nowym Dworem Gdańskim) oraz pozostałe dwa, kilometrowe odcinki P-1 (przed Koszwałami i za miejscowością Cedry Małe, na wysokości Kanału Śledziowego).

Głównym celem przebudowy S-7 jest udostępnienie mieszkańcom i podróżującym dwujezdniowej drogi ekspresowej wysokiej klasy, co poprawi komfort jazdy osób zmierzających nad morze i do Trójmiasta, ale także znacząco zwiększy bezpieczeństwo ruchu. Wedle założeń na budowę trasy pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim zużyte zostanie ok. 5,5 miliona ton piasku i 500 tysięcy m3 mieszanki betonowej. Do tej pory Wykonawca – firma Metrostav – skupiał się na wzmocnieniu gruntu za pomocą technologii palowania – wykonano już  ok. 63 % przewidywanych prac w tym zakresie. Na koniec grudnia 2016 roku stanowi to prawie 1,5 mln mb pali przemieszczeniowych (tj. 105 000 szt.) i 75 000 sztuk oczepów na palach na całym odcinku. Przeniesienie ruchu z krajowej „siódemki” na drogi lokalne ułatwi dalszy postęp w budowie w rejonie wsi Stare Babki i miejscowości Cedry Małe.

Zobacz też: Budowa Zakopianki na odcinku drogi ekspresowej S7

Projekt “Budowa drogi S-7 Gdańsk (A-1) – Elbląg (S-22): odc. Koszwały (DK nr 7, węzeł Koszwały) – Elbląg (z węzłem Kazimierzowo)” stanowi kontynuację Południowej Obwodnicy Gdańska.

  • Droga krajowa nr 7 zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego
  • Przebiega przez tereny powiatu gdańskiego (gmina Cedry Wielkie) oraz powiatu nowodworskiego (gminy: Stegna, Ostaszewo, Nowy Dwór Gdański)
  • Umowa została podpisana 9 października 2015 pomiędzy Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku a firmą Metrostav a.s.
  • Czas realizacji inwestycji według zapisów umowy wynosi 27 miesiące od daty rozpoczęcia robót budowlanych (z wyłączeniem okresów zimowych tj. 15 grudnia – 15 marca)
  • Planowane zakończenie inwestycji przypada na październik 2018 roku
  • Kontrakt ma wartość ponad 1, 642 mld zł
  • Wybudowane zostanie 20,5 km drogi ekspresowej S-7 i połączone zostaną już zrealizowane odcinki dróg ekspresowych S-7 i S-22 od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego

Dnia 18.10.2016r. została podpisana umowa o dofinansowanie. Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 3 747 900 317,82 PLN (w tym wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej – 2 000 661 323,79 PLN).

W ramach inwestycji przewidziano:

  1. budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 20,5 km, wykonania nawierzchni i poboczy odcinków drogi krajowej z dostosowaniem do nacisków 115 kN/os
  2. budowę węzłów drogowych (drogi ekspresowej) „Cedry Małe” oraz „Dworek”
  3. 18 obiektów mostowych (w tym obiektów MA-09 – dwóch bliźniaczych mostów <nitka prawa i nitka lewa> nad rzeką Wisłą) i 1 tunel
  4. przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych – drogi powiatowe i drogi gminne (ok. 25 km)
  5. budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych wraz ze zjazdami na przyległe działki (ponad 18 km)
  6. budowę obiektów inżynierskich, budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej
  7. wykonanie robót ziemnych związanych ze wzmocnieniem podłoża oraz doprowadzenie koniecznych instalacji medialnych do Miejsc Obsługi Podróżnych MOP „Mała Holandia” i MOP „Mirówko”
  8. budowę obiektów kubaturowych na OUS „Dworek” z niezbędnymi instalacjami i wyposażeniem
  9. budowę stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji i służb ITD na OUS „Dworek”
  10. wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, oświetlenia, ogrodzenia S-7
  11. budowę wjazdów, zjazdów na sąsiadujące z S-7 działki i przejazdów awaryjnych
  12. usunięcie i nasadzenie drzew i krzewów oraz przeniesienie roślin objętych ochroną
  13. budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej m.in.:
    • sieci wodociągowej
    • sieci kanalizacji sanitarnej
    • sieci kanalizacji deszczowej
    • sieci telekomunikacyjnej
    • sieci elektroenergetycznej
    • urządzeń melioracji
    • urządzeń p/poż
    • stacji ważenia pojazdów
  14. wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. pasów zieleni ochronnej, wałów ziemnych, ogrodzeń siatką, przejść dla zwierząt, zbiorników retencyjnych ekranów akustycznych
  15. rozbiórkę obiektów budowlanych
  • Cel inwestycji realizowanej przez firmę Metrostav:
    • zwiększenie dostępności ekonomicznej i komunikacyjnej regionu.
    • skrócenie czasu podróży
    • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska
    • poprawa płynności ruchu dzięki budowie węzłów dwupoziomowych i wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań drogi krajowej, a tym samym występujących punktów kolizji.
  • Droga S-7 jest jednym z najważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E-77).
  • 720 kilometrowy ciąg komunikacyjny S7: Gdańsk – Warszawa – Rabka stanowi połączenie aglomeracji: gdańskiej, warszawskiej i krakowskiej.
  • Projektowany odcinek drogi krajowej S-7 od Gdańska do Elbląga jest częścią:
    • europejskiego korytarza transportowego IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica)
    • korytarza z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare)

Źródło: Informacje Metrostav a.s.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mgr inż. Adam Górski

Ekspert ds. Elektroenergetyki oraz Systemów i sieci komputerowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »