reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Podpisano umowę na ostatni warmińsko-mazurski odcinek drogi S61

Podpisano umowę na ostatni warmińsko-mazurski odcinek drogi S61

Tzw. Via Baltica to droga łącząca Warszawę z Tallinnem w Estonii i jest najważniejszym połączeniem drogowym pomiędzy krajami bałtyckimi. Tym bardziej cieszy wiadomość, że właśnie podpisano umowę na ostatni warmińsko-mazurski odcinek tej trasy.

6 sierpnia GDDKiA podpisała umowy na projekt i budowę ostatniego z warmińsko-mazurskich odcinków drogi ekspresowej S61. Wykonawcą ok. 23-kilometrowego fragmentu trasy od Szczuczyna do węzła Ełk Południe będzie konsorcjum firm Porr, Porr Bau oraz UNIBEP, a koszt inwestycji to ok. 699,5 mln zł. Planowany czas realizacji to 29 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych (15.12 – 15.03).

Odcinek, na budowę którego została właśnie podpisana umowa, jest jednym z trzech fragmentów drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki, będącej częścią europejskiej trasy Via Baltica, realizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:

  • Zadanie nr 1 – Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km),
  • Zadanie nr 2 - węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie o dł. ok. 23 km (w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o dł. ok. 4 km),
  • Zadanie nr 3 - węzeł Wysokie - Raczki (ok. 20 km).

Umowy na projekt i budowę odcinków Wysokie – Raczki oraz Ełk Południe – Wysokie zostały podpisane w lipcu bieżącego roku. Obecnie w realizacji jest 188 km drogi ekspresowej S61 za ok. 4,6 mld zł. Na podpisanie umowy czeka już tylko odcinek Łomża Zachód – Kolno o długości 13 km i wartości ok. 525,6 mln zł.

Polski odcinek Via Baltica to również blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Łączny koszt budowy S8 Warszawa - Ostrów Maz. to ok. 4 mld zł.

Odcinki drogi ekspresowej S61:

1. Podborze – Śniadowo, długość ok. 19,5 km (oddanie: IV kw. 2020 r.)

2. Śniadowo – Łomża Południe, ok. 17 km (oddanie: IV kw. 2020 r.)

3. Łomża Południe – Łomża Zachód, ok. 7,2 km (oddanie: IV kw. 2020 r.)

4. Łomża Zachód – Kolno, ok. 13 km (oddanie planowane: II połowa 2021 r.)

5. Kolno – Stawiski, ok. 16,5 km (oddanie: IV kw. 2020 r.)

6. Stawiski – Szczuczyn, ok. 18 km (oddanie: IV kw. 2020 r.)

7. obwodnica Szczuczyna II jezdnia, ok. 6,6 km (oddanie: wiosna 2020 r.)

8. Szczuczyn – Ełk Południe, ok. 23 km (oddanie: III kw. 2021 r.)

9. Ełk Południe - Wysokie, ok. 23 km (oddanie: III kw. 2021 r.)

10. Wysokie – Raczki, ok. 20 km (oddanie: połowa 2021 r.)

11. Raczki – obw. Suwałk, ok. 13 km (oddana w 2014 r.)

12. Obwodnica Suwałk, ok. 12,8 km (oddanie: wiosna 2019 r.)

13. Suwałki – Budzisko, ok. 24,2 km (oddanie: połowa 2020 r.)

Droga ekspresowa S61 "Via Baltica"

Źródło: GDDKiA

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Jakub Starowicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama