reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Seat ma pomysł!

Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Seat ma pomysł!

Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Odpowiedzią mogą być pilotażowe testy z wykorzystaniem okularów monitorujących ruch tęczówek!

Zasady bezpieczeństwa wymagają, aby podczas jazdy prowadzący pojazd był skupiony na trasie, a wzrok odrywał od drogi jak najrzadziej i tylko na chwilę. Dlatego kluczem do poprawy bezpieczeństwa mogą się stać badania Seata. Monitorowanie ruchu gałek ocznych odbywa się za pomocą specjalnych okularów, wyposażonych w czujniki na podczerwień i kamerę zamontowaną pośrodku oprawki. Zebrane przez okulary dane trafiają do komputera, który przy użyciu złożonego algorytmu opartego na modelu 3D oka określa precyzyjnie, na które punkty odruchowo spoglądał badany.

Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Przeprojektuj deskę rozdzielczą!

System pozwala obserwować interakcję człowieka z wszelkimi urządzeniami i analizować poziom ich intuicyjności. Technologia wykorzystywana jest także do rozwijania aplikacji mobilnych. Trwa nabór kierowców, którzy na potrzeby badań usiądą za kierownicą nowego SEAT-a Leona. – Poprosimy ich na przykład o zwiększenie temperatury w aucie lub zmianę stacji radiowej. Sprawdzimy, w której części ekranu systemu multimedialnego spodziewali się znaleźć daną funkcję. Przeanalizujemy także, ile czasu zajęło im odnalezienie odpowiedniego przycisku i jak długo ich wzrok był oderwany od drogi – zdradza Rubén Martínez, szef działu Smart Quality w firmie SEAT.

Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach?

Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Seat ma pomysł!

Co widzimy? Nie zawsze to, co byśmy chcieli!

Wcześniej, aby zbadać odruchy kierowcy, zadawano badanym pytania. Dane uzyskane tą metodą nie były jednak całkowicie wiarygodne. Własny mózg często wprowadza nas jednak w błąd. Okazuje się, że nie patrzymy wcale tam, gdzie nam się wydaje. Algorytm stosowany przez badaczy SEAT-a umożliwia stworzenie modelu zachowań każdego kierowcy na podstawie różnych wskaźników. Jednym z najważniejszych jest wskaźnik strefy ciepła, który pokazuje, jak intensywnie badany skupiał się na konkretnym punkcie. Zebrane dane wyrażone są na wielobarwnym obrazie w wysokiej rozdzielczości.

Wyniki uzyskane w badaniu pomogą zbudować bardziej intuicyjne i wygodne dla użytkownika deski rozdzielcze samochodów przyszłości. Pomiary zdeterminują ułożenie poszczególnych elementów, ich rozmiar oraz sposób przekazywania informacji. A to w naturalny sposób przełoży się na krótszy czas skupiania wzroku kierowcy i sprawi, że poprawi się poziom bezpieczeństwa na drogach.

Źródło: Materiały prasowe Seat

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Seat ma pomysł!
Jak poprawić bezpieczeństwo na drogach? Seat ma pomysł!

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Witko

doradca w zakresie testowania oprogramowania i zarządzania jakością

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama