Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace budzi kontrowersje. Z jednej strony auto wciąż kusi dobrym wyglądem i ponadprzeciętną praktycznością nadwozia. Z drugiej krąży wiele opinii na temat sporej usterkowości modelu. Jaka jest prawda?

Francuzi nigdy nie mieli typowego podejścia do budowy samochodów. Lubili odkrywać nowości, a poszukiwanie nieznanego zaprowadziło ich w roku 1984 do motoryzacyjnego miejsca nazwanego rodzinny van. Espace był pierwszą tego typu konstrukcją w Europie. Auto choć oryginalnie wystylizowane, znalazło zwolenników za sprawą wybitnej praktyczności. I charakter ten bez wątpienia nie zmienił się w czwartej generacji Renault.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Renault Espace IV zostało zaprezentowane w roku 2002. Dopiero kilka miesięcy później - już w roku 2003 - pierwsze auta pojawiły się w salonach sprzedaży. O stylizacji auta można powiedzieć wiele. Z całą pewnością jest nowoczesna i bez wątpienia przykuwa uwagę. Tylko czy kształt żelazka zaczerpnięty z Megane drugiej generacji jest strzałem w dziesiątkę? No właśnie chyba nie do końca. Forma już przy kompakcie nie prezentuje się najlepiej. Rozciągnięta do rozmiarów vana staje się raczej toporna i ociężała.

Podczas projektowania wnętrza inżynierom przyświecała idea maksymalnie czystej formy oraz dużej ilości przeszkleń. Właśnie dlatego konsola została pozbawiona jakichkolwiek przycisków, a oczom kierowcy ukazuje się nie przednia szyba, a raczej okno panoramiczne. Pomysł z całą pewnością jest ciekawy. Szkoda tylko, że Francuzi nie połączyli go z wyższą jakością materiałów. Choć tapicerka na konsoli jest miła w dotyku, szybko brudzi się, plastiki zaczynają trzeszczeć, a obicie gałki zmiany biegów staje się wyblakłe. Renault twierdzi, że 90 procent materiałów wykorzystanych do wykończenia Espace nadaje się do recyklingu. Po 10 latach eksploatacji tego auta można odnieść wrażenie, że ten recyklingu już stał się faktem.

Zobacz też: Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – to się nazywa praktyczność!

Na szczęście Espace czwartej generacji ma także i pewne zalety. A główną jest wybitna funkcjonalność! W kabinie auta w niezwykle komfortowych warunkach podróżować może nawet siedmiu pasażerów. Co ważne, każdy z nich otrzyma pełnowymiarowy fotel. Poza tym kabina jest pełna praktycznych schowków, konstrukcja gwarantuje wzorowy wynik w testach zderzeniowych, a bagażnik może liczyć nawet 3050 litrów. Oczywiście mowa o modelu Grand i sytuacji, w której autem podróżuje wyłącznie kierowca i jeden pasażer. Gdy w kabinie zasiądzie pięć osób pojemność „maleje” do 780 litrów, a siedem osób 456 litrów. W klasycznych Espace bagażnik może liczyć odpowiednio 2860, 650 lub 291 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Zobacz też: Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie o silnika Diesla

Renault jest wygodne i przestronne. A to sprawia, że właściciele lubili nim dużo podróżować. Nie ma się zatem co dziwić, że najpopularniejszym motorem na rynku wtórnym jest diesel. 2-litrowa jednostka o mocy 150 koni mechanicznych ma wystarczającą krzepę. Rozpędza Espace do pierwszej setki w niespełna 11 sekund. Dodatkowo w cyklu mieszanym spala tylko 7 litrów oleju napędowego. Silnik 2,0 dCi występuje w jeszcze dwóch wersjach mocy - 130- i 175-konnej. Każdy z wariantów jest jednak tak samo trwały. Jeżeli po drodze nie przydarzy mu się usterka filtra cząstek stałych, osprzęt w zadbanych modelach powinien spokojnie pozwolić na pokonanie 300 tysięcy kilometrów.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Numerem dwa w rankingu popularności jest 1,9-litrowy diesel o mocy 116 koni mechanicznych. Jednostka przede wszystkim jest zbyt słaba do tak ciężkiego auta. Renault Espace IV za jej sprawą osiąga pierwszą setkę dopiero po 13,2 sekundy. Co więcej, oferuje przeciętne wyniki spalania. W mieście motor „wypija” niespełna 9 litrów oleju napędowego. Oczywiście nie tylko zbyt niska moc jest problemem silnika 1,9 dCi, ale wysoki wskaźnik awaryjności również. Znane są przypadki kosztownych usterek w postaci obrócenia panewek wału korbowego, uszkodzenia wtryskiwaczy, zatarcia turbosprężarki czy przedwczesnego zużycia mechanizmu skrzyni biegów.

Sporą popularnością wśród diesli cieszy się również jednostka o pojemności 2,2 litra. Występowała ona w wariancie o mocy 150 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane auto rozpędza się do pierwszej setki w 11,5 sekundy. Dużo mniej zadowalające od osiągów jest jednak zapotrzebowanie na paliwo. Spalanie w mieście przekracza 10 litrów, a to dużo nawet jak na model o takich gabarytach. Espace 2,2 dCi jest samochodem podwyższonego ryzyka. Motor miewa problemy z obracającymi się panewkami wału korbowego, zużytymi kołami zębatymi w rozrządzie, wyciekami oleju oraz wariującą elektroniką sterującą.

Zobacz też: Używane Renault Megane Coupe 1.4 TCe

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – trwałość silników benzynowych

Najczęściej występującym silnikiem benzynowym pod maską Renault jest 2-litrowy doładowany motor 4-cylindrowy o mocy 170 koni mechanicznych. Oferuje identyczne osiągi jak wersja 163-konna - tym samym przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy, niestety spala w mieście aż 12,5 litra paliwa. Jednostka jest bardzo trwała. Nawet układ doładowania w zadbanych egzemplarzach nie wymaga ingerencji mechanika wcześniej, niż po pokonaniu 250 tysięcy kilometrów.

Alternatywę może stanowić wolnossący benzyniak o pojemności 2-litrów i mocy 140 koni mechanicznych. Autu z pewnością będzie brakować krzepy - osiąga pierwszą setkę w 12,5 sekundy. Do tego wyniki spalania są dalekie od ideału - w mieście oscylują w granicy 13 litrów. Mimo wszystko to konstrukcja sprawdzona, bezawaryjna i dająca możliwość zastosowania instalacji gazowej.


Rynkowy margines stanowi 3,5-litrowa, benzynowa V-szóstka. 245-konna jednostka daje dobrą dynamikę jazdy, ta jest jednak obwarowana aż 17-litrowym spalaniem w mieście. Motor konstrukcji Nissana jest raczej bezproblemowy. Sporadycznie zdarzają się przypadki przegrzania uszczelki pod głowicą. Na dużo dłuższą listę usterek muszą się przygotować właściciele Renault Espace IV wyposażonego w 3-litrowego diesla V6. Silnik Isuzu nie oferuje imponującej mocy - zaledwie 180 koni mechanicznych, a do tego legendarną wręcz awaryjność. Opuszczają się w nim tuleje cylindryczne oraz dochodzi do wypalenia tłoków i spadku ciśnienia w cylindrach. Każda z usterek oznacza generalny remont jednostki.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – komfortowe, ale usterkowe zawieszenie

Zawieszenie Renault Espace IV składa się z kolumn McPhersona na przedniej osi oraz belki z wahaczami wleczonymi na tylnej. Sposób zestrojenia resorowania jest komfortowy. Układ niestety nie wytrzymuje dziur na polskich drogach. W efekcie dosyć szybko wymaga wymiany tulei wahacza oraz łączników stabilizatorów. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że części zamienne do francuskiego vana są tanie. Naprawa nie powinna się zatem okazać kosztowna.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Piętą achillesową Renault Espace czwartej generacji bez wątpienia jest układ elektryczny. Ilość usterek będzie spora i z pewnością z czasem częstotliwość ich ujawniania się zacznie drażnić kierowcę. Właściciele skarżą się na popsute karty Hands Free, czujniki ciśnienia w oponach oraz panele sterujące pracą klimatyzacji. Poza tym model ma ten sam problem, który wcześniej został wykryty w Lagunie II. Mianowicie podczas jazdy bez wyraźnej przyczyny przygasa ekran komputera pokładowego. Mechanizmem, który z czasem może ulec awarii, jest także pompa sprzęgła.

Używane egzemplarze Renault Espace czwartej generacji są zazwyczaj dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć pojazd posiadający ESP, komplet poduszek, automatyczną klimatyzację czy nawigację satelitarną. Choć cena auta w salonie sprzedaży przekraczała 100 tysięcy złotych, dzisiaj za model z drugiej ręki można zapłacić już 6 tysięcy złotych. Skąd tak ogromna utrata wartości? Po pierwsze auto ma już 14 lat. Po drugie Renault nigdy nie miało niskiego wskaźnika deprecjacji. Najdroższe używane Espace kosztują dzisiaj nawet 70 tysięcy złotych - są to jednak auta trzyletnie często z topowym wyposażeniem, które w salonie kosztowały przeszło 170 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – podsumowanie

Jednego Renault Espace czwartej generacji nie da się odmówić. Auto z całą pewnością ma zmyślną i rodzinnie zaprojektowaną kabinę. To świetny środek transportu na wakacyjne wyjazdy, tylko czy równie dobrze sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Jeżeli kierowca znajdzie model wyposażony w 2-litrowego diesla, pozbawiony zbędnych gadżetów elektronicznych i zadbany, być może tak. W innym przypadku Francuz może się stać serwisowym koszmarem.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 16 zł
  • filtr kabinowy - od 38 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 246 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 147 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 112 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 39 zł
  • amortyzator - od 149 zł
  • sprzęgło komplet - od 667 zł
  • koło dwumasowe - od 2074 zł

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 2,0 16v: 140 KM, 191 Nm, 12,5 s., 185 km/h, 12,7/9,4/7,5
  • 2,0T: 163 KM, 270 Nm, 9,9 s., 205 km/h, 12,9/9,7/7,9
  • 2,0T: 170 KM, 270 Nm, 9,9 s., 205 km/h, 12,5/9,6/7,9
  • 3,5 V6: 245 KM, 330 Nm, 8,1 s., 225 km/h, 17,2/12,0/9,0

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 1,9 dCi: 116 KM, 270 Nm, 13,2 s., 180 km/h, 8,6/6,8/5,8
  • 2,0 dCi: 130 KM, 320 Nm, 12,0 s., 184 km/h, 8,9/7,2/6,2
  • 2,0 dCi: 150 KM, 340 Nm, 10,6 s., 194 km/h, 9,3/7,4/6,5
  • 2,0 dCi: 175 KM, 360 Nm, 9,8 s., 200 km/h, 7,0/5,7/5,0
  • 2,2 dCi: 150 KM, 320 Nm, 11,5 s., 190 km/h, 10,3/7,7/6,3
  • 3,0 dCi: 180 KM, 350 Nm, 10,9 s., 205 km/h, 13,3/9,5/7,4

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Mihaił
    2021-10-05 11:19:44
    No i nie wiem, czy zaryzykować i zakupić tego Espace. Tyle samo pozytywów, co negatywów. Ciekawe, czy konkurencja z PSA i VAG ma podobnie.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

Jak podróżować autem ze zwierzętami?

Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.