REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Postęp prac na drodze ekspresowej S5

Budowa trasy S5 Fot. Fotolia
Budowa trasy S5 Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Postęp prac na drodze ekspresowej S5 jest sukcesywny i widoczny. W ramach budowy tej trasy niezbędna jest jednak m.in. budowa mostu nad Widawą. Jak mają się prace na chwilę obecną na tej budowie?

Budowa mostu nad Widawą na trasie S5

REKLAMA

Potężny, 750-metrowy most nad Widawą nabiera wyraźnych kształtów – gotowa jest już część obiektu od strony Wrocławia, rozpocznie się też nasuwanie segmentów od północy. Poważną zmianę zauważyć można również na rondzie Obrońców Grodna, gdzie zakończono montaż deskowań pod ustrój nośny na jednym z wiaduktów w ramach powstającej łącznicy. Na podwrocławskim odcinku trasy ekspresowej S5 widać coraz większe zmiany.

REKLAMA

Prace na budowie trzeciego odcinka drogi ekspresowej od Marcinowa do węzła Wrocław Północ, realizowanego przez firmę Astaldi, postępują zgodnie z harmonogramem. Wraz z poprawą warunków atmosferycznych zwiększono roboty drogowe, m.in. przy wykonywaniu nasypów w okolicach węzłów Trzebnica i Kryniczno oraz miejscowości Będkowo i Ligota Piękna. W miejscu, gdzie powstaną oba wspomniane węzły drogowe, wzmacniano też podłoże przy łącznicach. Koło Marcinowa robotnicy profilowali trasę główną i zagęszczali warstwę z kruszywa łamanego, przy wiadukcie WS-28 (na samym początku trzeciego odcinka) oraz w okolicy Kryniczna kładziono już warstwę wiążącą, służącą do przekazywania naprężeń na podbudowę. Na terenie dwóch powstających MOP-ów Wisznia Mała  budowa sieci sanitarnej i wodociągowej zbliża się już do końca.

Zobacz też: Kiedy zakończy się budowa S5 w. Radomicko - w. Leszno Płd.?

Generalny wykonawca osiągnął na przełomie maja i kwietnia trzeci i ostatni kamień milowy inwestycji założony w kontrakcie, polegający na zrealizowaniu w terminie 20 miesięcy od rozpoczęcia robót o wartości nie mniejszej niż 30 proc. wartości kontraktu. Obecny poziom zaawansowania robót drogowych wynosi około 35 proc. zaplanowanych prac, natomiast robót mostowych – 40 proc. W przypadku prac inżynieryjnych na kilku wiaduktach (okolice Trzebnicy oraz węzła Kryniczno) wykonawca wykonał żelbetowe ustroje nośne, a na najbardziej zaawansowanych obiektach (przy Marcinowie i obok Wysokiego Kościoła) zamontowano krawężniki i kapy chodnikowe, czyli elementy wyposażenia. W kilku miejscach robotnicy rozpoczęli już działania związane ze wzmacnianiem podłoża i wykonywaniem bloków odciążających za przyczółkami oraz skrzydeł obiektów mostowych z gruntu zbrojonego.

Zobacz też: Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu dk 16

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dużo dzieje się na placu budowy nasuwanego mostu nad Widawą (MS-41). Część obiektu od strony Wrocławia o długości ok. 300 metrów już stoi, gotowe jest przeniesione na drugą stronę rzeki stanowisko do nasuwania, zamontowano też dzioby prowadzące (awanbeki). Lada chwila rozpocznie się nasuwanie pierwszych segmentów od strony Poznania – tym razem wyłącznie po linii prostej. Cały most nad Widawą będzie miał trzynaście przęseł i 750 metrów długości, według planów ma być gotowy pod koniec tego roku. Postępy widać również na placu budowy MS-36, czyli drugiego z mostów, po którym kierowcy pokonywać będą rzekę Ławę w okolicach Wiszni Małej. Zabetonowano już słupy na podporach od P2 do P5 obu nitek przyszłej jezdni. Tutaj prace związane z nasuwaniem mostu rozpoczną się dopiero po zakończeniu budowy mostu nad Widawą.

Coraz wyraźniej dostrzec można przyszłe łącznice powstające w ramach rozbudowywanego węzła Wrocław Północ, które pozwolą połączyć budowaną drogę S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia i ul. Żmigrodzką. Przy wiadukcie nad ul. Polanowicką (WD-44) robotnicy zamontowali krawężniki, przygotowali wykopy pod mury oporowe i rozpoczęli prace związane z wykonywaniem bloków odciążających, a przy obiekcie budowanym od strony zjazdu z AOW (WD-45A) zabezpieczono ściankami szczelnymi wykopy pod fundamenty, trwa skuwanie głowic pali i wykonywanie betonu podkładowego pod fundamenty. Zdecydowaną zmianę widać na samym rondzie Obrońców Grodna, gdzie kierowcy przejeżdżają już pod zamontowanym rusztowaniem wiaduktu WD-43 postawionego wewnątrz ronda. Obecnie trwa tu montaż zbrojenia ustroju nośnego. Co ważne, prace budowlane w ramach ronda Obrońców Grodna są tak zorganizowane, aby uczestnicy ruchu w jak najmniejszym stopniu odczuwali ewentualne niedogodności związane z robotami przy wiaduktach – mimo obecności barier betonowych, które chronią podpory wiaduktu, kierowcy poruszają się tak jak dotychczas po dwóch pasach ruchu.

Astaldi wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.

Źródło: materiały prasowe wykonawcy trasy S5

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA