| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | IDEORIA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?

Nowy raport TÜV. Który samochód okazał się najmniej awaryjny?

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego TÜV opublikowało nowy raport awaryjności samochodów, który tworzony jest w Niemczech na podstawie danych z obowiązkowych przeglądów technicznych.

Pojazdy biorące udział w zestawieniu są w wieku od 2 do 11 lat. Ranking publikowany jest co roku i uwzględnia dane z roku ubiegłego. Najnowszy raport przygotowany został na podstawie 8,8 mln wykonanych badań, gdzie łącznie wzięło udział 231 różnych modeli samochodów. Przebadane pojazdy pogrupowano według roku produkcji. Raport ma na celu ukazanie, które samochody są najbardziej lub najmniej awaryjne według swoich kategorii wiekowych. Wyznacznikiem miejsca na liście jest ilość usterek, jaka wystąpiła procentowo wśród danego modelu pojazdów w określonym roczniku.

Poniżej przedstawione zestawienie zawiera po 10 pierwszych pozycji samochodów najmniej awaryjnych, podzielonych według kategorii wiekowych z uwzględnieniem średniego przebiegu pojazdu i odsetkiem jego poważnych usterek. 

Samochody w wieku 2 i 3 lata

  1. Porsche 911: 26 tys. km, 2,5 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 39 tys. km, 2,6 proc.
  3. Mercedes GLK: 50 tys. km, 2,6 proc.
  4. Mercedes SLK: 29 tys. km, 2,8 proc.
  5. Audi Q3: 44 tys. km, 2,9 proc.
  6. Mercedes Klasy E coupe: 39 tys. km, 2,9 proc.
  7. Hyundai i20: 33 tys. km, 3,0 proc.
  8. Mercedes Klasy C: 58 tys. km, 3,0 proc.
  9. Mercedes Klasy A: 41 tys. km, 3,2 proc.
  10. Audi A4 / A5: 68 tys. km, 3,3 proc.

Samochody w wieku 4 i 5 lat

  1. Porsche 911: 40 tys. km, 3,6 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 57 tys. km, 4,9 proc.
  3. Audi Q5: 84 tys. km, 5,0 proc.
  4. Renault Captur: 44 tys. km, 5,3 proc.
  5. Audi TT: 53 tys. km, 5,5 proc.
  6. Opel Mokka: 58 tys. km, 5,6 proc.
  7. Mazda 2: 46 tys. km, 5,8 proc.
  8. Honda CR-V: 64 tys. km, 5,9 proc.
  9. Mercedes GLK: 75 tys. km, 5,9 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 59 tys. km, 6,0 proc.

Samochody w wieku 6 i 7 lat.

  1. Porsche 911: 51 tys. km, 6,0 proc.
  2. Mercedes SLK: 56 tys. km, 7,0 proc.
  3. Audi TT: 76 tys. km, 7,7 proc.
  4. Audi Q5: 111 tys. km, 8,7 proc.
  5. BMW X1: 89 tys. km, 9,0 proc.
  6. Mitsubishi ASX: 94 tys. km, 9,3 proc.
  7. Audi A6 / A7: 120 tys. km, 9,4 proc.
  8. Mazda 3: 78 tys. km, 9,8 proc.
  9. Mercedes Klasy E coupe: 83 tys. km, 9,8 proc.
  10. Mini Countryman: 84 tys. km, 9,8 proc.

Samochody w wieku 8 i 9 lat.

  1. Porsche 911: 64 tys. km, 8,3 proc.
  2. BMW X1: 110 tys. km, 11,9 proc.
  3. Audi TT: 97 tys. km, 12,2 proc.
  4. Toyota Avensis: 116 tys. km, 13,7 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 93 tys. km, 13,7 proc.
  6. Audi Q5: 133 tys. km, 14,8 proc.
  7. Mercedes Klasy E coupe: 100 tys. km, 14,9 proc.
  8. Mercedes SLK: 74 tys. km, 15,2 proc.
  9. Honda Jazz: 87 tys. km, 15,7 proc.
  10. Mercedes GLK: 119 tys. km, 15,7 proc.

Samochody w wieku 10 i 11 lat.

  1. Porsche 911: 77 tys. km, 11,7 proc.
  2. Mazda 2: 92 tys. km, 15,7 proc.
  3. Audi TT: 112 tys. km, 16,8 proc.
  4. Mercedes SLK: 89 tys. km, 18,6 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 115 tys. km, 18,9 proc.
  6. Toyota Auris: 110 tys. km, 19,1 proc.
  7. Toyota Corolla Verso: 140 tys. km, 19,5 proc.
  8. Opel Agila: 86 tys. km, 20,9 proc.
  9. Volkswagen Tiguan: 128 tys. km, 21,6 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 105 tys. km, 21,8 proc.

Jaki jest zakres przeprowadzanych przeglądów przez TÜV?

Diagności kontrolują przede wszystkim elementy, które są istotne dla bezpieczeństwa. W ich skład wchodzą tylko podstawowe czynności takie jak:  sprawdzenie prawidłowego działania hamulców, zawieszenia, amortyzatorów, podwozia, oświetlenia czy właściwego stanu ogumienia.  Raport zawiera informacje o usterkach, które wykryto w czasie obowiązkowego przeglądu technicznego. Nie obejmuje usterek, które nastąpiły i zostały naprawione przed lub po przeglądzie samochodu.

Raport należy raczej potraktować z przymrużeniem oka ponieważ, niestety poza podstawowymi czynnościami związanymi z bezpieczeństwem, nie obejmuje sprawdzenia sprawności innych ważnych podzespołów, jak (alternator, rozrusznik, koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski, czy skrzynia biegów), których awaria może być bardzo kosztowna i sprawić mnóstwo problemów właścicielowi w czasie użytkowania pojazdu.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Rzeszotarski

Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »