REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Beesafe
Ubezpieczenia
Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często
Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jak Polacy użytkują samochody? To pytanie, które postanowił zadać Beesafe swoim klientom. Co wynikło z ich badania?

Polacy kupują mniej samochodów. Z posiadanych już korzystają chętnie

REKLAMA

Liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Unii Europejskiej po pierwszych 10 miesiącach 2022 r. była niższa o 8,1% niż w tym samym okresie 2021 r. W Polsce wynik jest bardzo podobny – spadek wyniósł 7,9%. Dla porównania Włochy odnotowały -13,8%, a Francja -10,3%. Tymczasem w Hiszpanii i Niemczech – kolejnych kluczowych w Europie regionach – wynik od stycznia do października w 2022 r. był odpowiednio o 5,8% i 5,5% słabszy niż w 2021 r.

REKLAMA

Liczba nowych rejestracji dość dynamicznie się zmienia. Równocześnie jednak można zaobserwować, że Polacy chętnie korzystają z własnych aut. Z badania GfK na zlecenie marki ubezpieczeniowej Beesafe wynika, że obecnie ponad trzech na pięciu rodaków robi to często, a w tym 38% – bardzo często.

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Materiały Beesafe

Jak Polacy użytkują samochody? To ważne pytanie.

REKLAMA

Analizując odpowiedzi respondentów wspomnianego badania, którzy najczęściej deklarowali, że korzystają z własnego auta "bardzo często", rysuje się pewien profil „typowego” kierowcy. To mężczyzna, z wykształceniem wyższym, w wieku 30-49 lat, mieszkaniec co najmniej trzyosobowego gospodarstwa domowego z rejonów wiejskich w południowo-wschodniej Polsce.

Spośród uczestników badania mieszkających w gospodarstwie składającym się z trzech osób 44% bardzo często korzysta z auta, jednak niemal w takim samym odsetku (bo po 43%) deklarują to respondenci z gospodarstw domowych, w których mieszka cztery, pięć lub więcej osób. Dla porównania – w grupie ankietowanych żyjących w pojedynkę to jedynie 25%. Spośród tych ostatnich prawie połowa (48%) w ogóle nie używa własnego auta – to niemal trzykrotność średniej (17%) w całym badaniu. Wynik ogółu w tej kwestii przekraczają też kobiety – przeszło co piąta z nich wcale nie siada za „kółko”.

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Jak Polacy użytkują samochody? Ponad 60 proc. jeździ często

Materiały Beesafe

Mieszkańcy większych miast rzadziej stawiają na własny samochód

Częściej niż wynika to z deklaracji wszystkich respondentów z aut nie korzystają też mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców – taką deklarację złożył co czwarty (24%) z nich i to najczęstsza odpowiedź w tej grupie, a nieco mniej – bo co piąty (21%) – twierdzi, że bardzo często używa własnego auta. To z kolei o ponad połowę mniej niż w przypadku przedstawicieli wsi, spośród których niemal jedna druga (48%) bardzo często posiłkuje się swoimi „czterema kółkami”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na obszarach pozamiejskich dostępność komunikacji zbiorowej bywa mniejsza, czasem więc samochód to jedyna szansa na szybkie przemieszczenie się. W dużych miastach natomiast często sieć autobusowa czy tramwajowa jest mocno rozwinięta. Dodatkowo w aglomeracjach zamieszkuje też wielu studentów, którzy często dopiero stoją przed decyzją o nabyciu własnego auta – zauważa Rafał Mosionek z Beesafe.

Jak Polacy użytkują samochody? Co jeszcze wynika z badania?

Biorąc pod uwagę wykształcenie, badanie pokazało natomiast, że bardzo częste korzystanie z własnego auta deklaruje ponad połowa (51%) respondentów z dyplomem uczelni wyższych. Tymczasem wśród osób po szkole podstawowej robi to 25%, a zasadniczej zawodowej – 24%. Ponadto według badania GfK na zlecenie Beesafe pracownicy umysłowi wyższego szczebla (52%) częściej niż dyrektorzy, kierownicy czy właściciele firm (45%) siadają za własne „kółko” bardzo często. Spośród rolników to jedynie 13%, a gospodyń domowych – 18%. W tej ostatniej grupie warto jednak zauważyć, że aż 44% deklaruję, że korzysta z własnego auta często.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA