reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > W trasie tylko fast food? A właśnie nie!

W trasie tylko fast food? A właśnie nie!

W Polsce panuje przekonanie, że jeżeli kierowca chce coś zjeść podczas podróży, musi wybrać fast fooda. Ile w tym prawdy? Postanowili to sprawdzić specjaliści Yanosika.

Aby analiza była pełna, specjaliści Yanosika podzielili ją w zależności od typu dróg. Do jakich wniosków doszli? Wybór fast fooda jest konieczny przede wszystkim w przypadku autostrad. Bo dla przykładu o ile droga A1 ma 446,2 kilometra długości i o ile przy niej zlokalizowanych zostało 18 punktów gastronomicznych, aż 16 z nich to bary oferujące szybkie jedzenie. A-jedynka ma tylko dwie restauracje.

Sytuacja zmienia się w sytuacji, w której kierowca postanowi zjechać z autostrady i wybierze inny typ drogi. Przykład? Ekspresówka S8 ma 564,9 kilometra długości. Na tym dystansie zlokalizowane zostały aż 52 punkty gastronomiczne. W 46-ciu przypadkach to restauracje. Fast foodów jest zaledwie 6. Co z drogami krajowymi? W przypadku szlaku numer 11 o długości 596 kilometrów kierowcy mogą wybrać ofertę jednego z 70-ciu punktów gastronomicznych. 69 z nich to restauracje.

Czemu autostrady stawiają na fast foody?

Czemu to przy autostradach są stawiane głównie fast foody? Odpowiedzi na to pytanie można poszukiwać przede wszystkim w aspektach ekonomicznych. Uzyskanie licencji na lokalizację obiektu przy szybkim szlaku oznacza potężne koszty, które powiększają się np. poprzez konieczność budowy dojazdu. A na ich poniesienie stać przede wszystkim dużych graczy sieciowych tworzących fast foody. Jak zatem zjeść obiad domowy podróżując autostradą? Najlepiej posiłkować się wyszukiwarką internetową choć na chwilę zjechać ze szlaku. W pobliżu autostrad nie brakuje restauracji nastawionych na obsługę podróżnych.

Aplikacja Yanosik oprócz informowania o aktualnej sytuacji na drodze i funkcji nawigacji, pokazuje kierowcom miejsca, w których mogą zatrzymać się na obiad podczas podróży. Mogą oni także dodawać ceny i komentarze o jakości jedzenia w danym miejscu - komentuje Julia Rachwalska, Yanosik.

Optymistyczny jest jeszcze jeden wniosek. Analiza przeprowadzona przez specjalistów Yanosika jasno pokazuje, że kierowcy podróżujący po polskich drogach wcale nie są skazani na sieciowe jedzenie oferowane w barach szybkiej obsługi. A to informacja o tyle dobra, że postój przed restauracją serwującą obiady domowe pozwala nabrać sił do dalszej jazdy, ale też daje prowadzącemu chwilę na regenerację.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
W trasie tylko fast food? A właśnie nie!

W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
W trasie tylko fast food? A właśnie nie!

W trasie tylko fast food? A właśnie nie!
W trasie tylko fast food? A właśnie nie!

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

WFY Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama