REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg

Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg
Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej S7 pomiędzy Koszwałami, a Elblągiem.

Coraz bliżej realizacji drogi ekspresowej S7. Najkorzystniejszą ofertę na odcinek od Koszwał (Południowej Obwodnicy Gdańska) do Nowego Dworu Gdańskiego złożył Metrostav a.s., a na odcinek do Kazimierzowa (obwodnicy Elbląga) – Budimex SA.

REKLAMA

W dniu 07.08.2015 r. komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej między Południową Obwodnicą Gdańska a Elblągiem. Pierwszy odcinek między Koszwałami a Nowym Dworem Gdański za 1.642.440.982,07 zł zadeklarował się wybudować Metrostav a.s., a kolejny odcinek od Nowego Dworu do Kazimierzowa koło Elbląga chce zrobić Budimex SA za 1.576.393.866,42 zł.

Obecnie informacja o wyborze została skierowana do wszystkich oferentów. Zgodnie z przepisami prawa dokumentacja przetargowa została przekazana do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z prośbą o dokonanie tzw. kontroli uprzedniej.

Jeśli żaden oferent się nie złoży odwołania, a kontrola uprzednia wykaże poprawność postępowania, będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcami i rozpoczęcie prac budowlanych.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej o trasie:

REKLAMA

Trasa S7 łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W związku z rozwojem gospodarczym kraju oraz zwiększeniem ilości samochodów, na tej drodze znacząco wzrosły natężenia ruchu. To wpłynęło na pogorszenie się warunków jazdy na istniejących odcinkach drogi krajowej nr 7, jak również przełożyło się na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowana inwestycja ma temu zaradzić. Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa zdecydowanie poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania krajową „siódemką”.

Trasa na odcinku od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Kazimierzowa przy Obwodnicy Elbląga ma długość blisko 40 km. Ze względu na rozmiary inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego – zadanie nr 1 i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa – zadanie nr 2.

Zobacz też: Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

Droga ekspresowa S7 na odcinku Koszwały-Kazimierzowo przebiega przez obszary dwóch województw – pomorskiego i fragmentu warmińsko-mazurskiego. Na terenie województwa pomorskiego są to gminy: Cedry Wielkie, Stegna, Ostaszewo i Nowy Dwór Gdański. Za Nogatem przekracza granicę województwa pomorskiego i przechodzi przez tereny gminy wiejskiej Elbląg oraz miasta Elbląg.

REKLAMA

W efekcie budowy drogi ekspresowej S7 nastąpi zdecydowane zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a także skróci się czas podróży. Płynność ruchu zostanie poprawiona dzięki budowie dwujezdniowej drogi, dwupoziomowych węzłów oraz wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań i zjazdów. To przyczyni się również do znacznego zmniejszenia ilości i ciężkości wypadków drogowych.

W ramach inwestycji przewidziano budowę nowego układu ogólnodostępnych dróg lokalnych i dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Bezpośredni dostęp do nieruchomości leżących przy drodze ekspresowej zostanie zapewniony z dróg serwisowych i lokalnych.

Istniejące odcinki drogi krajowej nr 7 niewykorzystane bezpośrednio na potrzeby budowy drogi ekspresowej zostaną w ramach tej inwestycji dostosowane do potrzeb ruchu lokalnego. Polegać ono będzie przede wszystkim na budowie nowych elementów bezpieczeństwa ruchu oraz zmianie istniejącej organizacji ruchu. Niemal na całej długości istniejącej „siódemki” zostanie wydzielony obok jezdni drogi przeznaczonej na potrzeby lokalne ciąg pieszo-rowerowy lub dwukierunkowy pas dla ruchu rowerowego.

Trasa jest zlokalizowana na trudnym do budowy terenie Żuław, gdzie występują bardzo niekorzystne warunki geologiczne. W podłożu zalegają znaczne warstwy gruntów nienośnych. W związku z tym wszystkie elementy powstającego zadania inwestycyjnego zaprojektowano na specjalnie do tego celu wzmocnionym podłożu. Obiekty inżynierskie takie jak wiadukty i mosty zostały zaprojektowane indywidualnie na fundamentach posadowionych na palach.

Zobacz też: Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe

Podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S7  na odcinku Gdańsk - Elbląg:

  • Klasa techniczna - S;
  • Prędkość projektowa - 100 km/h;
  • Kategoria ruchu - KR6;
  • Dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś;
  • Skrajnia pionowa obiektów nad drogą S7 - 5,00 m;
  • Liczba jezdni - 2;
  • Szerokość jezdni - 7,00 m (2 pasy po 3,50 m), docelowo - w drugim etapie 10,50 m (3 pasy po 3,50 m);
  • Szerokość pasa ruchu - 3,50 m;
  • Liczba pasów ruchu - 2x2 (w drugim etapie docelowym poszerzenie do 3 pasów ruchu w każą stronę);
  • Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50 m;
  • Szerokość pobocza ziemnego - min. 1,30 m;
  • Szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - co najmniej 12,00 m (*);
  • Minimalna szerokość korony drogi ekspresowej - 32,50 m (większa w miejscach, w których zachodzi potrzeba lokalizacji słupów oświetlenia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska);
  • Pochylenia poprzeczne drogi ekspresowej na prostej - 2,5%.

(*) – w drugim etapie budowy drogi ekspresowej (docelowym) przewidziano dobudowę trzeciego pasa ruchu po wewnętrznej stronie każdej z jezdni tj. od strony pasa dzielącego.

Zobacz też: Rząd zbuduje całą S7 do 2020 r.

Zadanie 1 : Koszwały – Nowy Dwór Gdański odcinek drogi S7 o długości 20,5 km.

Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe.

Na tym odcinku zostaną zrealizowane:

  • dwa nowe węzły drogowe „Cedry Małe” i „Dworek”,
  • drogi o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim o łącznej długości 24,7 km
  • drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 18,2 km
  • drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 0,5 km
  • ciągi piesze i pieszo rowerowe 7520 m,
  • zatoki i przystanki autobusowe,
  • obiekty mostowe - 18 szt. (w tym dwa nowe mosty przez Wisłę),
  • przejścia dla małych i dużych zwierząt - 9 szt.,
  • elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
  • ekrany przeciw hałasowe o długości 3,4 km,
  • kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
  • na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej zostanie zrealizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej „Dworek” wraz ze stanowiskami do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego,
  • elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.

Przewiduje się przebudowę sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej i melioracyjnej.

W ramach zadania przewidziano przygotowanie terenu pod Miejsca Obsługi Podróżnych „Mała Holandia” na terenie gminy Stegna oraz „Mirówko” na terenie gminy Nowy Dwór Gdański. Realizacja samych MOP-ów z układem drogowym i niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturą będzie odrębnym zadaniem inwestycyjnym.

W ramach inwestycji zostaną wybudowane dwa nowe mosty na Wiśle. Istniejący most w ciągu drogi nr 7 zostanie przeznaczony wraz z istniejąca drogą krajową do obsługi ruchu lokalnego.

Zobacz też: Przetarg na budowę S7 na odcinku Lubień-Rabka

Zadanie 2 : Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo odcinek drogi S7 o długości 19,1km.

Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności. Bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe.

Na odcinku zadania nr 2 zostaną wybudowane:

  • dwa węzły drogowe „Żuławy - Wschód” i „Elbląg - Zachód”,
  • drogi o znaczeniu lokalnym i krajowym o łącznej długości 12,4 km,
  • drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 17,5 km,
  • drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 1,7 km,
  • ciągi piesze i pieszo rowerowe o łącznej długości 3440 m,
  • zatoki i przystanki autobusowe,
  • obiekty mostowe 14 szt,
  • przejścia dla małych i dużych zwierząt 13 szt,
  • elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
  • ekrany przeciw hałasowe o długości 3,2 km,
  • kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
  • stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego zlokalizowane przy węźle „Żuławy Wschód” i „Elbląg Zachód”, 
  • elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.

Przewiduje się przebudowę w niezbędnym zakresie sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej gazowej, melioracyjnej i kolejowej.

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg
GDDKiA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA