reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!

Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!

Transport kołowy jest szczególnie ważny w Europie. Nie ma się zatem co dziwić, że firmy poszukują czystszych metod przewożenia towarów. Nowy trend? Ciężarówki zasilane gazem ziemnym LNG. Takie pojazdy kupił właśnie potentat - firma Hegelmann.

Hegelmann na razie zakupił pięć pojazdów typu Iveco Stralis 460 NP. Co ciekawe, już dziś znajdują się one w trasie! Będą kursować z Polski do Niemiec, Francji i Włoch. Pierwsza partia z pewnością ma być testową. Pokaże jak auta sprawdzają się w praktyce i czy warto inwestować w tą technologię na przyszłość. Jeżeli pierwsze jazdy okażą się pomyślne, Hegelmann ma szeroko zakrojone plany dotyczące zasilania ciężarówek gazem LNG. Chciałby aby w roku 2025 aż 20 proc. floty firmy była zasilana tym właśnie paliwem. A to daje potężną ilość - w końcu w parku przedsiębiorstwa znajduje się aż 4000 samochodów ciężarowych.

Moc, efektywność i ekologia. Oto zalety ciężarówki z LNG

Iveco Stralis 460 NP ma serię zalet. Pierwszą jest oczywiście wysoka moc. 460 koni mechanicznych gwarantuje ciężarówce wystarczającą siłę do transportowania towarów w zróżnicowanym terenie. A to dopiero pierwsza z zalet. Drugą wskazuje... ekonomia. "Badania wykazały, że samochód ciężarowy napędzany gazem LNG zużywa do 10-15 procent mniej paliwa niż samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, a po zatankowaniu do pełna może przejechać do 1600 km." - powiedział Ernestas Jakubonis, dyrektor przedstawicielstwa Iveco dla regionu bałtyckiego.

Trzecia z zalet ciężarówki zasilanej skroplonym gazem ziemnym LNG Iveco Stralis 460 NP dotyczy oczywiście ekologii i mniejszego poziomu szkodliwości dla zdrowia ludzkiego. Paliwo alternatywne tego typu pozwala obniżyć emisję zanieczyszczeń aż o 90 - 95 proc. w stosunku do typowego diesla. W przypadku emisji CO2 emisja cząsteczek maleje aż o 95 proc. W jakich warunkach LNG ma zatem szansę na zaistnienie w szerszej świadomości kierowców ciężarówek? Po pierwsze wtedy, gdy firmy transportowe zainteresują się technologią. Po drugie do rozwoju konieczna jest rozbudowana sieć stacji LNG. A te funkcjonują już np. we Francji, Niemczech i Holandii.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!
Ciężarówka na gaz? Tak, skroplony gaz ziemny LNG!

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kru.pl

Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama