REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy zakończy się budowa obwodnicy Hrubieszowa?

Kiedy zakończy się budowa obwodnicy Hrubieszowa? Fot. Fotolia
Kiedy zakończy się budowa obwodnicy Hrubieszowa? Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie obwodnicy Hrubieszowa. Droga jest ukończona w 80 procentach, ale inwestor zerwał umowę z wykonawcą za niezrealizowanie warunków kontraktu. Nowy wykonawca obwodnicy Hrubieszowa ma zostać poznany w lutym 2015 r.

“Przed końcem lutego powinniśmy poznać firmy zainteresowane kontynuacją budowy obwodnicy. Nowy wykonawca wyłoniony w przetargu nieograniczonym będzie miał pół roku na ukończenie budowy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie drogi” – poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Nalewajko.

REKLAMA

W grudniu 2014 r. GDDKiA zerwała umowę z dotychczasowym wykonawcą – Dromet Częstochowa - z powodu niezrealizowania zobowiązań kontraktu i harmonogramu robót. Prace miały się zakończyć w październiku 2014 r., ale w grudniu zaawansowanie prac na całości inwestycji wynosiło 80 proc.

Zobacz też: Elektroniczny pobór opłat za autostrady już za rok?

Wokół dotychczasowej budowy obwodnicy toczy się spór pomiędzy wykonawcą a Dyrekcją; śledztwo prowadzi także prokuratura.

Budowę obwodnicy rozpoczęło w lipcu 2011 r. konsorcjum firm - HAK Construction jako lider oraz Dromet Częstochowa i Cardo Mosty. Po ogłoszeniu upadłości przez lidera budowę obwodnicy od września 2012 r. kontynuował Dromet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dyrekcja domaga się od tej firmy zapłacenia ponad 11 mln zł “tytułem zwrotu wypłaconych bezpośrednio na rzecz podwykonawców należności”. Chodzi o wypłaty dokonane w 2012 r. w okresie 30 sierpnia – 14 listopada, czy jeszcze przed przejęciem budowy przez Dromet.

Według władz Drometu zobowiązania te powinny być rozliczone z poprzednim wykonawcą budowy obwodnicy – HAK Construction, który ogłosił upadłość. Dromet uważa, że GDDKiA zataiła przed nią faktyczny stan rozliczeń z HAK Construction, aby nakłonić spółkę do kontynuowania budowy. Władze Drometu skierowały w tej sprawie zawiadomienie do Prokuratury Okręgowej w Lublinie.

GDDKiA odpiera zarzuty – przypomina, że zawarła umowę na realizację obwodnicy Hrubieszowa z konsorcjum firm i “wszelkie umowy z podwykonawcami były zawierane w imieniu i na rzecz całego konsorcjum”. Jak tłumaczył Nalewajko, “zgodnie z odpisaną umową “Dromet ponosi solidarną odpowiedzialność za działania konsorcjum”. GDDKiA utrzymuje też, że członkowie konsorcjum otrzymywali do wiadomości pisma kierowane do lidera.

Zobacz też: Przetarg na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy

REKLAMA

Prokuratura Okręgowa w Lublinie prowadzi już od grudnia 2012 r. śledztwo dotyczące budowy obwodnicy z doniesienia GDDKiA. Prokurator sprawdza, czy doszło do przestępstwa oszustwa na szkodę GDDKiA poprzez wprowadzenie w błąd, co do kondycji finansowej oraz możliwości wywiązania się z umowy na budowę obwodnicy, przez firmy tworzące konsorcjum. Chodzi m.in. o sprawę wypłacenia przez GDDKiA firmie HAK Construction 6,5 mln zł za – jak ponosi Dromet – niewykonane w rzeczywistości prace. Z kolei w opinii GDDKiA była to “próba wyłudzenia przez wykonawców obwodnicy”.

Obwodnica Hrubieszowa o długości 9,3 km, powstaje w ciągu drogi krajowej nr 74, prowadzącej do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie. Ma usprawnić ruch przygraniczny. Obwodnica dwukrotnie przechodzi nad linią kolejową, przecina też dolinę rzeki Huczwa. Całościowy szacowany koszt inwestycji to blisko 180 mln zł, prawie 97 mln zł ma stanowić dofinasowanie z programu Rozwój Polski Wschodniej.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA