reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Polacy boją się fotoradarów! Tak, to fakt!

Polacy boją się fotoradarów! Tak, to fakt!

Firma Yanosik postanowiła przejrzeć się zachowaniom swoich użytkowników w okolicy fotoradarów. Wnioski? Ci mają prędkość często o 20 km/h niższą od obowiązującego ograniczenia.

Obecnie w Polsce działa 430 fotoradarów. Dzisiaj spotykane urządzenia są świetnie oznaczone. Przed nimi ustawiony jest znak informujący o pomiarze prędkości, podczas gdy same radary mają pomarańczowe obudowy. Z czego to wynika? Kontrola prędkości ma mieć cel prewencyjny. Chodzi o spowolnienie ruchu, a nie ciągłe karanie kierowców. I najnowsze badania Yanosika jasno pokazują, że zadanie to jest wypełniane przez urządzenia rejestrujące w stu procentach. Prowadzący w Polsce hamują przed urządzeniami i to naprawdę mocno!

W analizie uwzględniliśmy wszystkie fotoradary w Polsce. Jako miernik zachowań kierowców uznaliśmy zmianę średniej prędkości w okolicach fotoradarów. W ten sposób sprawdziliśmy czy kierowcy redukują swoją prędkość, a jeśli tak to o ile km/h - komentuje Magda Zglińska, Yanosik.

Reakcje kierowców w pobliżu fotoradarów

Średnio o 20 km/h wolniej od obowiązującego ograniczenia?

W odległości od 800 do 650 metrów przed fotoradarem pojazd już porusza się z prędkością oscylującą w granicy tej dozwolonej przez przepisy. Na 500 metrów przed masztem pomiarowym zaczyna dodatkowo spadać, aby na 50 metrów przed urządzeniem wynosić średnio 20 km/h mniej od limitu wskazywanego przez znaki na danym odcinku. Kiedy kierowcy wciskają gaz? Zaraz przed samym fotoradarem. Szybkość przejazdu wtedy zaczyna rosnąć i podnosi się aż do 250 metrów za urządzeniem.

Ciekawa tendencja pojawia się przy fotoradarach ustawionych w miejscu ograniczenia prędkości do 70 km/h. W tym przypadku średnia prędkość użytkowników spada aż do 40 km/h. Kierowcy poruszają się zatem o 30 km/h wolniej niż wskazują na to ograniczenia. Może być to spowodowane tym, że kierowcy „dla pewności” redukują prędkość do wartości ograniczeń obowiązujących w terenie zabudowanym - komentuje Magda Zglińska, Yanosik.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Polacy boją się fotoradarów! Tak, to fakt!
Polacy boją się fotoradarów! Tak, to fakt!

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama